Gå til innhold

Oppklaring rundt båtførerbevis og lovlig kjøring


Gissan

Anbefalte innlegg

Holder på med båtførerprøven og lurte på om det var noen som kjente til nettsider som har eksamensoppgaver?

 

Eksempler som er realistiske i forhold til hva man får på eksamen.....

 

Gjør ikke noe om det koster noen kroner, men ikke like mye som en eksamen, da kan eg likså greit ta en slik :)

http://www.tryggferdsel.no/gratis_eksamenssporsmol.html Her finner mange oppgaver med de "samme" spørsmålene som på den ekte eksamen. Det som er dumt med alle slike tester er at svaralternativene er litt obskure, og dessuten så er det mange spørsmål som du ikke vil få på prøven. Forøvrig så hentes spørsmålene på prøven ut i fra en database slik at ingen får like prøver. Er veldig enkel!

 

Og til sist lykke til (selv om du sikkert har tatt den nå :tease: )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er tatt uten noe særlig feil. Og ironisk nok de feilene eg hadde får eg ikke vite hva som er feil, ikke engang hvilke spørsmål som ble besvart feil.

 

For man skal jo ikke lære mere når man tar eksamen......

 

De folka som lager det systemet er passe trange i nøtta.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For de som skal ta båtførerbevis, vil jeg anbefale Bavian Nautic. De har kurs som kun tar 1 dag, og man tar eksamen der etter kurset er ferdig. Veldig enkelt og greit kurs, og bestod eksamen med 48/50 riktige svar (96%) uten å forberede meg noe på forhånd eller ha noe erfaring om det teoretiske fra før.

 

Prisen var 800 for kurset og 650 i tillegg for eksamensavgift.

 

www.baviannautic.no

Lenke til kommentar

Hehehe... Det var så naivt at eg trodde det ikke.

 

Dette står på motoren, enten med stor skrift og/eller på motorskiltet. Hvis noen har revet dette av må man teste det for å finne det ut. Eller grave i noen gamle papirer etc.

 

Man må jo i tillegg ha kontroll på farten man kjører i..... (Edit: Dette fant eg ikke noe om nå, men var det ikke noe med over 10 knop og?) Edit igjen: Det gjaldt de under 16 år det... 10 knop og 10HK.....)

 

Edit: Regelen er ved motor større enn 25HK og lengde 8 meter må en over 16 ha båtførerbevis..

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...