Gå til innhold

Pc til kr. 25000 - hva syns dere?


Anbefalte innlegg

Har et budsjett på kr. 25000,- og skal for de pengene kjøpe en pc som primært skal brukes til spilling, surfing og videoredigering. Har da sett for meg denne konfigurasjonen:

 

techbest.gif

 

Hva syns dere? Kan opplyse om at jeg i tillegg har fått meg 10 mb fiber i huset, så dette bør bli bra :D:D:D

 

Takk på forhånd for alle tilbakemeldinger :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

med tanke på video redigeringen samt 10mb linja.

så ville jeg ha hoppet over 180g hd'n å eller kjøpt 2 eller 3 stykken 120g wd 8mb disker å sotti dem i raid. det blir lukus

å raskere redigering også :)

 

men det er jo ditt valg. å resten av oppsettet ser lækkert ut

 

:yes:

Lenke til kommentar

Logitec Z-680 har fått mye dårlig kritikk. Spurte på komplett og de svarte at det var sant. Det var mye kritikk pga susing i høyttalerene og dårlig bass så jeg har iallefall ikke fått denannbefalt uansett hvor jeg sprø sp jeg vilel satset på et annet høyttaler system om jeg var deg. Men 25000 kr er jo en god del for en data som komemr til å være utdatert om et år elelr 2 :lol:

Lenke til kommentar
Ville bytta ut RAM til den nye typen, Geil 512MB (2x256MB) DDR PC3500 433MHz ULD CL2 45ns CHS D-Channel SPD 26-29V  1470,-  

denna rocker    :woot:

 

Hva er fordelen med Geil?

 

Hvis du skal overklokke tåler denne rammen høyere frekvenser, og lavere timings.

 

Det er klart, dette er rammen for overklokkere, er du ikke den personen som driver så mye med dette(eller vet så mye om det), så er det greit med en vanlig 2700 brikke, eller 2 stk 256Mb for å få kjørt D-Channel.(da må du bytte hovedkort, bare så du vet det) suit your self :yes:

Lenke til kommentar

Her er hva jeg ville ha gjort anderledes:

 

- 2 x 512 GB RAM. Aller helst av typen Twinmos, Corsair eller Geil.

- 2 x 120 GB Segate Barracuda V i raid 0 for åkt hasighet på HDD

- Dual system. Dette vil gi en stor fordel mhht. videoredigering. Enten 2 x MP eller 2 x Xeon.

Lenke til kommentar
Her er hva jeg ville ha gjort anderledes:

 

- 2 x 512 GB RAM. Aller helst av typen Twinmos, Corsair eller Geil.

- 2 x 120 GB Segate Barracuda V i raid 0 for åkt hasighet på HDD

- Dual system. Dette vil gi en stor fordel mhht. videoredigering. Enten 2 x MP eller 2 x Xeon.

 

Absolutt ikke enig på noen som helst måte....

 

1. 512 GB-brikker finnes nok ikke på mange år enda. Derimot 2x512 MB hadde vært tingen.

2. RAID0 gir ikke så mye bedre ytelse at det er verdt risikoen. IDE RAID0 er oppskrytt.

3. Til spill er dual noe skikkelig dritt. Sitter selv på 760 MPX med 2xMP2400+, så jeg vet hva jeg snakker om. Xeon koster noe så inn i h**** mye hvis man skal ha et tilfredstillende hovedkort (de fleste av Xeon-kortene har faktisk ikke en gang AGP-slot) og Xeon-prosessorene koster langt mer enn det smaker i normale arbeidsstasjoner/spillmaskiner.

Lenke til kommentar
Hva med å hive i en RAM brikke til og så ta å kjøre slik dobble minne kanaler?
dritt i den dual ramen da... tror ikke det er verdt 2-3% i ytelses økning når man faktisk okkuperer 2 av ram portene...

Dessuten har vel ikke det hk'et som er valgt nå denne funksjonen...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...