SirKenneth89 Skrevet 12. august 2008 Skrevet 12. august 2008 Tenkte vi kunne diskutere/spå litt om hvilke spill som kommer til å floppe denne høsten. En flopp i dette tilfellet vil si at det ikke lever opptil forventingene som spillet har fått. Det kommer en god del spill som virker lovende og har potensial til å bli "topp-spill". Men av og til får disse spillene med store forventninger, mindre gode karakterer til slutt. Så hvilke spill kan dette skje med denne høsten tror dere? Grunngi det dere svarer! 1.) Fallout 3 Jeg gleder meg vannvittig til dette spillet, men det har også potensial til å floppe littegrann. Kanskje er grafikken mindre pen sammenliknet med andre spill i år + småfeil kan oppstå og ødelegge litt (sånn som i Oblivion). Det spørs også om gameplayet er variert nok, og at man ikke bare ender opp med å skyte vilt rundt på alt man ser. Og spillet skal i tillegg leve opp til hypen som det har fått + klare å lage et like bra spill som suksessen Oblivion. 2.) Banjo Kazooie: Nuts and Bolts Dette kan bli like bra som de forrige spillene, eller bli en "megaflopp". Hvis man bare flyr/kjører rundt for å samle gjenstander for så å veksle disse inn i nye deler til kjøretøyene, kan man ikke akkurat kalle dette for et variert plattformspill. Det bør være mange baner som bare består av plattform-hopping, ellers tror jeg dette blir dørgende kjedelig. 3.) Mirror's Edge Blir dette et langt og variert spill? Vil man fortsatt spille etter 1 time? Klarer man å bli engasjert i en god historie, eller blir dette mer som en slags demo/ide istedenfor et spill? Dette spillet kan bli fantastisk, men hvis svarene på disse spørsmålene blir "nei", blir dette spillet sannsynligvis skylt ned i dassen av anmeldere og gamere!
cs_ Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Banjo-Kazooie: Nuts and Bolts. Utifra hva jeg har sett er det 99% kjøring som gjør det helt unødvendig å kaste bort hele banjo-sjangeren på et slikt gameplay, det kunne likegjerne vært et nytt spill. Rareware har dessuten laget en haug av dårlige spill i det siste, de er absolutt ikke kjent som hva de en gang var (mesteparten av de som var flinke er jo borte nå).
kilik Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Jeg er enig i alle tre, særlig Banjo, men håper inderlig at Mirror's Edge lever opp til hypen. Faktisk tror jeg Mirror's Edge blir utsatt til neste år. Det virker litt for ambisiøst til å ikke ha noen utsettelser. Too Human: Middelmådig. Her blir det mange 5/10 tipper jeg. Spore: Ikke et direkte dårlig spill, men sikkert langt dårligere enn manges forventninger da spillet ble først annonsert med tanke på alle utsettelsene. Resistance 2: Igjen, ikke direkte dårlig, men ikke helt på høyden med det aller beste i FPS-sjangeren. Animal Crossing Wii: Virker alt for likt DS-spillet. Vil skuffa de som forventer noe nytt.
Windoge Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Fallout 3 fikk en ganske elendig hands-on omtale av en populær nettside som hadde fått prøve spillet. Husker ikke navnet akkurat nå. Ellers håper jeg at Far Cry 2 ikke blir en ny Stalker.
Bad_Byte Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Left 4 Dead, xbox 360 versjonen. Med tanke på hvordan valve håndterte Orange Box for xbox 360 så er L4D for 360 dømt til å bli en flopp. Endret 13. august 2008 av Bad_Byte
SirKenneth89 Skrevet 13. august 2008 Forfatter Skrevet 13. august 2008 Left 4 Dead, xbox 360 versjonen. Med tanke på hvordan valve håndterte Orange Box for xbox 360 så er L4D for 360 dømt til å bli en flopp. Hvilken planet lever du på? Valve gjorde jo en fantastisk jobb med the Orange Box til 360... 96,3 % på Gamerankings.com Spillet har akkurat det samme snittet på gamerankings.com, det er PS3-versjonen som ligger noe bak. Eller har du den klassiske fasiten, nemlig at FPS på konsoll er handicappa og totalt ubrukelig
Dunedain Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Banjo virker ikke som Banjo med all den kjøringen. Så meget mulig at Banjo blir årets flopp pga Rare ville "fornye" sjangeren. Kunne heller laget et helt nytt spill med kjøringen, og latt Banjo få en ordentlig oppfølger. Ellers så virker det som Too Human hvis ikke utviklerne fikser alle feilene med spillet: Utviklerne har forhåpentligvis fikset en del av disse problemene før «Too Human» gikk i trykken, men jeg tviler sterkt på at de har hatt tid til å rette alt. Et par av tingene jeg ikke liker er så grove at de nesten krever et nytt spill. Jeg gleder meg med andre ord ikke nevneverdig til fullversjonen, de tolv timene det tok å komme seg gjennom forhåndsversjonen er de mest frustrerende på lang tid. Kilde.
