Gå til innhold

Diskusjonstråd: Olympus & Panasonic MicroFourThirds (+ FourThirds)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er nok uten objektiv, siden de også selger med, til en betydelig høyere pris enn alle andre.

 

Det ser slik ut mtp. produktbilde og tekst også. Objektiv er kun spesifisert i den dyre varianten.

 

GM1 med 12-32 koster forøvrig ca. kr. 3700,- andre steder, noe som virker som et bedre kjøp totalt sett, men det kommer jo også an på om man kun er ute etter huset, eller både hus og objektiv.

 

Hadde man fått GM1 med 12-32 for 2400,- hadde jeg kjøpt det tvert.

Endret av tech8
Lenke til kommentar

Ja, men er ikke GM1 en utgående modell? Rart at ikke Olympus har kommet med en tilsvarende modell. Den pannekake-linsa deres er jo knallgod, og litt mindre.

Olympus har jo også et pannekakeobjektiv, 14-42 mm f3.5-5.6 EZ, den dekker et litt større område, 93 g er ikke så veldig mye tyngre, og optisk sett bedre enn jeg forventet.

Lenke til kommentar

 

Ja, men er ikke GM1 en utgående modell? Rart at ikke Olympus har kommet med en tilsvarende modell. Den pannekake-linsa deres er jo knallgod, og litt mindre.

Olympus har jo også et pannekakeobjektiv, 14-42 mm f3.5-5.6 EZ, den dekker et litt større område, 93 g er ikke så veldig mye tyngre, og optisk sett bedre enn jeg forventet.

 

Ja, det var den linsa jeg tenkte på, men mangler fortsatt et hus fra Olympus som er like lite som GM1.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, men er ikke GM1 en utgående modell? Rart at ikke Olympus har kommet med en tilsvarende modell. Den pannekake-linsa deres er jo knallgod, og litt mindre.

Olympus har jo også et pannekakeobjektiv, 14-42 mm f3.5-5.6 EZ, den dekker et litt større område, 93 g er ikke så veldig mye tyngre, og optisk sett bedre enn jeg forventet.

 

Ja, det var den linsa jeg tenkte på, men mangler fortsatt et hus fra Olympus som er like lite som GM1.

 

Det kan være pga. IBIS krever mer plass i huset, slik at de ikke klarer å matche Panasonic på størrelse. Med små lette kameraer som dette uten søker, blir stabilisering enda viktigere.

Lenke til kommentar

Olympus Red Dot EE-1 til OM-D E-M5 Mark II or Stylus 1 kameraer.​

Hvorfor passer denne ikke til andre modeller - for eksempel E-M1?

Noen som har erfaringer med denne?

Har forstått det slik at den kan brukes til alle OM-D og PEN-kameraer...  På Olympus sine sider står den under tilbehør til disse kameraene....

Lenke til kommentar

 

Olympus Red Dot EE-1 til OM-D E-M5 Mark II or Stylus 1 kameraer.​

Hvorfor passer denne ikke til andre modeller - for eksempel E-M1?

Noen som har erfaringer med denne?

Har forstått det slik at den kan brukes til alle OM-D og PEN-kameraer...  På Olympus sine sider står den under tilbehør til disse kameraene....

 

I følge denne lenken http://www.fujix-forum.com/threads/olympus-ee-1-dot-sight-review-action-viewfinder.40859/ står det at den kan  brukes på alle kameraer med en 'hot shoe', til og med på kamera uten søker.

Lenke til kommentar

http://www.43rumors.com/panasonci-gh4-will-get-post-focus-firmware-update/

 

Er ikke dette bare et fancy grensesnitt for focus bracketing, men uten mulighet for høye lukkerhastigheter osv.?

 

Slik jeg har forstått det er det supportert at noen kameraer (og nå GH4 også) kombinert med noen linser som er designet for å gjøre fokus bracketing automatisk/raskt, og så kan man velge hva som er riktig/ønsket fokus etterpå. Høres jo fint ut, men vanskelig å vite hvor bra det vil fungere i praksis i forskjellige situasjoner. Har ikke sett noen omtaler ennå (men har ikke søkt noe særlig heller).

Lenke til kommentar

 

Kjøpte disse to perlene(?) i Hong Kong nå for 3000 tilsammen, spesielt spent på panasonicen, et objektiv som jeg syens har fått veldig liten oppmerksomhet.

 

AtW

Grattis med nytt glass  :)  Det første som slår meg på bildet ditt, siden jeg har hatt Samyangen, er hvor lite Panasonic 35-100 ser ut. Veldig kompakt :)

 

 

Ja, det er derfor jeg kjøpte det, veldig kompakt tele, men man hører nesten aldri noe om det. Kjøpte det for å komplimentere det jeg har til GM1, da har jeg et veldig kompakti oppsett og et litt større og tyngre ett. Så kunne man kanskje si at jeg kunne hatt større sensor på "den store delen", men det er fint å kun ha ett system, og OMD med objektiv er fortsatt relativt kompakt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...