Gå til innhold

Tour de France 2009


kterjesen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg merker at jeg ofte blir irritert når andre omtaler sykling som den "skitneste" idretten når grunnen til at så mange blir tatt er de ekstremt gode og hyppige dopingtestene. Ta for eksempel svømming og friidrett; jeg er overbevist om at doping er langt mer utbredt der nå. Jeg kjenner et par som driver friidrett på høyt nasjonalt nivå og de sier at i miljøet så "vet" alle at Usain Bolt er dopet. Vet du hvor mange som er ansatt i det Jamaikanske antidopingbyrået? 0.

 

Jeg blir mer glad en skuffet når syklister blir tatt rett og slett fordi i denne sporten betyr det at vi er på vei mot en renere kultur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel gjort en vurdering i Team Columbia - Highroad hvor de har kommet fram til hvilke ritt han skal sykle i år. Med i denne vurderingen er også hvilke typer hjelperyttere laget trenger. Edvald har fått tillitt under Giro'n nå, og har gjort det veldig bra hittil. Om han kanskje går fram og vinner en etappe, så kan det hende de revurderer hans deltagelse i TdF.

Han har i hvert fall levert en solid søknad etter dagens etappe. :D

Lenke til kommentar
Vi er ikke på vei mot en renere kultur i syklingen før det innføres ordentlige straffetiltak mot de som blir tatt.

 

Fail?

hva legger du i ordentlige straffetiltak?

Livstids utestengelse.

Jeg ville foreslått en 2 års utestengelse som nå (evt. mer) og videre aldri latt vedkommende sykle i et uci ritt igjen. Eller eventuelt etter 1 års prøvetid, med blodpass, før vedkommende igjen kan sykle større ritt. Men vi er definitivt på rett vei i sykkelsporten, så jeg vil være delvis uenig med MagnusW. Men det er rom for forbedringer :)

Endret av Kalle_92
Lenke til kommentar
Pøh. Johan Kaggestad og han Påske-fyren er mye bedre. :cool:

Ja, men jeg er dessverre ikke i Norge da. Får bare med meg de første 4-5 etappene her i landet, og da er det selvfølgelig Kaggestad og Paasche som gjelder, vær klar over det!

Du kan vel fortsatt bestille TV2 Sumo, eller? Er selv i utlandet under mesteparten av Touren, så får ikke hørt på dem, med mindre man kan ha TV2 Sumo utenfor Norge.

Lenke til kommentar
Pøh. Johan Kaggestad og han Påske-fyren er mye bedre. :cool:

Ja, men jeg er dessverre ikke i Norge da. Får bare med meg de første 4-5 etappene her i landet, og da er det selvfølgelig Kaggestad og Paasche som gjelder, vær klar over det!

Du kan vel fortsatt bestille TV2 Sumo, eller? Er selv i utlandet under mesteparten av Touren, så får ikke hørt på dem, med mindre man kan ha TV2 Sumo utenfor Norge.

Det er internett, da går det med mindre du har æøå i passordet eller brukernavn da :roll:

Lenke til kommentar
Pøh. Johan Kaggestad og han Påske-fyren er mye bedre. :cool:

Ja, men jeg er dessverre ikke i Norge da. Får bare med meg de første 4-5 etappene her i landet, og da er det selvfølgelig Kaggestad og Paasche som gjelder, vær klar over det!

Du kan vel fortsatt bestille TV2 Sumo, eller? Er selv i utlandet under mesteparten av Touren, så får ikke hørt på dem, med mindre man kan ha TV2 Sumo utenfor Norge.

Det er internett, da går det med mindre du har æøå i passordet eller brukernavn da :roll:

Er det internett? For det visste jeg ikke. :innocent:

Men seriøst. Det går f.eks. ikke ann å se NRK Nett-tv hvis man er i utlandet, så jeg lurte på om man har tilgang til til TV2 Sumo i utlandet. Og så klart vet jeg at det er på internett da...

Lenke til kommentar
Ser det heller gratis på 42" flatskjerm med Sean Kellys utrolig monotone stemme enn på en stusslig laptop med Paasche og Kaggestad.

 

Det viktigste er uansett syklingen, så jeg overlever nok.

Du kan jo se på 42" og ha på deg headset med lyden fra Kaggestad og Paasche :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...