Gå til innhold

Ikke diskuter med moderatorene!


Anbefalte innlegg

Hei. Ville bare gjøre andre oppmerksomme på at er man uenig med en moderator, holder man kjeft, ellers vanker det advarsler og trusler om utestengelse. Noen av moderatorene her er så hårsåre at de ikke tåler å bli motsagt i samme ordlag som de selv durer frem på. Kunne ha nevnt navn, men skal holde meg for god til det. Men vær obs når det dukker opp moderatorer i diskusjonen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du holder innenfor diskusjon.no sine retningslinjer, som du godtok å følge ved å registrere deg her, har jeg liten tro på at det vanker noe fare med å være uenig med moderatorer.

 

Hva denne tråden har i tilbakemeldinger til amobil.no å gjøre skjønner jeg forøvrig ikke, det riktige stedet å ta det i må være tilbakemeldinger om forumet.

Endret av Submariner
Lenke til kommentar
Hei. Ville bare gjøre andre oppmerksomme på at er man uenig med en moderator, holder man kjeft, ellers vanker det advarsler og trusler om utestengelse.

Det skal ikke skje. Moderatorene kan diskutere som alle andre men ikke moderere i affekt mot meningsmotstandere. Da skal de rapportere brudd på retningslinjene på lik linje med andre brukere så en utenforstående moderator kan vurdere saken objektivt.

 

Dersom du mener en moderator har oppført seg i strid med dette eller på andre måter upassende så er det fint om du skriver en epost til forum @ hardware.no så forumstyret kan se på saken.

Lenke til kommentar
Hei. Ville bare gjøre andre oppmerksomme på at er man uenig med en moderator, holder man kjeft, ellers vanker det advarsler og trusler om utestengelse.

Det skal ikke skje. Moderatorene kan diskutere som alle andre men ikke moderere i affekt mot meningsmotstandere. Da skal de rapportere brudd på retningslinjene på lik linje med andre brukere så en utenforstående moderator kan vurdere saken objektivt.

 

Vel, det som skjer er at når en moderator rapporterer noen, så er det ingen andre som overprøver ham. Dette vet jeg. Noen av moderatorene her skulle aldri vært moderator. Grunnen til at jeg la denne under tilbakemelding til Amobil, er rett og slett fordi jeg har prøvd å diskutere dette på pm med enkelte moderatorer. Noen ble grinete, noen brydde seg ikke og en truet med utestengelse. Amobil burde ta et oppgjør med ukulturen hos enkelte moderatorer her. Vet dette har vært opp før av folk som reagerer på at ekte fan-boys, og da snakker jeg ekte fan boy, får være brukermoderator her på forumet.

Lenke til kommentar
Hei. Ville bare gjøre andre oppmerksomme på at er man uenig med en moderator, holder man kjeft, ellers vanker det advarsler og trusler om utestengelse.

Det skal ikke skje. Moderatorene kan diskutere som alle andre men ikke moderere i affekt mot meningsmotstandere. Da skal de rapportere brudd på retningslinjene på lik linje med andre brukere så en utenforstående moderator kan vurdere saken objektivt.

 

Vel, det som skjer er at når en moderator rapporterer noen, så er det ingen andre som overprøver ham. Dette vet jeg. Noen av moderatorene her skulle aldri vært moderator. Grunnen til at jeg la denne under tilbakemelding til Amobil, er rett og slett fordi jeg har prøvd å diskutere dette på pm med enkelte moderatorer. Noen ble grinete, noen brydde seg ikke og en truet med utestengelse. Amobil burde ta et oppgjør med ukulturen hos enkelte moderatorer her. Vet dette har vært opp før av folk som reagerer på at ekte fan-boys, og da snakker jeg ekte fan boy, får være brukermoderator her på forumet.

 

Her må jeg nesten få lov til å skyte inn følgende; Når man diskuterer/argumenterer, så er det ofte det gode gamle uttrykket "man ligger som man reder" som ofte er med på å bestemme utfallet. Nå er jeg en av dem som du diskuterte med. Og det var en forferdelig fargerikt språk man måtte gjennom for hver PM som kom inn. Det er IKKE en god måte å diskutere med uansett med hvem det skulle være. Og det går heller ikke an å vri på argumenter slik at det passer best på trykk til ens egen fordel som gjort her..

 

Det er en liste med nettikette og retningslinjer alle her inne på forumet skal følge. Og de aller fleste klarer dette med glans. Andre ikke. Og de som skulle være uheldig å komme under klubba, sender som regel en normalt høflig PM og spør hva man kan gjøre for å ordne opp i dette. Og vi setter veldig stor pris på hyggelige PM'er. I det minste -forsøker- de å være hyggelig på trass av en kanskje uheldig avgjørelse. Da er det også for oss moderatorer så mye mer fristende å prøve å hjelpe. Ja til og med å rette opp feilen.

