Gå til innhold

Skulle ønske blizzzard gjorde pvp gear ubrukelig i pve

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg vil påstå at alle over top 20 er minst like gode pve spillere som de med 8/8 t6.

Dog freeloaders med av bots, vel det er en annen sak.

Vil påstå at de er bedre. Har selv spilt MH / BT og sett hvor mye dritt vi har drassa med oss gjennom der av spillere som ikke egentlig kan spille klassen sin. Kommer også litt av hvor utrolig enkelt PvE er om man har en halv hjerne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å være best i pvp krever nok mest av dette med reflekser osv...mer sånn CS (Counter strike) egenskaper. Å være best i pve krever en del mer kunnskap man kan lese seg til og erfaring fra wow forøvrig. Selv om det ikke skader å ha "CS"-reflekser i pve også.

Skrevet
Kunnskap kan alle lese seg til. Reflekser er noe som mange aldri lærer

Veldig sant:) Derfor holder jeg en liten knapp på at den beste i verden i pvp er også den beste wow spilleren:) Dvs en som mestrer klassen sin best av alle.

Skrevet

Veldig sant:) Derfor holder jeg en liten knapp på at den beste i verden i pvp er også den beste wow spilleren:) Dvs en som mestrer klassen sin best av alle.

Wow er ikke et spill der man kan kåre noen "best i verden" det er alt for ubalansert. Clascomboer og cookie-cuters er hele greia med pvp. Feks verdens beste paladin blir lett eid av sin stein-saks-papir nemesis

Skrevet

Wow er ikke et spill der man kan kåre noen "best i verden" det er alt for ubalansert. Clascomboer og cookie-cuters er hele greia med pvp. Feks verdens beste paladin blir lett eid av sin stein-saks-papir nemesis

Joa men selv den "beste i verden" kan jo tape:) Han er bare best i verden, personen er ikke en gud:) Men om noen i det hele tatt kan kåres så er det den med høyest arena poeng i mine øyne:)

Skrevet
Hva i alle dager har arena rating med pve å gjøre?

"se, jeg klarer å stunlocke og cc'e ihjel noen med mage/rogue teamet mitt, jeg gjør helt sikkert top dps i et raid" ?

Så raske reflekser og evnen til å lynkjapt tilpasse seg uventede situasjoner trengs ikke lenger i PvE? ok

Kansje for healere og tanks, men ikke så forferdelig mye for dps nei. Alt i et raid er scriptet eller veldig veldig forutsigbart. Så lenge du har en halv hjerne og unngår å "stand in the fire", er de viktigere med høy dps output enn raske reflekser. Subtlety spec, stunlock, burst dps, crowd control og alt annet en arena rogue har lært seg er fullstendig irrelevant i et raid.

Skrevet

er enig med trådstarter.

pvp gear burde vært mindre egnet til pve.

når jeg skal i heroics og det kommer rogues med 2 epic pvp sverd og resten er grønt/blått syns jeg det blir litt for dumt.

Skrevet
er enig med trådstarter.

når jeg skal i heroics og det kommer rogues med 2 epic pvp sverd og resten er grønt/blått syns jeg det blir litt for dumt.

vet ikke hvordan server du spiller på, men når folk i pvpgear joiner heroicgroups på ravencrest har dem alltid minst full merciless, aldri møtt noen med greens der

Skrevet
Så lenge du har en halv hjerne og unngår å "stand in the fire", er de viktigere med høy dps output enn raske reflekser. Subtlety spec, stunlock, burst dps, crowd control og alt annet en arena rogue har lært seg er fullstendig irrelevant i et raid.

Når vi diskuterer raiding mener vi ikke trash-mobs i botanica eller Shade of Aran in Karahzan.

Skrevet
Så lenge du har en halv hjerne og unngår å "stand in the fire", er de viktigere med høy dps output enn raske reflekser. Subtlety spec, stunlock, burst dps, crowd control og alt annet en arena rogue har lært seg er fullstendig irrelevant i et raid.

Når vi diskuterer raiding mener vi ikke trash-mobs i botanica eller Shade of Aran in Karahzan.

Akkurat. Litt forskjell på å stå stille i Flamewreath ( som latterlig nok mange ikke klarer ) og på å f.eks boble/iceblocke Burn på brutallus asap. Komme seg vekk fra encapsulate på felmyst eller og reagere avhengig av reflections på kil'jaeden

Skrevet (endret)
Jepp, høy rating går i samsvar med "skill" - kjøpe rating, spille RMP o.l. er selvføleglig ikke et problem. Ser jeg folk under 2200 flirer jeg bare, og ber de finne seg noen andre grupper.

RMP er ikke alltid så lett som det høres ut som, og å spille det til 2200 rating krever betraktelig mer av deg enn alt av PvE i spillet.

Klarer noen å få høy rating i arena, er de overkvalifisert til PvE. Resten av kunnskapen kan man lære på 10 min ved å skumlese classthread på EJ-forumet.

