Gå til innhold

Wifi må repareres etter hver start


rillto

Anbefalte innlegg

Jeg har en billig HPac080no laptop som jeg må fikse nettforbindelsen på hver eneste gang den startes.

I et forsøk på å få til en permanent løsning kjøpte jeg en USB adapter fra TP Link. Den har samme problem.

Selv om pcen er satt opp til å koble til automatisk gjør den aldri det uansett hvilket nettverkskort/adapter som brukes.

Alle nettverks innstillinger er resatt til default w10 settings men det hjelper ikke. Trådløs koblingen må alltid resettes. Etter en resetting går det derimot helt optimalt frem til maskinen går i dvale eller blir skrudd av.

Ingen andre maskiner i huset oppfører seg slikt og det hører med til historien at pcen hadde samme problemet når den kjørte Linux i en periode og boligen har hatt hele 3 forskjellige rutere mens pcen har vært i bruk.

 

Så hva kan være problemet her?

Endret av rillto
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk oppsettet under strømsparing og avansert. Har opplevd at nettverkskort som slås av for å spare strøm i hvilemodus kan være vonde å starte igjen.

Nei pcen får ikke lov til å skru av nettverkskortet for å spare strøm. Det fjerner jeg alltid. Pcen er trolig rett og slett så treg at nettet ikke kommer i gang før etter 3-4 minutter. Hvis jeg bare venter så lenge etter hver start trenger jeg ikke å reparere koblingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...