Gå til innhold

Kritiske Windows-oppdateringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deriksen får A+ for denne!

 

hmm

sjekka wmpeffects.dll å hadde versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

prøvde å gi nytt navn til wmpeffects_old.dll å oppdaterte systemet på nytt,men problemet er ennå dær, får samme oppdateringsmelding, hva gjør jeg feil?

 

Var dette fila som var i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ mappa? Finn samme fil i mappen %windir%\system32 og sjekk versjonnummeret til wmpeffects.dll der også. Er den eldre, så kopier wmpeffects.dll fra SoftwareDistirbution++ til %windir%\system32 mappa (etter en rename på wmpeffects.dll --> wmpeffects_old.dll i %windir%\system32 mappa)

 

Håper dette kom klart nok frem, føltes litt kryptisk ut :-)

Lenke til kommentar

Er det noen kan prøve det der?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11952427

 

For da skal du være i stand til å oppdatere, filen det gjelder, samt at hotfix blir registrert og at den kan bli avinstallert, og ikke minst at en sikkerhetskopiering finner sted før forandringen.

 

Det er ikke vannlig å kopiere og overskrive filer i \system32 folder slik som det blir fremstilt her.

 

 

Fungerer bare hos meg mon tro?

Lenke til kommentar

Hmmm... løsningen til deriksen løser loop-problemet, men jeg ser fortsatt ikke at denne oppdateringen havner i "Legg til/fjerne programmer" etter at jeg har kjørt den igjen. (Både ved å prøve Microsoft Update eller kjøre exe-filen manuelt fra MS support-sider.) Lurer på om den kanskje tror at den feilaktig allerede er oppdatert og ikke forsøker igjen?

Lenke til kommentar
KB954154 forsøker å oppgradere Wmpeffects.dll med versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

Det kan hende du har feil versjon av dll'en i %windir%\system32. Sjekk versjonsnummeret her. I mitt tilfelle hadde jeg versjon 11.0.5721.5145 i system mappa.

 

Se etter korrekt dll versjon i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ (gjør et søk).

 

Rename fila med feil versjonnummer til Wmpeffects_old.dll og kopier over den andre. Kjør oppdateringen.

 

KB954154 skal nå kjøre korrekt og ikke 'plage' deg lengre (da den har funnet korrekt versjon av dll'en den forsøker å oppdatere).

 

NB!

Sjekk at MediaPlayer 11 fungerer korrekt. (Ta gjerne en reboot først).

 

/D

 

Mange takk.

 

Endelig forsvant det gule skjoldet fra systemtray :D .

 

MVH friheim

Lenke til kommentar
Er det noen kan prøve det der?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11952427

 

For da skal du være i stand til å oppdatere, filen det gjelder, samt at hotfix blir registrert og at den kan bli avinstallert, og ikke minst at en sikkerhetskopiering finner sted før forandringen.

 

Fungerer bare hos meg mon tro?

 

Det funket det 'wiberos'... :yes: Da oppdaterer den til 11.0.5721.5252 samt legger seg i fjern/legg prog, slik at den kan evt. kan avinstalleres. Takker og bukker!

Lenke til kommentar
KB954154 forsøker å oppgradere Wmpeffects.dll med versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

Det kan hende du har feil versjon av dll'en i %windir%\system32. Sjekk versjonsnummeret her. I mitt tilfelle hadde jeg versjon 11.0.5721.5145 i system mappa.

 

Se etter korrekt dll versjon i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ (gjør et søk).

 

Rename fila med feil versjonnummer til Wmpeffects_old.dll og kopier over den andre. Kjør oppdateringen.

 

KB954154 skal nå kjøre korrekt og ikke 'plage' deg lengre (da den har funnet korrekt versjon av dll'en den forsøker å oppdatere).

 

NB!

Sjekk at MediaPlayer 11 fungerer korrekt. (Ta gjerne en reboot først).

 

/D

 

Takker og bukker for en grei løsning

Lenke til kommentar
KB954154 forsøker å oppgradere Wmpeffects.dll med versjonsnummer 11.0.5721.5252 for XP.

Det kan hende du har feil versjon av dll'en i %windir%\system32. Sjekk versjonsnummeret her. I mitt tilfelle hadde jeg versjon 11.0.5721.5145 i system mappa.

Se etter korrekt dll versjon i %windir%\SoftwareDistirbution\Download\...\wm11\ (gjør et søk).

Rename fila med feil versjonnummer til Wmpeffects_old.dll og kopier over den andre. Kjør oppdateringen.

KB954154 skal nå kjøre korrekt og ikke 'plage' deg lengre (da den har funnet korrekt versjon av dll'en den forsøker å oppdatere).

NB!

Sjekk at MediaPlayer 11 fungerer korrekt. (Ta gjerne en reboot først).

/D

Mange takk.

Endelig forsvant det gule skjoldet fra systemtray :D .

MVH friheim

Akkurat dette gjorde jeg nå....det var mye rart å bla seg igjennom. Jeg hadde versjonnummer

11.0.5721.5145 og erstattet det med versjonsnummer 11.0.5721.5252 ..installerte oppdateringen og det gule skjoldet forsvant. Takk for hjelpen. (Det var nesten så jeg ikke torde gå inn i disse systemfilene og gjøre slike endringer, men tok sjansen. Dere er flinke :yes:

Mediaplayer sjekket jeg ikke for jeg bruker den ikke...bruker bare iTunes... )

RandiA

Lenke til kommentar
Er det noen kan prøve det der?https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry11952427

 

For da skal du være i stand til å oppdatere, filen det gjelder, samt at hotfix blir registrert og at den kan bli avinstallert, og ikke minst at en sikkerhetskopiering finner sted før forandringen.

 

Det er ikke vannlig å kopiere og overskrive filer i \system32 folder slik som det blir fremstilt her.

 

 

Fungerer bare hos meg mon tro?

 

Mistenker at WM på ett eller annet tidspunkt enten er sikkerhets- eller versjonsoppgradert med 'feil' dll i norsk språkdrakt.

Wiberos her ser ut til å ha løst problemet ved å bruke en update.exe fra en tidligere oppdatering og dermed også fått med seg oppdateringen i 'Legg til/fjern programmer'. Om du føler deg utrygg med ikke å ha avinstallasjonsmuligheter lett tilgjengelig, ville jeg kanskje forsøkt hans forslag først.

 

/D

Lenke til kommentar

Hmm ...

 

Jeg hadde samme problem med den oppdateringa. Løste problemet med å rulle tilbake WMP11 til forrige installerte versjon. Etter det fikk jeg brutt den evige oppdateringsløkka. Klarer meg fint med VLC egentlig. WMP kan være kjekk til å rippe cd'er til mp3 med ;-) men det klarer den gamle versjonen fint allerede :yes:

 

- Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...