 

Men når det motsatte er tilfelle. Og ordspråket er mer fargerikt en nasjonaldrakten til en afrikansk kunstnerstamme i indre bongo bongo, er det ikke særlig fristende å endre på et vedtak. Da er det mer som om noen har gjort seg fortjent til den advarselen etc vedkommede har fått.

 

Moderatorene er temmelig vanlige mennesker. Og like å bli tilsnakket på normal høflig måte..

Endret av Patience
Lenke til kommentar

Det finnes alltid hissigpropper, på begge sider. Moderatorene er selvfølgelig ikke et unntak men stort sett må jeg si jeg synes de gjør en god jobb på dette forumet. Det finnes andre fora med vesentlig større problemer enn amobil sitt forum. Min bedre halvdel leser en del på forum.kvinneguiden.no og der blir man stort sett moderert vekk hvis man skriver noe som en moderator er uenig i :-)

 

Det som derimot fortjener kritikk er måten Amobil sletter brukerinnlegg og skriver artikler om samme sak... det har skjedd meg et par ganger og klaging til amobil har ikke ført fram. Moralen er, har du noe nytt å si - hold det for deg selv ;-)

Lenke til kommentar
(...)Men når det motsatte er tilfelle. Og ordspråket er mer fargerikt en nasjonaldrakten til en afrikansk kunstnerstamme i indre bongo bongo, er det ikke særlig fristende å endre på et vedtak. Da er det mer som om noen har gjort seg fortjent til den advarselen etc vedkommede har fått.

 

Moderatorene er temmelig vanlige mennesker. Og like å bli tilsnakket på normal høflig måte..

:roll: Det poe snakker om er den typen moderatorer som konsekvent setter opp en generell og uspesifikk begrunnelse for avgjørelsene de tar, og deretter erklærer at avgjørelsen hadde noe med begrunnelsen å gjøre, uten å forklare hvorfor.

 

Slik at om man har noen innvendinger, for eksempel om hvorvidt det fantes en annen side av saken, eller at begrunnelsen var riv ruskende idiotisk - så blir ikke det akseptert. Siden man motsier moderatoren (som jo er medgjørligheten og høfligheten selv), er man jo også i utgangspunktet uhøflig.

 

Derfor må man appellere til moderatorens hyggelige og medgjørlige vesen, for eksempel ved å moderere synspunkter i en spesifikk sak som blir diskutert. Eller ved å la være å diskutere emnet (noe som jo gjør dette til et flott debattforum).

 

Og jeg bare merker meg at noen av dere er veldig ivrige etter å blande begrep som "høflighet" og "retningslinjer" med sak og fakta på denne måten - bevisst eller ubevisst.

 

Men hvis det er noen interesse for å snu på det her, så legger selvsagt vedkommende moderatorer seg flate. Heller enn å appelere til uspesifikke fraser om høflighet, i samme vending som man beviser at man ikke vet hva begrepet betyr.

 

Ellers må dere jo bare fortsette som før, for min del - jeg synes dere er veldig underholdende innimellom, alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Enig med trådstarter at han er i sin fulle rett til å få sin sak belyst, selv i full offentlighet.

 

Hadde selv for en stund siden et forslag til "forumet" om å opprette en form for forumdomstol, hvor de som ønsket det fikk ført sin sak. Kunne vært både informativt og god læring for mange.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg opplever stort sett moderatorene her på diskusjon.no som en gjeng som gjør en god jobb, selv om jeg også har vært vitne til at brukere behandles forskjellig. Jeg vet ikke om det er at enkelte moderatorer kjenner noen brukere utenfor forumet eller hva det skyldes, men jeg har helt klart sett enkeltbrukere slippe unna brudd på forumreglene, gang på gang. Det er vel bare menneskelig vil jeg tro, men likevel er det litt suspekt. Tidligere har jeg latt meg rive med av slikt idioti og blitt slengt på trynet ut av forumet i kortere eller lengre perioder.

 

Nå har jeg heller begynt å rapportere hver gang jeg ser brudd på rettningslinjene. Så ett godt tips er å bare gi beng om noen prøver å fiske deg ut på tynn is og heller rapportere idiotiet.

Lenke til kommentar
Nå har jeg heller begynt å rapportere hver gang jeg ser brudd på rettningslinjene. Så ett godt tips er å bare gi beng om noen prøver å fiske deg ut på tynn is og heller rapportere idiotiet.