Comprade Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Hvis de tingene han nevner er de mest frustrerende delene med spillet overlever jeg fint. On topic: Little Big Planet kan også floppe. Enten fordi at det er komplisert å lage gode maps til spillet eller fordi at det er få som kjøper det.
RyanLennox Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Etter min mening er et spill ikke lovende om man tror det flopper, men jeg skjønner hva du mener. Jeg tror generelt forventningene til de fleste rollespill er overoptimistiske. Teknologien er ikke der brukerne tror den er riktig enda.
TCi Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Tror faktisk Fable 2 kommer til å gå dårlig. Evig hype fra Peter Molyneux sin side. Syns ikke det jeg har sett har levert noe særlig hittil.
Bruker-104685 Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Har noen jeg og som kan floppe StarCraft 2: Eneren var ikke noe særlig imponerende til å være strategispill Crysis Warhead: Etter en kjedelig opplevelse med Crysis med helt på jorde historie, spill som krevde litt fet lommebok Diablo III: Etter Diablo II så ble jeg mildt sagt lei spillet, altfor repretivt, veldig linært, så jeg har ingen forhåpninger att 3eren skal levere varene sine. Ser ikke veldig imponerende av det jeg har sett, men nok engang så må du vel ha en pc som er nyere enn 2006pcer
ShampooMacTavish Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Toman, mulig at du (og flere) ikke kommer til å like Starcraft II og Diablo III, men en ting er sikkert: Det kommer ikke til å floppe. Hundretusenvis av SC frelste Koreanere kommer til å gjøre HVA som helst for å få tak i SC2. De hadde sikkert drept halve familien sin for det, mange av de. Diablo-serien er veldig utbredt og har så mange fans over hele verden, at også det kommer til å bli en kjempe-suksess, enten vi vil eller ei. Blizzard kan gjøre omtrent hva de vil med et spill, og fansen kjøper det, bare pga. navnet. Blizzard. Heldigvis er ikke Blizzard like en del andre på markedet *HOSTHOSTEAHOSTHOST*, som lager spill KUN for pengene.
-sparks- Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Mirror's Edge tror jeg kan floppe. Minner meg mye om Assasins creed, og spillet virker tynt.
cs_ Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Fallout 3, Starcraft 2, Diablo 3 flopper definitivt ikke. Det lages av utviklere som har god erfaring med hva de gjør, det er usannsynlig at de skulle klare å ødelegge det fullstendig. I værste fall ser vi 8/10, hvertfall ikke noe lavere.
vikingkylling Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Det er nok dessverre mange spill som kan floppe fullstendig. For å ta noen: Fallout 3: Ta bort Fallout-navnet, og man har et greit nok sci-fi RPG. Det har fint lite med de to andre Fallout-spillene å gjøre, og i tillegg er det laget av de samme idiotene som gav oss Oblivion. Om de gir oss en sci-fi Morrowind kan det bli en gigant-suksess, og de kan gjerne begynne å jobbe på Fallout 4 med en gang. Om vi heller får en ny Oblivion gidder jeg ikke engang vurdere det. Spore: Den Creature Creator'en var genial, og selv om den er svært begrenset på mange måter lover den bra for resten av spillet. Det som bekymrer meg er at vi har sett utallige eksempler på spill der de har satset på for mye og floppet. Det er en av hovedgrunnene til hvorfor bilfysikken i GTA aldri vil bli i nærheten av ekte bilspill. De kan ganske enkelt ikke bruke nok tid på den tingen siden det er så mange andre ting å satse på som er minst like viktige. Tomb Raider Underworld: Lara var mer eller mindre "død" da Legends ble gitt ut og gav henne nytt liv. Problemet var at det var altfor mye slossing og føltes ikke som et Tomb Raider-spill. Anniversary ble lunkent mottatt av mange, så hvorfor skal man gidde spille neste? At det i tillegg er en direkte oppfølger til Legend hjelper heller ikke om man aldri gadd spille Legend i første omgang. Dessuten er dette Tomb Raider igjen. Begynner det ikke å holde nå? Need For Speed Undercover: NFS eksisterte lenge før Underground, så hvorfor fortsette med gatekjøring og dårlig historie? Det kan nok bli minst like bra som de forrige, kanskej enda bedre. Men hva hjelper det om folk har gått lei? Sacred 2: En av de største spillverdenene noensinne. I følge de som lager det tar det rundt seks timer å gå fra den ene kanten av verden til den andre, og hele verden er mer eller mindre åpen hele tiden. Men kan en så gigantisk, åpen verden være like interessant uansett hvor man går, eller kan store deler være ganske kjedelig og livløs? Oblivion for eksempel har en relativt stor verden, selv om den er mindre enn den i Morrowind. Den ser vakker ut, men det skjer fint lite der og blir fort kjedelig å utforske. Guitar Hero World Tour: Guitar Hero. Ikke Band Hero. Det sier jo sitt. I stedet for å lage et perfekt gitar-spill kan de ha laget et greit nok gitar-spill med trommer og mikrofon. Ikke bare kan det ha resultert i et dårligere spill, men de må i tillegg konkurrere med Rock Band og Rock Band 2 samtidig. (RB her, RB2 i USA). De kunne heller ha satset kun på gitar og kapret et annet marked og solgt det billigere (og dermed til flere), men neida. Silent Hill V: Homecoming: Sliter med det samme som Resident Evil 4. Historien i de tre første spillene er avsluttet, og det fjerde var ikke engang kalt Silent Hill før de var godt i gang med utviklingen. Historien i det femte vil neppe ha noe med resten å gjøre, og i tillegg spiller vi en soldat som kommer hjem fra krigen (derav tittelen) i stedet for en vanlig person. Det kan bety mye mer fokus på slossing og ødelegge opplevelsen fullstendig som i RE4. Det vil nok få nye fans, men gamle fans kan bli skuffet. Vi for se...
