Gå til innhold

Kjøpe iPhone 6S. 16GB eller 64GB?


winmedi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe den nye iPhonen. 

Hvilke størrelse på telefonen anbefaler dere av 16GB og 64GB?

Jeg har hat iPhone 5s 16GB, men fikk pengene tilbake fra den. 

 

Jeg synes 16GB versjonen var helt grei. Jeg spiller ikke noe spill på telefonen for øyeblikket og har heller ikke hatt et behov for mobilspill på telefon. Spill tar jo mye plass. Jeg tok ca 1000 bilder på min 16GB versjon og hadde fremdeles plass. Jeg har jo apper på telefonen. Sosiale medier og noen apper som tar en del plass. Men har aldri fått beskjed om at jeg har hatt for lite plass. Nå som den nye iPhonen har mulighet for 4K video og live photo. Den har jo også høyere megapixler også. Noe av dette vil jo ta mer plass på telefonen. 

 

Jeg bruker også Spotify i offline mode. Det tar jo litt plass, men har ikke noe behov for å laste inn sanger på telefon. I ihvertfall slik jeg ser det nå. Pleier heller aldri å ha noen filmer på telefon. Der man heller har Netflix osv. 

 

Hva mener dere? Prisen er en tusenlapp opp fra 16GB til 64GB. Prisene er jo forferdelig dyre, men siden jeg får hele beløpet fra min tidligere iPhone 5s. Så hvorfor ikke kjøpe?

 

Takk for svar!

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

16GB er og blir for lite for temmelig mange.

Er du en av disse kan ingen andre svare på.

Prisøkningen for 16-->64 er hva den er men jeg vet at mange vil angre på å ha valgt den "lille".

Fakta er at du blir jo låst i et bestemt begrenset bruksområde .

 

Eks.

Jeg har p.t i bruk 20GB (av 64) .> 8GB er i bilder og video/kamera. Offline musikk er p.t 1.2GB/1.7GB og offline film (Viaplay) 1.8GB.

Ikke noen spill eller slikt. Kun business bruk med en håndfull apper av type produktivitet og offline musikk og offline Viaplay film.

Jeg bruker også cloud storage for dokument lagring.

 

Hadde egentlig klart meg med 32GB enhet med ~ 10GB å gå på (som ikke apple tilbyr).

Lenke til kommentar

Hvordan folk klarer seg med 16GB har jeg aldri forstått, men det er nå meg  :tease:

 

Jeg og madammen synkroniserer lydbøker som tar over 12GB (som vel er det du ca har ledig på 16GB-modeller) alene, så det har aldri vært aktuelt med så lite lagring.

 

Nå skal det jo sies at iOS 9 introduserer app-thining så apper burde begynne å ta vesentlig mindre plass, og du kan benytte ting som iCloud Photo Library (da må du nok kjøpe litt ekstra lagring på iCloud for noen få kroner per mnd) så kan du ha alle bildene i skyen med kun en liten tumbnail på telefonen for å spare plass. På madammen sin telefon så gikk bildebiblioteket ifra 9 GB ned til under 200 mb ved å aktivere denne funksjonen, og hun har fremdeles tilgang på alle bildene uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...