Endret av Quicko
Skrevet
er enig med trådstarter.

Alt for dumt.

Helt til det viser seg at noob roguen med 2 epic sverd og grønt/blått faktisk out- DPS'er deg.

Skrevet (endret)

Skjønner ikke at folk orker å klage på at PvP gear er viable i PvE. So? La oss si at PvP gear hadde vært ubrukelig i instancer, lykke til med finne å gruppe da.

Spiller hovedsaklig arena, men healer heroics / kara som avveksling i fullt PvP gear og i PvP speccen min uten noen problemer som helst. Det sparer meg og for mye tid, siden jeg ikke har ork eller tid til å joine en raid guild eller farme HC'er for et PvE sett i tilegg til PvP settet. Har bare tid / lyst til å skaffe et gear sett og enchants / gems til det, så det blir PvP gearet siden PvE gear er i hovedsak ubrukelig i arena for healers (paladins er unntaket).

PuGer man må man regne med folk som ikke har peiling av og til. Tar du inn en PvP gearet SL/SL lock i en instance kan du være 100% sikker på at god dps neppe er resultatet, men hvor lenge vil du vente på å få 4 stk i T6 i raidspec? Har gjort raske hc runs med både healer og tank (feral) i omtrent fullt PvP gear, det handler bare om folk kan spille classen sin i PvE eller ikke.

Folk som er gode i PvP bringer også nyttige ferdigheter til en heroic, som roguen som er oppmerksom og blinder mobben som er 1 sek fra å instagibbe healer. Dårlige spillere er hva som har gitt PvP gear / spillere et frynsete rykte hva PvE angår.

I tilegg så synes jeg PvE gear er like lett, og kanskje lettere å få tak i enn PvP gear når man først har PvE guild. I arena må man gjerne vente rundt 3 uker for hver del (da har man ca 1850 2v2). Farme f.eks 25k honor for wep tar lang tid, kunne gjort en hel haug med raids på samme tid. Karazhan tar 2 timer, ZA 1 time 20 min ca, Hyjal går unna på et par timer, BT kan cleares på en kveld uten problemer.

Endret av futtbucker
Skrevet
Jepp, høy rating går i samsvar med "skill" - kjøpe rating, spille RMP o.l. er selvføleglig ikke et problem. Ser jeg folk under 2200 flirer jeg bare, og ber de finne seg noen andre grupper.

RMP er ikke alltid så lett som det høres ut som, og å spille det til 2200 rating krever betraktelig mer av deg enn alt av PvE i spillet.

Klarer noen å få høy rating i arena, er de overkvalifisert til PvE. Resten av kunnskapen kan man lære på 10 min ved å skumlese classthread på EJ-forumet.

Må si jeg er ganske uenig med deg på dette.

Overkvalifisert til pve... hehe.. Du har raidet mye skjønner jeg. :!:

Skrevet

Rart, mye av det PvP folka snakker om (blinde en mob i en heroic, raske reflesker osv) er ting jeg lærte meg gjennom PvE. Fatter ikke hvorfor folk skal glorifisere PvP spillere for å være gode og si at PvE handler bare om scriptede encounters...

Gode spillere lærer seg ting, uansett om det er PvE eller PvP de spiller. Enkelt og greit.

Skrevet
Har gjort raske hc runs med både healer og tank (feral) i omtrent fullt PvP gear, det handler bare om folk kan spille classen sin i PvE eller ikke.

Når tanken er den klassen som har desidert mest utbytte av pvp gear til pve rollen sin (resilience for å bli crit immune, høy armor og mye stamina) så kan du leve med at healeren har 70 regen while casting in combat

I tilegg så synes jeg PvE gear er like lett, og kanskje lettere å få tak i enn PvP gear når man først har PvE guild. I arena må man gjerne vente rundt 3 uker for hver del (da har man ca 1850 2v2). Farme f.eks 25k honor for wep tar lang tid, kunne gjort en hel haug med raids på samme tid. Karazhan tar 2 timer, ZA 1 time 20 min ca, Hyjal går unna på et par timer, BT kan cleares på en kveld uten problemer.

Dette kan du ikke sammenligne. Å få pvp utstyr (både arena point og honor) kan du gjøre sammen med en kamerat hvor ingen av dere trenger å engang gjøre en innsats. Ja, du får litt mindre arena poeng av å tape ti kamper hver uke, men who cares?

Pve gear derimot (på det nivået du nevner) krever en godt samkjørt gruppe på 25 mann hvor alle er godt geara, og du er svinheldig med dropsa.

Skrevet

Hva kan være enklere enn å botte seg til gear?

Gjest Slettet-ZQr2eN
Skrevet

Pvp gear burde være like bra i pve som i pvp,

Er sikkert mange som spiller pvp som har lust og prøve pve?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...