Gå til innhold

Småprat om/rundt Warhammer Online


Anbefalte innlegg

Selv levler jeg omtrent kun i scenarios. Men det er fordi jeg forkastet min lvl 22 WH fordi han ikke hadde bart...skal man ha hatt på hodet må man ha "facial hair" av et eller annet slag. En kamerat av meg holdt på å dø da jeg sa at jeg forkastet 3 uker med spilling pga av "looks" men men sånn er jeg. Nå er jeg level 13 med min nye WH:)

 

Uansett så begynner jeg å queste litt når jeg blir rundt 20....siden jeg allerede har "oppdaget" verden frem til level 22.

 

I bunn og grunn så har jeg hatt innstillingen at spillet begynner på level 40, akkurat som level 60-70---snart 80 i wow.

 

Men jeg vil ha med meg "main storyline" på veien til maks level...

 

 

Men jeg tror dem (mythic) må gjøre litt som Blizzard...kjøre på med ting som folk liker..eventer...alternative ting å gjøre osv..Det å ta over en fiende-hovedstad er ikke nok i mine øyne er jeg redd. DEt som er genialt med Wow er at det er to fraksjoner som kjemper mot hverandre...men samtidig så kjemper dem sammen mot en altomfattende fiende..burning crusade..dette gjør at spillet blir ganske "spennende" og det er masse forskjellig å gjøre liksom..Nå kan selvsagt ikke order og destruction kjempe sammen mot en annen fiende, men det må finnes en eller annen måte å gjøre noe "fornuftig" når man er lei av krigen mot motsatt fraksjon..Med fornuftig mener jeg selvsagt reward. Personlig gjør jeg ikke en drit i spillet om det ikke gir meg enten xp, gull eller gear. Til tider kan selvsagt det å slå fienden være nok til å spille videre, men det er ikke essensen i hvorfor jeg spiller. Jeg vil bli bedre og bedre...i form av gear og gull:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gull er så langt ikkje ein stor ting i war, du har ikkje så enormt mykje å bruke det på for å vere ærleg. Det mest kostbare eg har komme over hittil er om du vil ha purple talismans til gear med talisman slots. Det kan koste ein del.

 

Etter det vil nok det meste av penger gå til guilden dit slik at dåke kan ha ein keep, oppgradere den og forsvare den!

Lenke til kommentar
Det blir veldig factionavhengig. Jeg prøver å unngå at grinding blir kjedelig. Når jeg begynner å bli lei, så prøver jeg å gjøre noe annet (f.eks. å logge ut).

 

Fordelen til Order er kjappe scenariokøer. Det må selvfølgelig utnyttes. Bakdelen er få folk å gjøre quests med. Jeg liker ikke å soloe, særlig siden jeg er healspec.

 

Fordelen til Destruction er selvfølgelig motsatt. Mange folk å queste med, men lange scenariokøer. Hadde jeg vært Destruction hadde jeg nok hatt mye mer PQ loot.

 

World RvR er foreløpig en dårlig kilde til å bedre ranks, men jeg prøver å delta av og til, når anledningen byr seg. Her har Destruction også åpenbare fordeler i form av overbefolkning. Tenker man taktisk, så er det i realiteten umulig for Order å holde et keep særlig lenge, så fordelene vi oppnår blir kjapt snudd til fordel for Destruction. Dette gjør at World RvR er lite attraktivt for Order, hvertfall akkurat nå. Capital defense er muligens unntaket, siden det svir å miste city rank.

 

Dette er tull, feks på Eight Peaks serveren er det like tomt i PQ områder hos Destruction som hos Order.Det er lite folk å queste med, alle gjør scenarios også hos destruction.

Som Destruction er kø i scenarios ikke noe problem, man får en kamp etter ca 10sec-1min.

Så det er AKKURAT det samme hos destruction, vertfall på min server.

 

Du høres fornærmet ut? Jeg spiller ikke på eight peaks. Det er kanskje feil av meg å generalisere hvordan questing og queues står til hos destru, men det blir enda mer feil å avfeie alt jeg sa som "tull".

 

Det er kanskje korte køer for destru på eight peaks, men min oppfattelse av destru generellt er at de har lengre køer enn order. Hvis man følger tanken om at det er mye flere destru enn order på de fleste servere. Så blir det også veldig sannsynlig at køene er lengre og at det er vanskeligere å finne folk å spille med på order siden.

 

Eight peaks er vel muligens unntaket her. Serveren er kanskje såpass poppis at den nå er full både på order og destru?

 

Jeg tror situasjonen jeg la fram om RvR er reell på de aller fleste servere. De generelle trenden i populasjonsforskjell bygger i høy grad oppunder dette.

