Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kastet opp etter snus.


D3m0ns0ul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Husker første gang jeg snuste. Uff ...

 

Nikotinsjokk er ikke noe å trakte etter, skal du begynne å snuse eller røyke kan du gjøre som Karl i Karl & co; bruke røykeplaster for å trappe opp :)

Røyke plaster ? O_x

 

Nei for all del, jeg tror ikke det er noe særlig å røyke et plaster. Vi snakke rom røykeplaster, eller nikotinplaster som det så fint heter.

Lenke til kommentar
Husker første gang jeg snuste. Uff ...

 

Nikotinsjokk er ikke noe å trakte etter, skal du begynne å snuse eller røyke kan du gjøre som Karl i Karl & co; bruke røykeplaster for å trappe opp :)

Røyke plaster ? O_x

 

Nei for all del, jeg tror ikke det er noe særlig å røyke et plaster. Vi snakke rom røykeplaster, eller nikotinplaster som det så fint heter.

Som gjør hva om jeg tør og spørre :p

Lenke til kommentar

Helt forstårlig at man har lyst til å prøve. Selv har jeg prøvd både snus og røyk i flere år.

 

Kan vel oppsummere hele opplevelsen som et "blindspor" i mitt liv (rusen er etter en stund meningsløs og avhengigheten desto større).

 

Hadde jeg holdt på lenger så hadde jeg vel fått skader av det også, slik som røykfot/amputasjon, gul hud, kols, kreft osv. Selv slapp jeg unna med litt gule tenner som fort ble hvite etter at jeg sluttet :yes:

 

Lykke til med rusen!

Endret av Spartan
Lenke til kommentar

Ikke start mann. Om et par år kommer du til å angre på at du er så helvetes avhengig. Lommeboken din blir loppet til de grader etter hvert som du blir avhengig også. Snakker av erfaring. Du ødelegger også nikotin helt, du kan ikke ta deg en pris / røyk i anledninger fordi man er ''recovering'' hvis du skjønner hva jeg mener.

Lenke til kommentar

Ja? Inntak av nikotin gir en rus.

-

 

Til trådstarter: Hold deg unna alle tobakksvarer først som sist. Sett deg evt. ned og se over et moderat regnestykke for en periode på bare 10 år så ser du hvor mye penger du kaster bort..

 

periode: 10 år

Mengde: 1 snusboks hver 4. dag

pris pr. snusboks: 50,-

(vet prisen ikke stemmer 100%, og at mengden varierer men dette er i det minste et minsteforbruk for gjennomsnittsforbrukeren)

 

((10 * 365 / 4) * 50 = 45625,- kastet bort.

 

Dersom du regner 60,- pr. box og at du bruker en hver 3. dag så er du plutselig oppe i 73000,-

 

Fremdeles er anslaget moderat, så se ikke bort i fra at du fort kommer opp i både 2 og 3x (og for noens del mer!).

Lenke til kommentar

Har fått nikotinsjokk en del ganger, ja. Skjer ofte viss jeg røyker for fort... må vente litt lengre mellom trekkene enn andre gjør, men jeg lærer jo aldri, så det skjer støtt og stadig. tror også det å ikke ha spist noe har en viss innvirkning på dette... er ikke noe gøy.

Må da nevnes at jeg ikke er noen storrøyker, men liker å ta en sigg iblant... sigg er digg! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...