TCi Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Tomb Raider Underworld: Lara var mer eller mindre "død" da Legends ble gitt ut og gav henne nytt liv. Problemet var at det var altfor mye slossing og føltes ikke som et Tomb Raider-spill. Anniversary ble lunkent mottatt av mange, så hvorfor skal man gidde spille neste? At det i tillegg er en direkte oppfølger til Legend hjelper heller ikke om man aldri gadd spille Legend i første omgang. Dessuten er dette Tomb Raider igjen. Begynner det ikke å holde nå? Underworld skal visstnok ha enorme puzzles. Tror nok Crystal Dynamic klarer å levere et bedre produkt denne gang. Kikizo: What about the balance between action and puzzle solving? BB: I think the way that we see Tomb Raider is about meeting the challenge, and in this case the challenges are the size of a level - they really are on a scale that we haven't seen before. And that challenge can be made up of a number of elements - the environment, the enemies that you meet, what Lara can do. So it's a question of overcoming those challenges. So we don't see it as "here's a bit of puzzle solving, and here's some combat"; that's not how Tomb Raider works. It's very much "here is a challenge, and it's up to you how you want to approach it"; in other places the emphasis will shift, but we view both as integral parts of Tomb Raider, and we wouldn't want to put an over-emphasis on either one of those. http://games.kikizo.com/features/tombraide...world_iv_p1.asp
Bebeluv Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 ... Dessverre så kommer ingen av disse til å floppe.
cs_ Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Det er nok dessverre mange spill som kan floppe fullstendig. For å ta noen: Fallout 3: Ta bort Fallout-navnet, og man har et greit nok sci-fi RPG. Det har fint lite med de to andre Fallout-spillene å gjøre, og i tillegg er det laget av de samme idiotene som gav oss Oblivion. Om de gir oss en sci-fi Morrowind kan det bli en gigant-suksess, og de kan gjerne begynne å jobbe på Fallout 4 med en gang. Om vi heller får en ny Oblivion gidder jeg ikke engang vurdere det. Veldig subjektivt. Oblivion regnes som en suksess, selv om ikke du nødvendigvis synes det er så fryktelig bra. Det er ingen grunn til at Fallout 3 skal floppe bare fordi du ikke likte Oblivion.
MrL Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 (endret) Har noen jeg og som kan floppe StarCraft 2: Eneren var ikke noe særlig imponerende til å være strategispill Skal ikke tvile på det flopper, men synes det var litt merkelig at du ikke synes det var imponerende. Selv skal jeg ikke si no siden jeg ikke har prøvd, men leser omtrent mange steder at Starcraft er kanskje det nærmest perfekte strategi spillet som noensinne har kommet ut, i forhold til den tiden det kom da. Såklart hvis man prøver det nå kan det jo suge max da Det er nok dessverre mange spill som kan floppe fullstendig. For å ta noen: Fallout 3: Ta bort Fallout-navnet, og man har et greit nok sci-fi RPG. Det har fint lite med de to andre Fallout-spillene å gjøre, og i tillegg er det laget av de samme idiotene som gav oss Oblivion. Om de gir oss en sci-fi Morrowind kan det bli en gigant-suksess, og de kan gjerne begynne å jobbe på Fallout 4 med en gang. Om vi heller får en ny Oblivion gidder jeg ikke engang vurdere det. Veldig subjektivt. Oblivion regnes som en suksess, selv om ikke du nødvendigvis synes det er så fryktelig bra. Det er ingen grunn til at Fallout 3 skal floppe bare fordi du ikke likte Oblivion. Oblivion regnes som kanskje det beste spillet som kom ut i 2006, og ellers regnes som beste spillet mange andre også har opplevd det, inkludert meg. Men å kalle skaperne av oblivion idoiter blir som å si at Ferrari er en dritt bil. Helt feil med andre ord Tilbake til ontopic tror jeg Need For Speed Undercover kommer til å floppe lett. Samme med Too Human og Red Alert 3 Endret 13. august 2008 av MrLG
saladin waits for alice Skrevet 13. august 2008 Skrevet 13. august 2008 Er ikke sikker, men er redd for at LOTR Conquest kommer til å floppe Som LOTR fan har ikke lyst til at dette skjer, menmen, den har ikke imponert meg ennå. Som tidligere nevnt i tråden er at visse spill med såpass kjente navn blir som oftest veldig populære uansett. Cherrio!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå