Gå til innhold

En liten tråd for E8600 - en MEGET god klokker!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har pushet min E8400 litt og den klarer 3 minutter OCCT Mix @4.25MHZ (500x8.5) på 1.37v(ifølge Everest), men da får jeg "CPU too hot".

 

Jeg tror at den vil klare seg fint på 4.25GHZ med en bedre kjøler, fordi den er bare 2 grader varmere enn det som jeg bruker nå (4.1GHz på 1.3v). Jeg har tenkt på å kjøpe en Noctua NH-U12P og prøve litt bare for moro skyld!

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar
Jeg har pushet min E8400 litt og den klarer 3 minutter OCCT Mix @4.25MHZ (500x8.5) på 1.37v(ifølge Everest), men da får jeg "CPU too hot".

 

Jeg tror at den vil klare seg fint på 4.25GHZ med en bedre kjøler, fordi den er bare 2 grader varmere enn det som jeg bruker nå (4.1GHz på 1.3v). Jeg har tenkt på å kjøpe en Noctua NH-U12P og prøve litt bare for moro skyld!

 

Er bare å gå inn i settings på OCCT det, å sette max temp til 80 grader. Har jeg gjort, å klarer da å Prime min E8600 på 4.6GHz med rett under 1.5v (1.48v under load) Load temp er da ca 75 grader. Kjører en 18db vifte. Klarer kanskje å hente ut litt mer med en vifte som flytter mer luft, men er for glad i "stillheten" til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Ja, du har en bra poeng der, hos meg Max OCCT temp står på 70 grader. Jeg tenkte på å skru opp, men har vært redd for at varmen vil ta knekken på CPUen.

 

Nå har jeg veldig lyst på E8600, og kanskje den beste måten for å få fortgang er å ta knekken på E8400en. Men min nåværende CPU-kjøler (Scythe Andy) er ikke så tess allikevel, og vil først prøve på OCCT max 70'C med en Noctua NH-U12P. Vil prøve å hente den idag, hvis jeg rekker, ellers blir det på mandag.

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...