Gå til innhold

Kritiske Windows-oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

syns vistaen min ikke har gjort annet enn å oppdatert seg siden jeg la den inn :p

og med at vista krever nesten en ekstremmaskin for å få inn 200kb oppdatering på noen få min er uhørt... hender maskina surrer å går, tenkter og tenker for å få lagt inn en oppdatering mens xp sier det bare vopp, og den er inne...

Lenke til kommentar

Jeg har to xp-maskiner, den ene får nå hele tiden en beskjed om at det er en sak som skal installeres: (sikkerhetsoppdatering for windows xp (kb954154)), og selv om jeg installerer den og booter så dukker den opp etter restart og sier at det er en sikkerhetsoppdatering som vil inn.

 

Den andre (som brukes av min samboer) stod i dag morges og bare bootet og bootet. (Kommer ca. 5 sek inn i bootprosessen hvorpå den booter på nytt, i evig loop.) Om det er et hw-problem som tilfeldigvis kom samtidig, eller om det er MS-oppdateringen som har klart å herpe noe aner jeg ikke. Den er uansett gammel og klar for å skiftes ut, kanskje det er dette tegnet jeg har ventet på ;-)

Lenke til kommentar

KB954154 kommer igjen og igjen på en XP-maskin jeg har.

Har installert den flere ganger - nå gidder jeg ikke mer.

Noen som opplever dette ?

 

Hvis du går på Windows update å ser i installasjonsloggen, så er oppdateringen oppført så mange ganger som du har stolt på at Microsoft aldri gjør noe feil !

Endret av finnipinni
Lenke til kommentar
KB954154 kommer igjen og igjen på en XP-maskin jeg har.

Har installert den flere ganger - nå gidder jeg ikke mer.

Noen som opplever dette ?

 

Hvis du går på Windows update å ser i installasjonsloggen, så er oppdateringen oppført så mange ganger som du har stolt på at Microsoft aldri gjør noe feil !

 

 

Jupp har endel brukere her på jobben som har akurat samme problem.

 

KB938464 krevde en reboot først. Etter denne kom KB954154 som "går i loop".

 

Testet:

Funket ikke å avinstallere KB938464 for så å installere KB954154 først! Får samme "loop" problem som før med KB954154.

 

Kjører Xp m/SP3

Endret av Cubicle Dude
Lenke til kommentar

Jobber med KB954154 nå med disse metodene som er på denne sida:

 

http://support.microsoft.com/kb/822798

 

Hmmm, metode 5 gir håp. Skal restarte maskina nå. BRB

 

Kjører XP m/SP3

 

EDIT:

 

Har nå prøvd de fleste metodene og vet ikke mer hva som kan gjøres. Jeg skal i allefall sjekke http://www.microsoft.com/technet/security/...n/ms08-054.mspx innimellom om det er endringer der.

Endret av AMD-King
Lenke til kommentar

Det underlige er at Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB954154) ikke vises som installert i Legg til eller fjern programmer.

 

Så det må være en feil med Sikkerhetsoppdatering for Windows XP (KB954154) som MS har levert oss.

 

Meget mulig at det står noe på teko sidene til MS, men jeg kan for lite engelsk til å forstå disse sidene.

 

MVH friheim

Endret av friheim
Lenke til kommentar

Hadde et styr med KB954154 her også, dvs. evig loop med å "oppdatere/innstalere". Et besøk hos WU viste at den var innstallert (hele 10 ganger :p

 

Ble kvitt ikonet/maset ved å deaktivere "automatiske oppdateringer" og slå av PCn. Startet opp på nytt, og aktiverte automatisk WU igjen.

 

Edit; nope, var selvsagt for godt til å være sant. Fandenskapet er tilbake i systray på samme måte igjen. ;)

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

KB954154 forsøker å oppgradere Wmpeffects.dll med versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

Det kan hende du har feil versjon av dll'en i %windir%\system32. Sjekk versjonsnummeret her. I mitt tilfelle hadde jeg versjon 11.0.5721.5145 i system mappa.

 

Se etter korrekt dll versjon i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ (gjør et søk).

 

Rename fila med feil versjonnummer til Wmpeffects_old.dll og kopier over den andre. Kjør oppdateringen.

 

KB954154 skal nå kjøre korrekt og ikke 'plage' deg lengre (da den har funnet korrekt versjon av dll'en den forsøker å oppdatere).

 

NB!

Sjekk at MediaPlayer 11 fungerer korrekt. (Ta gjerne en reboot først).

 

/D

Endret av deriksen
Lenke til kommentar

Takk deriksen.

Fulgte dine instrukser. Etter å ha kopiert over filen, kjørte jeg windowsupdate, og fikk da beskjed om at jeg ikke hadde noen tilgjengelige oppdateringer, regner med det er OK da.

 

Gjorde tilsvarende operasjon for å fikse samme type feil for KB954156.

Fant her fila wmex.dll i

C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\3ce1076bb0a36c7d0df4b993b6dd3900\wm9l

og kopierte den over til

C:\Programfiler\Windows Media Components\Encoder

Lenke til kommentar
KB954154 forsøker å oppgradere Wmpeffects.dll med versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

Det kan hende du har feil versjon av dll'en i %windir%\system32. Sjekk versjonsnummeret her. I mitt tilfelle hadde jeg versjon 11.0.5721.5145 i system mappa.

 

Se etter korrekt dll versjon i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ (gjør et søk).

 

Rename fila med feil versjonnummer til Wmpeffects_old.dll og kopier over den andre. Kjør oppdateringen.

 

KB954154 skal nå kjøre korrekt og ikke 'plage' deg lengre (da den har funnet korrekt versjon av dll'en den forsøker å oppdatere).

 

NB!

Sjekk at MediaPlayer 11 fungerer korrekt. (Ta gjerne en reboot først).

 

/D

 

 

 

TAKK!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...