Gå til innhold

Svindel? "Ring meg. nAy. haster"


Anbefalte innlegg

Det er lett å sette opp en telefonserver som tar telefonen, men umiddelbart gir "opptattsignal" så den som ringer TROR det var opptatt. Dette ser man enklest på om samtalen er aktiv eller ikke på telefonen. Teller sekundene på telefonen, så har samtalen blitt besvart i den andre enden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Var ikke bare meg, altså. Den gikk rett i søpla, men jeg tenkte - hva hvis jeg hadde hatt telefonen i lomma og lommeringt Ascension Island? Er det mulig å låse en Android-fon til å bare kunne ringe opp norske nummer, omtrent slik man kan med bankkortet?

Jeg antar så lenge jeg ikke har ulykkesforsikring, så finnes det ingen "get out of jail free card" for slikt? Ingen "det va'kke min feil" klausul i telefonkontrakter? Forbrukerrett og alt det derre der.

Det er vel bare meg mot verden. Nok en bondeknøl offer for kriminelles simple lurefeller...

Du har dessverre ingen rettigheter her

 

Telenor har registrert såppas mange saker som dette den siste uka at det er godt mulig du vil kunne få mehold i en eventuell klage. Var det de sa på kundeservice i alle fall

Lenke til kommentar

 

 

Var ikke bare meg, altså. Den gikk rett i søpla, men jeg tenkte - hva hvis jeg hadde hatt telefonen i lomma og lommeringt Ascension Island? Er det mulig å låse en Android-fon til å bare kunne ringe opp norske nummer, omtrent slik man kan med bankkortet?

Jeg antar så lenge jeg ikke har ulykkesforsikring, så finnes det ingen "get out of jail free card" for slikt? Ingen "det va'kke min feil" klausul i telefonkontrakter? Forbrukerrett og alt det derre der.

Det er vel bare meg mot verden. Nok en bondeknøl offer for kriminelles simple lurefeller...

 

Du har dessverre ingen rettigheter her

 

Klart han har. Han blir avkrevd for penger etter å ha blitt lurt, de har åpenbart ikke noe betalingskrav mot ham. At man har gjort det via telefonleverandøren gjør at det kan bli noe vanskeligere å hevde sin rett, men at han er rettighetsløs er bare tull.

 

Ta kontakt med telenor og spør om det er registrert noen dyre betalingstjenester i forbindelse med dette. Gjør det klart at du ble lurt og be dem om ikke å betale ut pengene og stryke det fra regningen. Dersom de nekter å hjelpe så får du ta det derifra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ja, så akkurat den artikkelen. Blir skikkelig nervøs. Kan godt ha blitt noen sekunder hvis de tok telefonen før de skiftet til opptatt-tone. Gudene vet. Uff, jeg er så dum. Hvorfor måtte det komme DEN dagen jeg var ekstremt stressa og fortvila. Som om de visste det.

Nå sitter jeg kanskje med, hva? Tusen kroner i mobilregning neste måned?

Får se hva Tele2 evt. sier da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...