Gå til innhold

Tråd for kjipinger som vil fly langt for en billig penge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tips til billige billetter tur/retur til Sør-Amerika? Helst Argentina eller Chile med avreise i mars - mai en gang. Virker som et dyrt kontinent å reise til etter det jeg har sett.

 

Jeg fant billetter tur-retur Santiago, Chile til omtrent 5000 kroner fra midten av mars til midten av april.

 

Men det var riktignok med avreise fra, og retur til Spania. :-)

 

Hadde håpet å finne billigere billetter også, men må vel innse at dette er en god pris. Selv om jeg for et par uker siden fant billetter til 3200 kr tur-retur også, bare så synd at datoene ikke klaffet.

Endret av Bretteville
Lenke til kommentar

Jeg tenkte kanskje en tur til Alaska med utreise rundt 5. Juli. Jeg er fleksibel på ankomst og avreise. Anchorage eller Juneau, men en av dem til og en av dem fra pga reisefølgets planer. Fra Torp, Gardermoen eller Rygge. Noen som har tips? Jeg tenkte å være der 11-12 dager.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Finner mye gode priser til USA og Canada med United (og venner) i disse dager, både nå i vår og til høsten. Tror ikke det er annonsert som salg. Fant f.eks. Stavanger-Montréal til 2.717 kr tur/retur, OSL-SFO til 2.985 kr. Stavanger noen få hundrelapper dyrere.

Book f.eks. på United.com.

Lenke til kommentar

http://www.qatarairways.com/no/no/offers/global-promotion.page

 

Dubai 2535,-

Nairobi 3245,-

Colombo 3395,-

Kuala Lumpur 3945,-

Manila 4345,-

Bali 5345,-

Melbourne 7695,-

 

Salgsperiode: til 13. mars

Reiseperiode: til 10. juli

Vil også anbefale å se litt på business-tilbudene, det var noen skikkelig fine tilbud hvor man kan fly langt med en av verdens beste business-class-tilbud til under 10 000 kroner.

 

Ettersom jeg er ferdig utdannet til sommeren sjekket jeg ut litt fly i august. Begge med Norwegian, Miami til 1500kr og Bangkok til 1100kr :)

 

(Og fra Miami til f.eks. Costa Rica for rundt 800kr i september)

Hehe, er vel ikke noe sjokk at Norwegian har lave priser i disse dager... cashflow er vel et must.

Dog, husk at det koster litt mer enn det å komme seg langt avgårde med norwegian, hvis du ikke bare har tenkt å reise med en liten veske full av mat, og et par tomflasker du fyller på med vann på flyplasstoalettet før du går ombord.

Lenke til kommentar

Ettersom jeg er ferdig utdannet til sommeren sjekket jeg ut litt fly i august. Begge med Norwegian, Miami til 1500kr og Bangkok til 1100kr :)

 

(Og fra Miami til f.eks. Costa Rica for rundt 800kr i september)

Dette er enveispriser, mens vi ellers poster t/r i denne tråden. Norwegian er notoriske i å ha dyrere å fly i den retningen de ikke annonserer. Ikke så mye for disse allikevel blir Bangkok minst 3528,- og Miami (egentlig Fort Lauderdale) 3140,-. Det er med kredittkortbegyr da kredittkort absolutt er å anbefale når et flyselskap kan gå konkurs, men det er uten:

-setereservasjon

-mat

-drikke

-bagasje

-underholdningssystem

-pledd

 

Da blir plutselig 3705,- med Qatar til Bangkok eller 3438 med Lufthansa til Orlando ikke så dyrt. United har også i i lengre perioder det siste året ligget under Norwegian i pris og det selv om de inkluderer alt listet over.

Lenke til kommentar

www.airfrance.no/

 

Brasilia 4899,-

Porto Alegre 4899,-

Antananarivo 4899,-

 

Salgsperiode: til 16. mars

Reiseperiode: ut juni

 

Klarer ikke finne billetter eller spor på websiten av prisen til har oppgitt i e-post til Antananarivo. Det er en veldig god pris så jeg er usikker på om det allerede er utsolgt, ikke lagt ut enda eller feil oppgitt pris i brev.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

https://www.klm.com/travel/no_en/campaigns/happy_friday.htm

 

Book by 30 Mar 2015 and travel between 21 May - 30 Jun and 14 Aug - 30 Sep..

 

KLM Oslo-Havanna til under 5.000. Mange ledige plasser til prisen. Men veldig ulik reisetid (duration).

 

Bruker selvfølgelig Amsterdam som HUB. Fant tilsvarende priser fra Bergen. Vil tro at f.eks Stavanger har tilsvarende.

 

 

 

 

 

 

Book by 30 Mar 2015 and travel between 21 May - 30 Jun and 14 Aug - 30 Sep.

Happy_Friday-996x285_tcm611-571910.jpg
 
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

"fyller på med vann på flyplasstoalettet"

 

Ja , hvis man vil drikke VARMT vann ja....ellers har man drikkefontene med kaldt vann etter security.

Lenke til kommentar

"fyller på med vann på flyplasstoalettet"

 

Ja , hvis man vil drikke VARMT vann ja....ellers har man drikkefontene med kaldt vann etter security.

 

Hva snakker du om? Ser ikke hvordan dette er relevant med en tilbudstråd for flybilletter. Feil tråd?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Det var "bufodil" som nevnte ta med seg vann fra flyplassdassen.......dette vannet er varmt og sist jeg sjekket er ikke varmt vann no' godt å drikke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...