Gå til innhold

En liten tråd for E8600 - en MEGET god klokker!


Anbefalte innlegg

Heisann folkens!

 

Lenge siden jeg har vært særlig aktiv her og hva overklokking angår.. men når E8600 kom inn på jobb kunne jeg ikke la være å teste en.

 

En initial test gjorde at jeg klarte pi på 4.7Ghz med bare 1.44v, dette med en Zalman 9500 kjøler. Bestemte meg for å sjekke prime også.. første prime 95 "stabile" hastighet ble 4.5Ghz.. more to come.. få se deres resultater!! (av E8600)

 

Q820A602

post-88790-1219585030_thumb.jpg

post-88790-1219585461_thumb.jpg

Endret av **dp**
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ganske likt som din. Var halveis igjennom Super PI 1M @ 5GHz når det låste seg. Alt er gnudd inn i ett relativt lite kabinett, så jeg kan se for meg at det blir litt for varm :)

 

Her er ett screenshot fra før jeg startet Super PI. Skal se om jeg får satt meg ned å lekt meg litt med den igjen en kveld. slik at jeg kan få opp noen resultater her også.

post-6770-1219666753_thumb.jpg

Lenke til kommentar
kjøpte en ultra 120 extreme nå... hjem snart.

 

Er ikke den vifteløs? Trenger du ikke noe mer for å avlede varme?

 

Kjører samme kjøleren selv. Er vel noe av det aller beste man kan kjøre når man snakker luftkjøling. Å ja, den er uten vifte når man kjøper den men tror da de fleste setter på en vifte på den, noe jeg vet **dp** også kommer til å gjøre. Ser for meg han monterer på den størte mest høylytte Delta viften han klarer å grave frem fra skuffen sin. :-)

Lenke til kommentar

jeg får faktisk ikke veldig mye høyere frekvenser med extreme kjøleren, tempen er fremdeles høy. har bare en halvslapp CM vifte her.. cpuen klarte 8-9 loops på 4.6Ghz i prime 95 på 1.488v før jeg sluttet.

 

trodde jeg hadde en hissig papst her, men nei da.. får ta med fra jobben i morgen. jeg har syyyyykt lyst på det rampage extreme kortet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...