Lenke til kommentar

hmmm gi alle mine penger til guild? NOPE! hehe...

 

Dessuten koster det jo ikke noe å ha keep vel?

 

betaler jo allerede skadaløse 5% tax i guildet hehe...

 

Med masse gull kan man kjøpe seg bra gear da:) Masse flotte blå items som er til salgs...og en del lilla også har jeg sett.

 

men gull er ikek viktigst...

 

GEAR og look er det viktigste i et spill spør du meg:)

Lenke til kommentar

Looks spiller da vel ingen rolle? Ja, jeg synes det er småviktig at gearet mitt ser bra ut, men hvordan ansiktet og hudfargen osv til characteren min bryr jeg meg 0 om. Ettersom man bare ser characteren sin bakfra, og folk som spiller med/mot deg er mer opptatt av å drepe hverandre enn om motstanderen din har bart eller ikke.... In the end blir man ALLTID lei av utseende til characteren sin selv om du har det dyreste og mest eksklusive gearet, og det mest perfekte utseende på den. Ser for meg at man kan få en god del "utdødde" spillere i lvl 20-30 om looks er det viktigste.

Lenke til kommentar

Det koster masse gull å ha et keep, og guildet har vel noen fordeler av å eie et. Men taxes er nok ikke nok, med mindre man er et digert guild, med masse aktive folk. I guildet mitt har vi i overkant av 50% tax, MEN det er jo fortsatt forsvinnende lite. Det går jo kun av det man looter fra monstere, ikke fra det man selger eller får fra quests.

 

Jeg vendorer alt jeg plukker opp, og jeg plukker opp alt jeg finner. Jeg tror gullet jeg looter direkte er under 10% av min totale inntekt. Om jeg da har 50% tax på det igjen, vil det si at jeg gir kanskje 5% av pengene mine til guildet. Det er helt greit for meg.

 

Men det er DYYYRT for keeps. Koster 6 gull i TIMEN for et T3 keep, og 10 gull for et T4. Det er henholdsvis 144 og 240 gull PR DAG. Men guildet får visst mye raskere XP av det (guild rank).

 

Forresten :

Men det er fordi jeg forkastet min lvl 22 WH fordi han ikke hadde bart...
Hahaha! :D

 

Men ja, looks er viktig i et MMO, i alle fall for min del. Ville for eksempel aldri valgt en rase over enn annen i WoW pga. racials. Perception meg i ræva, humans er støgge :) (Derfor er jeg seff greenskin i WAR, da de er vakre, elegante skapninger hehehe)

Lenke til kommentar
Det blir veldig factionavhengig. Jeg prøver å unngå at grinding blir kjedelig. Når jeg begynner å bli lei, så prøver jeg å gjøre noe annet (f.eks. å logge ut).

 

Fordelen til Order er kjappe scenariokøer. Det må selvfølgelig utnyttes. Bakdelen er få folk å gjøre quests med. Jeg liker ikke å soloe, særlig siden jeg er healspec.

 

Fordelen til Destruction er selvfølgelig motsatt. Mange folk å queste med, men lange scenariokøer. Hadde jeg vært Destruction hadde jeg nok hatt mye mer PQ loot.

 

World RvR er foreløpig en dårlig kilde til å bedre ranks, men jeg prøver å delta av og til, når anledningen byr seg. Her har Destruction også åpenbare fordeler i form av overbefolkning. Tenker man taktisk, så er det i realiteten umulig for Order å holde et keep særlig lenge, så fordelene vi oppnår blir kjapt snudd til fordel for Destruction. Dette gjør at World RvR er lite attraktivt for Order, hvertfall akkurat nå. Capital defense er muligens unntaket, siden det svir å miste city rank.

 

Dette er tull, feks på Eight Peaks serveren er det like tomt i PQ områder hos Destruction som hos Order.Det er lite folk å queste med, alle gjør scenarios også hos destruction.

Som Destruction er kø i scenarios ikke noe problem, man får en kamp etter ca 10sec-1min.

Så det er AKKURAT det samme hos destruction, vertfall på min server.

 

Du høres fornærmet ut? Jeg spiller ikke på eight peaks. Det er kanskje feil av meg å generalisere hvordan questing og queues står til hos destru, men det blir enda mer feil å avfeie alt jeg sa som "tull".

 

Det er kanskje korte køer for destru på eight peaks, men min oppfattelse av destru generellt er at de har lengre køer enn order. Hvis man følger tanken om at det er mye flere destru enn order på de fleste servere. Så blir det også veldig sannsynlig at køene er lengre og at det er vanskeligere å finne folk å spille med på order siden.

 

Eight peaks er vel muligens unntaket her. Serveren er kanskje såpass poppis at den nå er full både på order og destru?

