Gå til innhold

Korleis går det an å IKKJE skjønne Å/OG-reglene?


Ljóseind

Anbefalte innlegg

Vel, som alle veit, så er det ein del (kremt kremt... veldig mange) i Noreg som ikkje har forstått å/og-regelen.

Og eg greier ikkje å forstå det. Korleis går det an å ikkje forstå den?

Ein typisk feil:

"Hun går jem til hun å dreper hun." ---> Denne er saftig; Ein skrivefeil, to feil på objektivsform av personleg pronomen, og så har me i tillegg ein grueleg å/og-feil --> med andre ord ØB/fjortizzz-språk.

Regelen er så enkel! Å = infinitivsmerke, og kan difor ikkje stå framan eit verb i presens. Javel, dette var sjølve regelen. Når ein har høyrt denne regelen ein gong, så burde kvar og ein ha stor nok intelligens til å sette dette i bruk ein annan gong.

Men så kjem det andre spørsmålet.

Korleis går det an i det heile tatt å trenge denne regelen?! Veit ikkje folk kva for eit ord ein brukar?

Greier ikkje folk å skilje mellom to heilt forskjellige ord? Å og (uttalt) åg. Sjølve har eg og bror min forstått dette med ein gong, heilt frå me starta å skrive...

 

Unnskyld meg om det berre er eg som er unaturleg super-genial og hyper-intelligent og nå rakkar ned på alle dykk som ikkje greier å skilje mellom å og og, men eg kan rett og slett ikkje forstå det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha! Eg har ei løysing på problemet! Eg blir herskar over verda, og så innfører eg ein lov om at alle må skrive saktare enn dei tenkjer

:new_woot: Problem solved.

Men eg trur ikkje akkurat at dei som ikkje brukar det rett er idiotar... Eg prøvde ikkje å få innlegget til å høyras overlegent ut. Men kanskje det gjer det likevel.

Men eg synas likevel det er rart at ein ikkje skal kunne skilje mellom dei to orda sjølv om ein uttalar begge som "å"... Men eg kan jo ikkje vite, sidan eg sjølv uttalar og med g.

 

EDIT:

Så kommer motargumentet som knuser alt du sier.

 

"Hvorfor bry seg? Folk skjønner hva jeg mener uansett..."

 

*edit*

 

De fleste gir f. i hvor rett de skriver, fordi de vet at alle skjønner hva de egentlig mener.

 

Men kvifor går ein på skulen då? - altså viss ein ikkje skal bruke det ein lærar :cry: Det ser så grueleg ut.

Endret av Norvegisk
Lenke til kommentar

Selv uttales det likt på min dialekt. Bruker også "me" i noen tilfeller. F.eks "ej me!" som i "meg og".

 

Dialektene, sammen med en laber rettskrivingsinteresse, gjør at folk rett og slett ikke gidder å bry seg.

 

*edit*

 

Men kvifor går ein på skulen då? - altså viss ein ikkje skal bruke det ein lærar :cry: Det ser så grueleg ut.

 

Hvorfor går man på skolen? Fordi man må, da det er eneste måten å få seg en "fet jobb".

Endret av Slimda
Lenke til kommentar
Selv uttales det likt på min dialekt. Bruker også "me" i noen tilfeller. F.eks "ej me!" som i "meg og".

 

Dialektene, sammen med en laber rettskrivingsinteresse, gjør at folk rett og slett ikke gidder å bry seg.

 

*edit*

 

Men kvifor går ein på skulen då? - altså viss ein ikkje skal bruke det ein lærar :cry: Det ser så grueleg ut.

 

Hvorfor går man på skolen? Fordi man må, da det er eneste måten å få seg en "fet jobb".

 

Me = Vi

Eg ville ikkje hatt noko å klage over viss eg sjølv ikkje gadd å skrive den siste g-en. :cool:

Ein går på skulen for å halde samfunnshjulane i gang.

Viss:

0 skule i Noreg --> Noreg = Uland

Lenke til kommentar
Så kommer motargumentet som knuser alt du sier.

 

"Hvorfor bry seg? Folk skjønner hva jeg mener uansett..."

 

*edit*

 

De fleste gir f. i hvor rett de skriver, fordi de vet at alle skjønner hva de egentlig mener.

 

Nei. Å/og-feil fører til misforståelser. "Jeg håpte å kunne gjøre det" betyr ikke det samme som "jeg håpte og kunne gjøre det". Eller som jeg leste i en nettavis en gang: "Microsoft måtte gi opp å kaste inn håndkleet". Dette betyr at Microsoft ikke klarte å kaste inn håndkleet.

Lenke til kommentar
Nei. Å/og-feil fører til misforståelser. "Jeg håpte å kunne gjøre det" betyr ikke det samme som "jeg håpte og kunne gjøre det". Eller som jeg leste i en nettavis en gang: "Microsoft måtte gi opp å kaste inn håndkleet". Dette betyr at Microsoft ikke klarte å kaste inn håndkleet.

For det gjør det det, men for enhver som ikke bryr seg om forskjellen, så finnes det ikke noen forskjell. Det er som å forklare forskjellen på Sjino og kino til ungdommen.

Lenke til kommentar

Viss eg ikkje tek feil, so vurderte Aasen å bruka "te", "åt" og "at" som "å". Hev ogso sett i ein del eldre tekstar på dansk som segjer t.d. "at blive, at være, at læse" osv. På islansk brukar dei jo "að".

So for å utsletta kvar minste tvil um og/å-regelen, kann me innføra "at/åt" som infinitivsmerke, sjølv um dette vil sjå unaturleg for dei fleste.

Eller so kann me venta i 50-200 år, og sjå korleis ting ser ut då. Eg trur:

1. "Å" og "og" smeltar saman til "Å". Eller ...

2. Me fær eit nytt infinitivsmerke, t.d. at, åt, te, te å osv. Eller ...

3. Me kuttar ut heile systemet med infinitivsmerke. Held det ikkje med eit a-en eller e-en? (vera, vere).

Endret av marcusss
Lenke til kommentar
Han skulle på butikken (og/å) kjøpe mat

Blir det ikke "og" her enda det heter "å kjøpe"?

jeg klager ikke!!!

men kan du si "han skulle på butikken" ? høres bedre ut med til?

sorry, jeg klarer ikke grammatikk. tar imot den læringen jeg kan få :p

Jeg synes egentlig "til" passer bedre når det egennavn, vet dog ikke om det er noen regler om det

 

Til Olav

Til Uganda

Til Oslo

osv..

 

På ferga

På butikken

På tur

osv..

Endret av Demantios
Lenke til kommentar
Men kvifor går ein på skulen då? - altså viss ein ikkje skal bruke det ein lærar :cry: Det ser så grueleg ut.

 

Hvorfor går man på skolen? Fordi man må, da det er eneste måten å få seg en "fet jobb".

 

Får de seg en "fet" jobb hvis de har så tungt for det at de ikke engang behersker sitt eget morsmåls mest elementære rettskrivningsregler?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...