Gå til innhold

En liten tråd for E8600 - en MEGET god klokker!


Anbefalte innlegg

Greide dette med E3120'en min. Åssen er dette ift E8600'en din, dp? Kjører Tuniq tower 120, btw.

 

Kunne ikke kjøre høyere frekvens, alt ble ustabilt da. Tipper HK ikke liker et par innstillinger elns, men har ikke kunnskap nok atm til å fikse alt på et blunk :p

 

VID er 1,0875v btw. Og tror Tj. Max er annerledes på disse CPUene enn på E8xxx - denne idlet på 22 grader på rett i underkant av 1,3v, og 4,4ghz elns. Syns core temp sin verdi var mer realistisk - den lå på 32 grader. ITE smartguardian leste av 42, som nok var 10 for høyt.

post-101601-1222125690_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

bruker fortsatt mitt crappy 790i ultra.. skal nok få det byttet.. men jeg tar ikke sjangsen på RMA bytte det, så venter til jeg får penger til noe nytt.. har fortsatt den CPU'n med C0 dessverre..

Vantage er ikke noen form for stabilitets test nei, men hallo, den er jo like krevende som å prime i flere timer! har prøvd det under kraftig klokk.. og meste jeg har klart å kjøre vantage uten å gå over 1,4v er på ca 4,1ghz..

at han kjører vantage ut på 4,7 med 1,38v med en C0 cpu høres ut for meg som helt umulig:/

4,7 er noe jeg såvidt klarer oppnå i det hele tatt uansett v-core..:S

 

Edit:

Og ja. det er ikke hovedkortet som stopper meg. har nok prøvd å dra ut max fsb. og jeg klarer fint 550 så lenge jeg forsyner hk med litt volt.

Endret av knutern88
Lenke til kommentar
Jeg klarer å kjøre 3dmark Vantage med e8500 (non e0)på 4,7 med true kjøler. Har da 1,38 volt

 

Det der tror jeg rett og slett ingenting på. -.-

Min 8500 klarte jeg 4,5ghz med nesten 1,5v.. skal det være så vanvittig store forskjeller??

 

Spørs hvor mye Vantage krever av CPUen, har en følelse av at det programmet er mer GPU-stressende enn CPU-stressende. Har ikke testet det selv, dessverre. Kan jo hende han har fått tak i en chip som er veldig bra, da. Har ikke sjans til å kjøre min så høyt uansett spenning pga HK :p

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at min cpu er "håndplukka" fra intel, og der har man kanskje en forskjell :)

 

Dette er ikkje en ES cpu, men litt ekstra potensiale har den siden den kommer fra nær midten av wafferen.

 

knutern88:

 

Et tips er å titte innom xtremesystems.org/forums Her kan du se at svært mye er mulig, bare man har den rette hardwaren og de rette erfaringene av modifisering og biostweaking.

 

Kan fortelle at jeg brukte flere timer hver dag i 3 uker for å få min gamle "1337" q6600 Prime stabil på 3,8 ghz. Dette var med et Abit ix38 kort.

 

Tweaking og slikt krever tolmodighet, litt flaks og litt dyktighet. Det kan man jo bare spørre knopflerbruce som er VERDENS beste amd64 overklokker!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Nå skal det sies at min cpu er "håndplukka" fra intel, og der har man kanskje en forskjell :)

 

Dette er ikkje en ES cpu, men litt ekstra potensiale har den siden den kommer fra nær midten av wafferen.

 

knutern88:

 

Et tips er å titte innom xtremesystems.org/forums Her kan du se at svært mye er mulig, bare man har den rette hardwaren og de rette erfaringene av modifisering og biostweaking.

 

Kan fortelle at jeg brukte flere timer hver dag i 3 uker for å få min gamle "1337" q6600 Prime stabil på 3,8 ghz. Dette var med et Abit ix38 kort.

 

Tweaking og slikt krever tolmodighet, litt flaks og litt dyktighet. Det kan man jo bare spørre knopflerbruce som er VERDENS beste amd64 overklokker!

 

Hva greier den chipen din i Orthos sånn ca? Min E3120 kjører orthos 4,4g på 1,28v i en times tid, på 67c load. Hvis jeg sier min chip er snaut 100Mhz dårligere enn din, kan det stemme? Har du mulighet til å teste den på 1,28v (CPUZ load), og sjekke tempen i samme slengen (et kvarter Orthos holder, da har tempen stabilisert seg)? Mye spørsmål her, men kjekt å ha en slags sammenligning mot en ordentlig god chip :p

 

Edit: takk for kompliment!

