Gå til innhold

Den store EVE-Online tråden.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EVE passer for personer uten samvittighet ja, så må være litt obs!

 

Nå virket offeret i den saken der relativt naiv, men det er vanskelig å vite hele storyen. Det er flere som spiller for "the perfect scam", og også de som har scamming som sin primære inntekt.

 

Når det gjelder nybegynnervennlige corps, så vil jeg anbefale f.eks. Brave Newbies (litt av alt), Eve Uni (strukturert læring) eller RvB (fokus på mye small-gang pvp). Karmafleet (Goonswarms nye newbie-vennlige reddit corp) kan også være et alternativ.

 

Når det gjelder norske corps, så er Norcorp Security i Black Legion og derfor involvert i de større kampene. Norcorp Enterprise, er i Wormhole-space. Begge deler krever mye skillpoints for å være effektiv. Jeg kjenner dessverre ikke til noen nybegynner-vennlige norske corps, men tar gjerne i mot tips om det.

Lenke til kommentar

De var rimelig naive, men det er ikke alle som forventet at noen drar en scam så langt. Nå man begynner å bygge et IRL vennskap til medlemmene og så bruker det mot de for å sende dem til fattigdom og død, så snakker vi om broderline sosiopati. Jeg er hverken overrasket eller skuffet. Det er bare en påminnelse om at EVE har en drøss med gode og onde spillere, akkurat slik som den ekte verdenen.

 

Angående corp så liker jeg bedre å bli med i små uorganiserte corps, så har du både en større sjanse for å faktisk bety noe i corpen, samtidig som faktisk bli kjent med folk og ikke bare mingler med en haug av tilfeldige proffer for hver dag som går.

Lenke til kommentar

Morsomt i små corps også, så lenge du har dyktige folk som er villige til å lære bort.

I større corps, feks Brave som er det jeg kjenner mest til så har de veldig mye opplegg rundt nye spillere.

Kjører kursing i det meste man kan tenke seg, gratis skip.

I store fights så er det alltid plass til nye spillere også.

Det er jo litt morsomt når du prater med folk som har spilt i en uke også har de akkurat vært med på sin første capkill.

Lenke til kommentar

Hehe, alltid noe morsomt snacks på undocken i GE- ;)

 

Har dere sett denne btw?

https://zkillboard.com/kill/44061283/

 

Var premie for 2 plassen i allianse turneringen for en tid tilbake.

Kult hvordan de forklarer hva som skjedde i kommentarene på killen også.

 

Ja, godt å se AT skip bli brukt. Det er altfor mange av dem som er på ship spin runde #39509

 

Jeg hadde et håp om å møte et av dem i ATXII, men vi ble gruset av vanlige skip ;-)

Lenke til kommentar

Takk for det. Det er jo lenge til enda. Dere må huske på å minne Alliance CEO på at han må sende inn skjemaet i år, ikke bare fylle det ut.

 

For øvrig, her er en kort video fra vår tur til Provi og Catch:

 

Fleet var for å ta midlertidig farvel med alliansens yngste (og Norske FC) før han dro til rekruttskolen. Kort sagt, vi inviterte noen venner og hadde det moro. Meningen var at alt skulle eksplodere, men vi måtte til slutt ofre han i Sendaya.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe ja, får fortsatt høy puls med solo/small gang pvp.

 

Det er jo bare å stikke inn i low å finne noen targets.

Men må jo være forberedte på å miste skip, så aldri fly noe du ikke har råd til å miste.

Og husk å insurance skipet også.

 

Jepp. Har allerede mistet et par skip, slik som den Honey Pot Procurer fitten min, samt en Vexor og 80M i implantater (Jeg vet, meganoob, men hadde ikke jumpclones). Så det var på tide med et kill.

 

Hver gang jeg har prøvd Eve har jeg dødd av kjedsomhet lenge før jeg kom til PVP'inga.

Blir bare sittende og lese om hva slags skills jeg skal velge istedet for å spille. Også gidder jeg ikke mere.

 

Jeg hadde den diskusjonen her om dagen, og de fleste av oss hadde spilt EVE 2-3 ganger før vi begynte skikkelig. Det er veldig lett å gå i casual-fella, der man ignorerer corp og bare vandrer rundt med missions og mining. Finn deg en corp som gjør ting, og om du ikke føler at du er en del av det corpen gjør så bare dropper du og leter videre til du finner en. For meg er EVE 90% sosialt, og jeg hadde fort gitt opp om jeg ikke hadde hatt noen som vil leve farlig, men samtidig har tålmodigheten til å ta meg med på ting, selv om jeg fortsatt lærer.

 

Du kunne jo selvsagt meldt deg opp til Spectre Fleet, men mange av FC (flight commanders) er ganske douchy og spiller for å vinne, ikke for å ha det moro. Terkskelen for tabber er små, og det siste inntrykket du vil ha av EVE er 5-6 godt voksne menn som skjeller deg ut på Teamspeak fordi du gjorde en uskyldig feil som enhver noob kunne gjort.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...