Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kastet opp etter snus.


D3m0ns0ul

Anbefalte innlegg

Ja? Inntak av nikotin gir en rus.

-

 

Til trådstarter: Hold deg unna alle tobakksvarer først som sist. Sett deg evt. ned og se over et moderat regnestykke for en periode på bare 10 år så ser du hvor mye penger du kaster bort..

 

periode: 10 år

Mengde: 1 snusboks hver 4. dag

pris pr. snusboks: 50,-

(vet prisen ikke stemmer 100%, og at mengden varierer men dette er i det minste et minsteforbruk for gjennomsnittsforbrukeren)

 

((10 * 365 / 4) * 50 = 45625,- kastet bort.

 

Dersom du regner 60,- pr. box og at du bruker en hver 3. dag så er du plutselig oppe i 73000,-

 

Fremdeles er anslaget moderat, så se ikke bort i fra at du fort kommer opp i både 2 og 3x (og for noens del mer!).

 

Regn ut hvor mye du bruker på godteri og øl i løpet av 10 år og se hvor mye du har kasta bort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fordi Skruf Stärk porsjon er noe av det sterkeste du får i porsjonsform. Selv er denne favoritten min by far. På en god andreplass kommer Nick and Johnny, Strong. General Maxi er god innimellom. Har selv litt lyst til å slutte, har snust i litt over ett år. Smilet mitt er ikke den samme. Ikke at jeg har noen grunn til det heller. Og fortenna merker det. Har et hull i fortanna som har stabil i mange år, men nå må tannlegen gjøre noe med det. Tannkjøttet er litt irritert til tider.

 

Jeg snuser aldri sånn at vennene mine ser det, for alle som én sier "æsj" - snuser bare på jobb og hjemme. Så i helgene så begynner tannkjøttet i klø litt :)

Lenke til kommentar
Du blir etterhvert vandt med det. Hvor lang tid det tar er vel forskjellig fra person til person.

Ok , takk . :)

 

Tja, vil nå påstå at om snusen renner eller du føler deg dårlig, så spytt den ut. Ikke svelg "saften" :roll:

 

Forresten så har ikke nikotinsjokk med kvalme å gjøre, nikotinsjokk er jo bare digg. Blir bare ekstremt avslappet av det :tease:

Lenke til kommentar

Jeg bare lurer prøvde snus i noen dager og prøvde , Catch , General og noen jeg ikke husker navnet på. Dette gikk da helt fint. Men når jeg prøvde Skruf sterk kastet jeg opp og ble kvalm. Bare lurer hva kan dette komme av ?

Skruf_stark.gif

 

Helt sikkert det at Skruff'en er sterkere en det du har prøvd - EIRIK ^^

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er fjorten og har snusa siden 6 klasse. Jeg begynte vel for å tøffe meg men ble vel etter noen måneder avhengig. Angrer ikke fordi jeg klarer å holde meg vekk fra røyk

Lenke til kommentar
Det er nikotin-sjokk... Har fått det MANGE ganger :sick: både av snus og røyk. Ikke digg!

 

Det er jo digg meg nokotinsjokk av røyk da. Ikke av snus da blir jeg bare kvalm.

 

Det er nikotin-sjokk... Har fått det MANGE ganger :sick: både av snus og røyk. Ikke digg!

 

Det er jo digg med nokotinsjokk av røyk da. Ikke av snus da blir jeg bare kvalm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_baktus_*

første gangen min med snus(buga) var gen porsjon:) det svei i lippa å jeg ble svimmel(dizzy)

har snust i over et år nå og treger ikke:) har prøvd å slutte noen ganger men ikke fordi jeg angrer men på grunn av penge mangel:) klarer meg med en pris vær dag men blir extra happy med litt extra til dagen:) snuser for det meste skruf sterk og nick and johnny porsjon. merker at vis jeg har skruf orginal får jeg vondt i hodet så må ha litt sterkere saker:) hadde jeg vært deg hadde jeg ikke beynt å snuse bruk heller pengene på ting du er intresert i :)

Lenke til kommentar

Snus inneholder jo en del mer nikotin enn røyk da^^

 

"STERKE SAKER

Snus inneholder mer enn 2500 kjemiske stoffer, deriblant nikotin. En alminnelig pris (ca. 2,5 g) inneholder 3,2-6,1 mg nikotin. Til sammenlikning vil en som røyker få i seg omkring 2 mg nikotin per sigarett. Det betyr at man får i seg 1/2-3 ganger så mye nikotin i en pris som i en sigarett."

http://www.ung.no/tobakk/972_Fakta_om_snus.html

Lenke til kommentar

Ga snus til en fra gamle klassen, først en vanig general, eneste som skjedde var nikotin sjokk, og dagen etter ga vi ham en Skruf sterk, dette førte til nikotin sjokk og han spydde ned hele dassen! alle vil reagere forskjellig på snus, en annen kompis fikk bare nikotin sjokk av skruffen. han ble helt slapp og bare lå der, men det var ingen antydning til kvalmhet hos han. men hadde jeg tatt en snus jeg hadde spydd av ville jeg nok funnet meg ett annet merke, selv jeg nå snuser General ekstra sterk for det meste, det gir meg en liten antydning til slapphet, men merker ikke snusen generelt nå lenger. og desverre føler jeg trang for en snus vis jeg ikke har snusa på en stund, angrer selv på jeg begynte og snuse!

Lenke til kommentar
Snus inneholder jo en del mer nikotin enn røyk da^^

"STERKE SAKER

Snus inneholder mer enn 2500 kjemiske stoffer, deriblant nikotin. En alminnelig pris (ca. 2,5 g) inneholder 3,2-6,1 mg nikotin. Til sammenlikning vil en som røyker få i seg omkring 2 mg nikotin per sigarett. Det betyr at man får i seg 1/2-3 ganger så mye nikotin i en pris som i en sigarett."

http://www.ung.no/tobakk/972_Fakta_om_snus.html

Men nikotin er vel ikke skadelig? Men bare avhengighetsskapende?

Lenke til kommentar

jeg opplever det slik, jo sterkere snus jo færre tar jeg om dagen, men tar jeg en svak snus blir det brått veldig mange!

 

Og Skruf sterk er hakket svakere enn general ekstra sterk!

 

[General Extra Sterk Portion]

 

Extra Strong snus with a nicotine level of 15mg per pouch. This is the strongest snus avalible! A strong and spicy snus with an element of citrus.

Nicotine: 15 mg/pouch

Normal portion snus

 

der er det 15mg!

 

[skruf Strong Portion]

 

A classic dark pouched snus with a clear and strong taste of pure tobacco.

Nicotine: 14 mg/g

Normal portion snus

 

og den er det 14. og er ikke rart man blir dårlig av det vis man såvidt har snusa før!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...