Endret av knopflerbruce
Lenke til kommentar

Min er c0 og din er e0. Litt dårlig å sammenlikne disse 2. Din klokker bedre enn min med lavere volt.

 

Min er oppe i 74 grader på ca 1,38 volt i prime. Har ikkje sjans til å tese noe voltsettings nå, da jeg sitter på en bærbar pc langt ifra den stasjonære. :)

 

Fikk plutselig lyst på en "spesiell" e8600 nå :p

Lenke til kommentar
Min er c0 og din er e0. Litt dårlig å sammenlikne disse 2. Din klokker bedre enn min med lavere volt.

 

Min er oppe i 74 grader på ca 1,38 volt i prime. Har ikkje sjans til å tese noe voltsettings nå, da jeg sitter på en bærbar pc langt ifra den stasjonære. :)

 

Fikk plutselig lyst på en "spesiell" e8600 nå :p

 

Hvilken frekvens kjører du på på 1,38v, da?

 

E8600 hadde jeg hatt om lommeboka hadde tillatt det. Men sålenge det er så mye AMD som frister blir det vrient. Må uansett ha et bra klokke-hk, men vet ikke hva jeg skal satse på. Kanskje jeg fikser meg et DFI P45 UT når det kortet slippes :p

Lenke til kommentar
Jeg klarer å kjøre 3dmark Vantage med e8500 (non e0)på 4,7 med true kjøler. Har da 1,38 volt

 

Det der tror jeg rett og slett ingenting på. -.-

Min 8500 klarte jeg 4,5ghz med nesten 1,5v.. skal det være så vanvittig store forskjeller??

 

Min klarer 4,3ghz på 1,4375v 2 dager i prime 95... Hadde 66grader max med true ..

Endret av OpelPower
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hentet min nye E8600 hos netshop i dag.

 

Kjører 4ghz helt stabilt (prime95) med alle spenninger på auto.

 

4,5 ghz er helt stabilt med 1,32v og 1,4v på NB. Men her sa det foreløpig stopp, har ikke fått den noe særlig høyere enn dette. Ser ut som om at jeg må over 1,4v for å klare 4,6ghz....

 

Anyways, har også kjørt litt 3dmark06 på 4,5 ghz og klarer helt oppunder 22 000 poeng, noe som er en grei forbedring fra min gamle q6600 b3 @ 3,5 ghz (19 000 poeng):-D

 

Skal klokke videre i morgen, satser på å komme litt lenger i allefall.

Lenke til kommentar

Jeg blir flau når jeg ser at jeg har lest feil og i tilleg quotet svaret^^ hehe. det jeg trodde den gang jeg sa jeg ikke trodde på 4,7ghz med 1,38v var at nizzen sa 1,28:P haha, sånn er det å sitte litt for mye forran den totalt firkanta skjermen "hele dagen". Får heldig vis widescreen 24" nå, så da blir jeg heldigvis ikke så trangsynt av det:D

men uansett så er 1,38v meget bra å klare 4,7ghz på!! ikke bare bra, men egentlig ganske sensasjonelt med en C0! :) jeg har tweaket så mange herrens timer på mitt 790i ultra kort at jeg tror dama blir å kaste meg ut om jeg ikke tweaker litt over på henne snart. hehe..

Kortet sliter med gltref instillingene tror jeg.. samt at ddr3 minne overhode ikke er noe + på dette nvidia skrotet:P

 

Det som har vært problemet mitt er at det er noe galt med hk så jeg må justere innstillinger tilbake hit og dit etter at maskina har stått avslått en stund faktisk.. hel horibelt. men nå har jeg lagt med til ro på 4,2ghz og dette kjører jeg med litt over 1,4v på kjernene. kjører det 24/7, og skrur ikke av maskina før denne chipen dør!!

Endret av SLiks
Lenke til kommentar
Har samme hovedkortet som deg i stue pcen, med en E8400 C0. Den går primestabilt på [email protected]. Så det er sant som det sies lenger opp, ikke bare E0 som klokker bra.

 

Er rimelig fornøyd med min e8500 c0 @ 4.4 også ja :)

 

Da har jeg funnet minimumvolt for 4 ghz på min e8600. 1.160 kjører den prime stabilt på nå. Max load er 44 grader VS 55 grader på 1,26 volt. Ganske merkbar forskjell.

 

Tror nesten jeg kan kjøre passiv kjøling på 4 ghz :p Men det skal jeg ikkje da. Bruker en Thermaltake VX kjøler.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...