Gå til innhold

Tour de France 2009


kterjesen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir skuffet over alle comebackene. Dette kan skade sykkelsporten desto mer, hvis de blir tatt. Hvis det er noe sykkelsporten ikke trenger i finanskrisen som rammer alt og alle, så er det at noen blir dopingtatt, som Kaggestad sier. Blir kjempe skuffet hvis noen av de blir tatt, evt. noen nye!

Lenke til kommentar
Jeg blir skuffet over alle comebackene. Dette kan skade sykkelsporten desto mer, hvis de blir tatt. Hvis det er noe sykkelsporten ikke trenger i finanskrisen som rammer alt og alle, så er det at noen blir dopingtatt, som Kaggestad sier. Blir kjempe skuffet hvis noen av de blir tatt, evt. noen nye!

På den andre siden igjen så er det kanskje like greit om flere av "comebackrytterne" blir tatt, da vil det kanskje bli strengere regler på når rytterne får komme tilbake. For uansett må det tas et oppgjør rundt dopingbruken.

Det må bli mindre fristende å dope seg, om det er lengre straffer, eller at lagene blir utestengt fra alle uci ritt om 2 eller flere ryttere blir tatt for eks, da vil kanskje lagene jobbe mot dop internt i lagene også.

Men hvordan er det med de som kommer tilbake, har de flere kontroller enn vanlige ryttere?

 

Bare synd om det kommer nå når sponsorene holder litt bedre på pengene.

Lenke til kommentar
Jeg blir skuffet over alle comebackene. Dette kan skade sykkelsporten desto mer, hvis de blir tatt. Hvis det er noe sykkelsporten ikke trenger i finanskrisen som rammer alt og alle, så er det at noen blir dopingtatt, som Kaggestad sier. Blir kjempe skuffet hvis noen av de blir tatt, evt. noen nye!

På den andre siden igjen så er det kanskje like greit om flere av "comebackrytterne" blir tatt, da vil det kanskje bli strengere regler på når rytterne får komme tilbake. For uansett må det tas et oppgjør rundt dopingbruken.

Det må bli mindre fristende å dope seg, om det er lengre straffer, eller at lagene blir utestengt fra alle uci ritt om 2 eller flere ryttere blir tatt for eks, da vil kanskje lagene jobbe mot dop internt i lagene også.

Men hvordan er det med de som kommer tilbake, har de flere kontroller enn vanlige ryttere?

 

Bare synd om det kommer nå når sponsorene holder litt bedre på pengene.

Vel, det kan jeg være enig med deg i. Klart Basso fortjener en sjanse, greit nok, men hvis han blir tatt, så må han bli suspendert på livstid! Men jeg liker det ikke i denne tiden, da det er dumt for sykkelsporten i denne finanskrisen. Så hva som skjedde med Credit Agricole. Dopingskandalen gjorde det ikke akkuratt lettere for Legeay. Synd. (Men tror det kan være bra for Thor med lagbytte. )

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
Ikke jeg heller. Trodde aldri han var i stand til å kjøre en så sterk tempo som han gjorde. Er også veldig spent på 3 unge karer ved navn Andy Schleck, Maxime Monfort og Roman Kruiziger.

Jeg tror vi vil få se et show til de grader i årets tour, med Contador og Andy Schleck i hovedrollene.

Sastre, Evans, Menchov og noen av de andre, vil kjempe om pallen. Jeg tror Contador tar seiren, fordi han fortsatt er en sterkere rytter, tempomessig, men sansynligvis også i fjellene. Nye unghingster som vi kan få se mer til er:

Pierre Rolland (vinner av klatretrøyen i fjorårets Dauphine og lagkamerat til Thor i Credit Agricole), Kreuziger, som også SirUstinov nevner, Deignan (Cervelo TT), Maxime Monfort, Mollema (Rabobank), Gerdeman og selvfølgelig Gesink, som jeg tror er en definitiv top 10, hvis han skal kjøre Touren.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen tvil om at Andy er den det må satses på, spør du meg. Han er ikke bare sterk i fjellene, men han har klart bedre tempoegenskaper og kjørestyrke, i forhold til Frank. Tror Frank selv vil være enig i det. Andy tar over kapteinsrollen, vil jeg si, nokså sikkert. Han har fortsatt et stykke opp til Contador og Leipheimer når det kommer til tempoegenskapene, men med det talentet, så har han definitivt en pall sjanse.

Setter for øvrig min knapp på Contador.

Lenke til kommentar

Jeg tipper Andy, han har den største kapasiteten i fjellet etter min mening, men tempoetappen er hans svakepunkt. Det at han er relativt ung gjør at han kan ha noen tunge dager som ødelegger alt. Tror han definitivt kommer til å vinne en av de tre store ettapperittene de nærmeste årene.

 

Vet ikke helt med Lance, er skeptisk til combacket hans, han har ikke gjort det spesielt bra hittil i Giroen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...