 

Ja men ønsker vi et slikt forum der alle og enhver springer til moderatorene og sladrer hver gang noen er litt fargerike i sin diskusjon? Det vil etter min mening sensurere og skape et kjedelig og dødt forum. At man diskuterer person uten at vedkommende er til stede, er en uting og burde slåes hardt ned på. Men om man av og til får slengt fargerike skildringer i de tråder man selv er aktiv, ja det burde man jaggu klare å svelge. Og iallefall om man er 3.part og kun er tilskuer, da blir det iallefall helt på trynet!

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere gapet over slike bemerkninger og svart med samme mynt. Det har noen ganger ført meg ut i ulykka de gangene den jeg svarte faktisk rapporterte meg. Det som er snedig er at den som startet skitslenginga ofte slapp unna. Derfor bestemte jeg meg for å aldri svare på slike bemerkninger flere ganger og heller bare rapportere. Jeg har altså bestemt meg for å innrette meg etter den linjen moderatorene har vist at de ligger på og heller bare rapportere hver gang noen bryter denne linjen når jeg ser det.

 

Det skal også sies at jeg kartlegger mine rapporteringer og ser ett sprik i reaksjonene. Nå skal man vel vokte seg vel for hva man sier, så jeg velger å stoppe her.

Lenke til kommentar
*** Innlegg postet kun for å provosere, og deres kommentarer har blitt fjernet fra tråden ***

Dette har jeg nå rapportert deg for. Og takk for at du så pent statuerte et prakteksempel her om hvordan du opererer.

Det skal ikke skje. Moderatorene kan diskutere som alle andre men ikke moderere i affekt mot meningsmotstandere. Da skal de rapportere brudd på retningslinjene på lik linje med andre brukere så en utenforstående moderator kan vurdere saken objektivt.
Endret av atomtissetasen
Lenke til kommentar

Men det ville jo være uhøflig, da vet du. Henge ut folk på den måten.

 

Nei, nå skal jeg rapportere meg selv, og så holde kjeft. Og hvem vet - kanskje finnes det en diskusjon på forumet der det bare finnes hyggelige og rasjonelle folk som alltid kan moderere seg i fordragelighet. Ja - kanskje brodering kunne være en idé. Tverr eller skrå søm? Ta diskusjonen på Hardware.no.

Lenke til kommentar

Flyttet da den helt klart var feilpostet.

 

Jeg lar tråden fortsatt være åpen inntil videre, men dog under sterk tvil da enkelt modereringer ikke skal diskuteres på forumet. Slike ting kan man ta på mail til [email protected].

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres i tråden da det anses som off- topic, slike innlegg vil bli slettet.

 

MVH

 

KVTL

Lenke til kommentar

Nå vet jeg lite om forholdet mellom trådstarter og moderatorer, og hva som har utløst diskusjonen. Jeg er aktiv i andre forum og bruker bare litt av tiden min her på diskusjon.no, men en ting er felles for alle forum: Ufornuftig og hardhendt moderering av brukere som kansje ikke vet bedre. ( mangler fartstid på forum og har ikke rukket å satt seg inn i hva som er/er ikke akseptert ). Forumets moderatorer er ofte ikke samkjørte ( forskjellig bedømming av hva som er viktig å slå ned på og hva som kan passere).

 

I dette tilfellet later det til at trådstarter har lagt seg ut i munnhuggeri med en eller flere moderatorer. Slikt kan da aldrig tjene saken din. Nytter det ikke å få gehør for dine meninger på en sakelig måte med gjeldende moderator kan du gå videre med saken til forumsadministrasjonen/forums-sjef.

Sørg for å ha en fornuftig sak og føre. Er det en filleting kan det være like greit å holde kjeften sin ;)

 

Jeg vet ikke hvordan dere moderatorene gjør sin jobb her på forumet, men husk at hovedoppgaven deres er å skape trivsel for alle som besøker nettstedet. Moderer med fornuft og forklar modereringen på en vennlig måte. (her tror jeg noen kan bli bedre ). Veiled brukerne og forstå at de ikke har samme perspektiv på saker og ting slik som du erfaren forumbruker/moderator har.

 

Når det er sagt vil jeg bare nevne at det virker som at diskusjon.no har ganske stor takhøyde for hva som kan sies og diskuteres. Jeg synes moderatorene skal ha en stor takk for jobben de frivillig påtar seg. Vil påpeke at jeg ikke har opplevd noe negativt her på forumet i forhold til moderatorene. Det later til at de sjøter jobben sin bra.

Lenke til kommentar

Vel Poe, jeg tror det er på tide å spørre oss selv nå;

 

1) Hva kan vi gjøre for DEG for å rette opp det som har skjedd for fremtiden..

2) ..og hva kan DU gjøre for oss, slik at vi unngår flere slike episoder (les etterdrønninger) i fremtiden?

 

Begge forutsetninger bør være tilstede.

 

Mer munnhuggeri nå gjør bare at vi ikke finner noen løsning for noen parter, eller lærer.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...