Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

"Hell's itch"


Cenetic

Anbefalte innlegg

Er det noen her inne som har vert utsatt for denne type kløe (ofte omtalt om på nett som Hell's itch) , har hadd dette 2 ganger nå etter moderat til alvorlig solbrenthet med blemmer.

 

Starter gjerne i løpet av dag 2 etter solbrendthet å er ubeskriveligt. Føles ut som en million maur som kryper under huden din å ikke gir slipp. Klør man tilbake stopper kløen så lenge du holder på men kommer tilbake 20 ganger verre etterpå.

 

Var litt mere forberedt denne gang etter første erfaring å fikk dempet det verste med en aloevera krem, med kjølende effekt å vitamin a og e tror jeg, samt noen antihistamin piller jeg fikk på apotek i hellas hvor denne demoniske tillstanden angrep meg på nytt.

 

Noen som har vært utsatt for dette og har en kur som virker i tilfelle slikt på nytt skulle oppstått?

 

Mvh sliten kar som akkurat har overlevd den sykeste kløen som kan finnes i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du blir lettere solbrent (rødhet, kløe, følsomhet) skal du ideelt sett skjerme den delen av huden din for all slags eksponering for sol i opptil en uke. Solbrent hud er nemlig spesielt utsatt for mer sol. Så er det slik at du ikke blir solbrent før etter du har vært i solen, så det funker ikke å følge med på om man blir solbrent. Kaldt vann og paracet reduserer betennelsesreaksjonene, ellers må du oppsøke lege hvis det er for jævlig.

Lenke til kommentar

Bruk en annen solkrem. Tydeligvis holdt den ikke den faktoren den lovet.

Jeg tror heller ikke den holdt hva den lovet , kan være den var utgått på dato også den klumpet seg og la seg som ett belegg som størknet la jeg merke til. Brukte ihvartfall hawaian tropic , kjøpte ny i dag -> la roche-posay.

Skal prøve på nytt med litt rolig soling i morgen. Kløen har for det meste gidd seg å rødheten er nesten borte.?

Lenke til kommentar

Hvitvask og allergipiller demper kløen. Begge deler får du reseptfritt på apoteket.

Pillene jeg fikk var anthistamine sa damen bak skranken på gebrokent engelsk. De funket hvartfall slik at den panikk kløen jeg hadde gikk bort å det gikk mere over til en vanlig sterk morgen kløe som er mer en utoldelig i forhold.

 

Det som hadde vert interessant er å vite om det finnes noen kur som totalt fjærner kløen til ingen ubehag , har nå søkt endel rundt på google men finner egentlig ikke noe medisinsk om denne tillstanden om det kan kalles det .

Lenke til kommentar

Skal aldri ute i solen igjen. Hører dette også kalles "Suicide itch".

 

nei takk

Det er helt forferdelig, ønsker det ikke på min værste fiende engang.

Første gang jeg hadde det "ridde" jeg ut hele hærligheten. Hadde delvis panikk i flere timer rullet rundt på gulvet å skrapet meg til de fleste kanter jeg fant.

 

Takk å pris for disse antihistamin pillene fra det greske farmacyen som dempet det til det utholdelige, selv om jeg skulle ønske det fantes noe som fjærnet det helt. .

Lenke til kommentar
Skal prøve på nytt med litt rolig soling i morgen. Kløen har for det meste gidd seg å rødheten er nesten borte.

 

Du har tydeligvis lyst på permanent skadet hud og kanskje hudkreft i samme slengen?

 

Hold deg heller vekk fra sola en uke og bare gå ut med klær som dekker den delen av huden som er solbrent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...