 

Jeg tror situasjonen jeg la fram om RvR er reell på de aller fleste servere. De generelle trenden i populasjonsforskjell bygger i høy grad oppunder dette.

 

"Problemet" ditt er minimalt, vertfall på servere der Order har over medium pop.

Lenke til kommentar
Det koster masse gull å ha et keep, og guildet har vel noen fordeler av å eie et. Men taxes er nok ikke nok, med mindre man er et digert guild, med masse aktive folk. I guildet mitt har vi i overkant av 50% tax, MEN det er jo fortsatt forsvinnende lite. Det går jo kun av det man looter fra monstere, ikke fra det man selger eller får fra quests.

 

Jeg vendorer alt jeg plukker opp, og jeg plukker opp alt jeg finner. Jeg tror gullet jeg looter direkte er under 10% av min totale inntekt. Om jeg da har 50% tax på det igjen, vil det si at jeg gir kanskje 5% av pengene mine til guildet. Det er helt greit for meg.

 

Men det er DYYYRT for keeps. Koster 6 gull i TIMEN for et T3 keep, og 10 gull for et T4. Det er henholdsvis 144 og 240 gull PR DAG. Men guildet får visst mye raskere XP av det (guild rank).

 

Forresten :

Men det er fordi jeg forkastet min lvl 22 WH fordi han ikke hadde bart...
Hahaha! :D

 

Men ja, looks er viktig i et MMO, i alle fall for min del. Ville for eksempel aldri valgt en rase over enn annen i WoW pga. racials. Perception meg i ræva, humans er støgge :) (Derfor er jeg seff greenskin i WAR, da de er vakre, elegante skapninger hehehe)

 

Vi vurderer faktisk 80 % tax, fordi ja T4 Keeps er utrolig dyre i drift, og som du sier - gullet man får av loot er egentlig veldig lite uansett.

Lenke til kommentar
Det koster masse gull å ha et keep, og guildet har vel noen fordeler av å eie et. Men taxes er nok ikke nok, med mindre man er et digert guild, med masse aktive folk. I guildet mitt har vi i overkant av 50% tax, MEN det er jo fortsatt forsvinnende lite. Det går jo kun av det man looter fra monstere, ikke fra det man selger eller får fra quests.

 

Jeg vendorer alt jeg plukker opp, og jeg plukker opp alt jeg finner. Jeg tror gullet jeg looter direkte er under 10% av min totale inntekt. Om jeg da har 50% tax på det igjen, vil det si at jeg gir kanskje 5% av pengene mine til guildet. Det er helt greit for meg.

 

Men det er DYYYRT for keeps. Koster 6 gull i TIMEN for et T3 keep, og 10 gull for et T4. Det er henholdsvis 144 og 240 gull PR DAG. Men guildet får visst mye raskere XP av det (guild rank).

 

Forresten :

Men det er fordi jeg forkastet min lvl 22 WH fordi han ikke hadde bart...
Hahaha! :D

 

Men ja, looks er viktig i et MMO, i alle fall for min del. Ville for eksempel aldri valgt en rase over enn annen i WoW pga. racials. Perception meg i ræva, humans er støgge :) (Derfor er jeg seff greenskin i WAR, da de er vakre, elegante skapninger hehehe)

 

 

ok..viste ikke at det kostet gull å ha keep jeg..jaja..lærte noe nytt i dag også da:)

 

Jeg er jo med i et stort guild så regner med at dette med keep kommer til å bli mer og mer viktig:)

 

Ja looks har masse å si :)

Lenke til kommentar
nå kommer det jo 2 nye classers i december (tror jeg?)!

 

Empire- Knight of the blazing sun

Dark elf- Black guard

 

Strengt tatt er det to gamle klasser. :p Speilene deres er jo allerede i spillet - men kanskje Tor Anroc blir mindre irriterende som Destruction dersom Black Guard har et like avsinding antall knockbacks som Ironbreaker. Ikke at det egentlig angår meg lenger - rerollet Order her om dagen, og nå er det kvit pusekatt for alle penga.

Lenke til kommentar
nå kommer det jo 2 nye classers i december (tror jeg?)!

 

Empire- Knight of the blazing sun

Dark elf- Black guard

 

Strengt tatt er det to gamle klasser. :p Speilene deres er jo allerede i spillet - men kanskje Tor Anroc blir mindre irriterende som Destruction dersom Black Guard har et like avsinding antall knockbacks som Ironbreaker. Ikke at det egentlig angår meg lenger - rerollet Order her om dagen, og nå er det kvit pusekatt for alle penga.

Nå har vel både chosen og black orc slik knockback. Og squigherder eller shaman har en sinnsyk en, som sender alle innenfor x radius flyvende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...