Gå til innhold

Intervju: – Wii er mye kraftigere enn Xbox var (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Haha, så spennende! Nok et spill som ser ut som om det er anno 1998. Bra Nintendo, stå på!

 

Jaså? I 1998 spilte jeg endel Half-Life og Quake 2. Disse titlene hadde langt mer kornete "stygg" grafikk, sammenlignet med de skjermbildene jeg har sett av dette spillet. Hva med å komme med noe saklig i diskusjonen?

Lenke til kommentar
Haha, så spennende! Nok et spill som ser ut som om det er anno 1998. Bra Nintendo, stå på!

 

Jaså? I 1998 spilte jeg endel Half-Life og Quake 2. Disse titlene hadde langt mer kornete "stygg" grafikk, sammenlignet med de skjermbildene jeg har sett av dette spillet. Hva med å komme med noe saklig i diskusjonen?

 

Hva med å slutte å ta alt bokstavelig, og heller innse at overdrivelse er et mye brukt virkemiddel for å understreke et poeng?

 

Grafikken er totalt utdatert, hvilket utelukker at jeg i det hele tatt vil gidde å snuse på dette spillet. Jeg tror heller ikke jeg er alene om det ...

Lenke til kommentar
Er det ikke bevist at Wii er tregere enn originale Xbox?

Nei, absolutt ikke.

 

Hvor mye kraftigere Wii er kan diskuteres, det er ikke noen voldsom forskjell, men Wii har blant annet en kraftigere prosessor og en del mer RAM. CPU-en og GPU-en i Wii er klokket 50% høyere enn på Gamecube og inneholder også noe nyere teknologi. Wii bør greie å håndtere de første X360-spillene i 480p.

 

 

 

Når det gjelder The Conduit ser det greit nok ut rent teknisk, men art direction og selve spillmekanikken virker veldig generisk.

Lenke til kommentar
Haha, så spennende! Nok et spill som ser ut som om det er anno 1998. Bra Nintendo, stå på!

 

Jaså? I 1998 spilte jeg endel Half-Life og Quake 2. Disse titlene hadde langt mer kornete "stygg" grafikk, sammenlignet med de skjermbildene jeg har sett av dette spillet. Hva med å komme med noe saklig i diskusjonen?

 

Hva med å slutte å ta alt bokstavelig, og heller innse at overdrivelse er et mye brukt virkemiddel for å understreke et poeng?

 

Grafikken er totalt utdatert, hvilket utelukker at jeg i det hele tatt vil gidde å snuse på dette spillet. Jeg tror heller ikke jeg er alene om det ...

 

Er du seriøs nå? Grafikken er slett ikke dårlig. Har du i det hele tatt sett gameplayvideoer fra dette spillet? (Og ikke bare upålitelige screenshots)

 

Her er forresten en

Lenke til kommentar
Det der er noe helt annet enn gameplayvideoen som linkes til i artikkelen: http://www.gamer.no/videoer/6142

 

Minner meg om James Bond: The World is not Enough til N64 ...

Kan det tenkes at det har noe med kvaliteten på selve videoen(no offense gamer.no :p)?

Gametrailers.com har en mye mer "clean" versjon av traileren:

Link

Og ikke glem at High Voltage Software har finansiert spillet selv.

 

Jeg er for øvrig møkka lei av disse "overdrivelsene" som florerer i Nintendo-trådene. Wii har vært ute i snart to år. Den er ikke like sterk som HD-konsollene. Get over it! Det er ikke som om at Nintendo-fansen kommer inn i 360/PS3-trådene og sier: "LOLZ 360/PS3 CONTROLLER MORE LIEK ATARI CONTROLLER AMIRITE??!?! LOLOLOL". Kommentarene er ofte umodne og bidrar til konsollkriger.

Lenke til kommentar

Om så Wii finner en måte å kurere alle verdensproblemer med et svip så finner folk fremdeles noe som er feil.

 

Wii er blitt en slik konsoll som kan gjøre alt rett og likevel er alt feil. Blir aldri å skjønne meg på enkelte men slik er det bare.

 

Når det gjelder dette spillet er grafikken det som intereserer meg minst. Jeg kjøpte en Wii for styresystemet var nytt, man har jo ikke hadt et nytt styresystem siden Nintendo 64 kom med analogen (og Sony var snar med å kopiere etterpå) så for min del kan grafikken bare tutle videre så mye de vil, jeg ser på kontrollsystemet og tror dette spillet kan være en start på noe morsomt.

Lenke til kommentar

Gamecube var den sterkeste konsollen fra forige generasjon, og wii er som jeg har fått med meg samme hardware som GC men overklokket?, gjelder hvertfall CPUen.

 

Wii vil aldri komme på det nivået PS3 og 360 grafikkmessig men satser heller som sagt på kontroll-delen.

Er litt grafikkfreak selv, men velger heller å ha gameplay/fungsjonalitet foran det aller siste av pixelfantacy.

Lenke til kommentar

Interessant lesing, det stod blant annet at spillet skal kunne støtte 16 spillere "enten online eller over lokalt nettverk". Hmm...

 

Online er jo greit nok, men hvordan koble 16 spillere sammen på lokalt nettverk? Skal alle ta med Wiien og TVen sin , og koble mot samme router ?

 

Eller kanskje 16 spillere på split screen? ;)

Lenke til kommentar

Likte ikke helt måten intervjuet ble utført.

Virket veldig "partisk".

Føler det er en slik usikkerhet rundt alt som innebærer Wii...

 

Grunnen for at vi som har vi, ikke får brukt den til noe nytte er den syke fanboy holdningen som ødelegger alt.

Jeg har Nintendo, xbox og playstation og syntes at alle merkene stiller sterk med vær sitt... Men får ikke Wii litt guff snart, kommer den til å bli dømt "anti hardcore gamer."

 

Håper dette spille opner øyner til wii, men jeg tror ikke dette spillet kommer til å fikse dette. Mener High Voltage har bygget opp en feil fokus, som kommer til å være undergange til med...

 

Det at grafikken må være bedre er ikke viktig. Spill må være gøy. Om det ser ut som et gamelt xbox, PS2 eller gamecube spill betyr lite til slutt...

 

Spilte fable 1 den ene dagen, og!?, det var forsatt bra.

 

Nintendo say wooot??

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...