Gå til innhold

Kritiske Windows-oppdateringer


Anbefalte innlegg

Hvis det hadde noe med WMP å gjøre, hadde ikke jeg heller trengt den oppdateringen, men når den maser slik om det så :nei: ...jeg bruker bare iTunes.

RandiA

 

Husk at WMP er en integrert del av en del nettsteder som benytter video, slik at den nok kan være nødvendig selv om du ikke benytter programvaren stand-alone.

 

/D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen kan prøve det der?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11952427

 

For da skal du være i stand til å oppdatere, filen det gjelder, samt at hotfix blir registrert og at den kan bli avinstallert, og ikke minst at en sikkerhetskopiering finner sted før forandringen.

 

Fungerer bare hos meg mon tro?

 

Det funket det 'wiberos'... :yes: Da oppdaterer den til 11.0.5721.5252 samt legger seg i fjern/legg prog, slik at den kan evt. kan avinstalleres. Takker og bukker!

 

 

Ja det var fint at du prøvde på det. :)

Derfor vil DU få litt mer info her:

(jeg luktet ikke på fingerne mine eller danset Inkas danse for det her)

 

 

-kb954154 hotfix svikter under installeringen, og feilmeldninger er ikke å oppdrive.

Man registrerer allikevel at dos vindue kommer opp og lukkes ….ikke sant?

Man undersøker den letteste tilgjengelige informasjon og det er…..egenskaper for WinowsMedia11-KB954154-x86-NOR hotfix Package --->versjon info

 

-Her finner vi at

 

a)-installer Engine er : update.exe

 

b)-installer Versjon :6.3.13.0

 

 

c)-self-Extractor Version: SFXCAB v6.3.13.0

 

 

 Så åpner vi kb954154 slik:

Åpne cmd og navigere til folder du har lastet ned WindowsMedia11-kb954154-x86-NOR

 

 

Skrive følgende command:

 

-WindowsMedia11-kb954154-x86-NOR –x:C:\lolipop  

 

 

I C:\lollipop folder finner vi: spuninst (avinstaller) vers: 6.3.13.0

 

I C:\lolipop\update folder finner vi : update.exe (WTF?) --umulig å hente noe versjon på den.

 

I C:\lolipop\update folder finner vi …update.inf

 

 

Vi leser gjennom den, vi ser hvilke versjoner av filene som skal kontrolleres, og installeres, osv, osv og i seksjon:

” Installer Information” står det:-det er 2 installer versjon we support: ver. 5 og versjon 6 dvs : 6.1.3.0 og 6.2.29.0

 

 

Da vet vi at hvis vi erstatter den update.exe , som virker bananas, med en versjon av de 2, vil det gå bra.

 

 

-Jeg valgte ver. 6.1.3.0 dvs ver.6.3.0013.0 som var å finne i PC-en. (hadde den ver6.2.29.0 og)

 Det var det.

Lenke til kommentar
Microsoft har lagt ut kritiske oppdateringer for Windows.

 

 

 

Les mer

 

Abene = Arsæll Benediktsson

 

Sist det var et problem: "Trøbbel med XP-oppdatering" ( 05.08.08) var du framme med en "fix". Kan du være så grei å gjøre det denne gangen også? Det er visst skrevet om dette 3 steder på forrumet;en ting at oppdateringen går i loop, det gjør det for meg også.

 

Kan de 3 sidene her ikke renskrives og fortettes og legges ut slik at de kan brukes av andre enn de allrede innvidde?

Jeg tror det er mange som ikke har vært oppmerksem på denne diskusjonen---her skal der handle om "Diskuter artikler (HW). Jeg søkte først under "Programvare" =>windows => og fant 'sikkerhetsoppdatering for XP (KB954154).......

 

......Oy der var jo filen.................men så havner jeg her: "Tilbakemelding og artikkeldiskusjon"

 

Såmenn, en anvisning hadde gjort seg.......med noen ondskapsfulle tanker til MS

 

PS. jeg har WMP 11 installert............

Endret av arnakke
Lenke til kommentar

For å presisere:

 

Løsningen jeg har oppgitt tidligere med DLL bytte er/var en "workaround" og behandles deretter.

 

Den reelle feilen ser ut til å være (som wiberos har forsøkt å henvise oss til) at den norske versjonen av updaten er bundlet med en 'ukurant' versjon av update.exe. (Se løsningsforslag tidligere i tråden). Du kan gjerne plukke update.exe fra f.eks den engelske (enu) versjonen av updaten. Du finner et image av sikkerhetsoppdateringen for 24 språk her:

http://www.microsoft.com/downloads/details...;DisplayLang=no

...og KB95154 i valgfritt språk her:

http://www.microsoft.com/downloads/details...c6-3030a544202c

 

Microsoft Norge er gjort oppmerksom på feilen, så jeg går vel ut fra at de snart sørger for oppdatering av WindowsMedia11-kb954154-x86-NOR.exe på WU med kurante filer slik at vi slipper å 'cracke' releasen deres. ;)

 

/D

Endret av deriksen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...