Gå til innhold

Hybel TV, trenger litt hjelp..


Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompiser skal snart flytte til en hybel, og jeg har nå bestemt meg for å handle TV så vi får en skikkelig spill opplevelse :)

Så åpnet jeg plutselig et elkjøp blad hjemme her og så en fin pris på denne TV'en (vet ikke om det er tilbud eller ikke)

Så nå trenger jeg litt hjelp om det er noen som har erfaringer med den osv, eller om det er noe bra og satse på..

Så på at det er LCD-tv, det er vel beste det? eller?

Takk til den som hjelper :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, men LCD-tv er det beste kvalitet? Tenkte med plasma tv og sånn?

LCD tv'er er overhode ikke det beste. Du finner i dag ikke noe bedre en plasma.

Plasma gir et mye bedre bilde, finere farger pga bedre sort nivå.

 

LCD har sine begrensninger på bilde, derfør en billigere pris en plasma.

LCD fungerer greit til pc skjerm, men ikke noe mer en det etter min mening.

 

Jeg bor før øyeblikke i en hybel leilighet på stuselige 35 kvm. Men har no greid og presset inn en Pioneer 50" kuro tv.

Etter manges meninger verdens beste tv! Men så skal det litt og legge i så pass mye penger i en tv da.

 

Men finnes mange greie plasma tv'er der ute.

Denne kan jeg anbefale på det sterkeste. Selv med litt solys på skjermen så får du utrolig bra bilde.

 

Liker ikke og anbefale tv'er jeg ikke har testet ut hjemme.

Men anbefaler deg og titte innom avforumet.no og høre litt rundt der.

 

Lykke til med valg av tv

Lenke til kommentar

Jeg har en phillips 32pfl7562d, og er storfornøyd med den.

Bruker den både til film og spilling, og på spilling er det finere bilde på den enn på naboen sin( en samsung i 6000kr klassen).

Skulle egentlig bare mangle siden jeg gav rundt 9000 for min.

 

Jeg sytnes 42" hørtes stort ut til en hybel, men nå vet jeg ikke hvor langt unna tv'n dere vil bli sittende.

Stor tv til film går fint, men jeg syntes det blir noe vanskelig å spille med for stor tv.

Selv sitter jeg ca 2,5m unna en 32" og syntes dette er ypperlig til spilling.

 

For spillingen sin skyld er det vel ikke så mye vits å investere i noe spesiellt dyrere tv, men om dere er like glad i film som meg, så ville jeg kanskje vurdert en litt dyrere tv.

Lenke til kommentar

Har også vurdert på denne TVen, men er den virkelig så dårlig til å se på vanlig TV og "helt vanlig" DVD? Kan hende at man fyrer litt nintendo wii men ikke helt tenkt til det akkurat.

 

Tror du den her philips 42" er bedre enn TV jeg har funnet i søppelplass, det er sånn 28" gammeldags TV.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte denne tv-en i går, og den funker perfekt til spill, er ikke like god til film f.eks nei..

Og den er passe til hybelen, vi sitter vel nesten 8m fra den..

 

Vart storfornøyd jeg, og den var jo på tilbud, 6000 kosta den :)

 

Bor på hybel og kan sitte 8 meter fra TV? høres ikke ut som noe hybel akkurat :whistle:

Endret av Sjokoladekake
Lenke til kommentar
Jeg trodde det var alment akseptert at:

 

Best på film = Plasma

Best på spill = Lcd

 

Tror rett og slett at du ikke har peiling, jeg.

Hei, joda har god peiling jeg.

Grunnen til at LCD anbefales til spilling og pc bruk er fordi at enkelte plasmaer sliter litt med midlertidig innbrenning, noe jeg ikke har opplevd med min kuro!

 

Selv så synes jeg ikke at lcd tver leverer like bra bilde.

Skal man se på tv, film og spille er vertfall mitt valg enkelt. Kjøper en god plasma tv.

 

For folk som vil spare penger, ikke bryr seg om bildekvalitet så er jo lcd noe dem kan vurdere.

 

Her oss meg blir det plasma helt til OLED blir så bra at man kan få 50-60".

Lenke til kommentar

Eg har fått inntrykk av at LCD er best til PC sidan den er betre til å gjengje små detaljar, for så vidt kan ein dra spel inn i den kategorien, men er det verkeleg så stor forskjell?

 

Skal kjøpe meg TV til hausten og har egentleg tenkt å kjøpe LCD, men trur eg snart er overbevist om heller å gå for Plasma. Ein plasma med Full-HD må vel klare ein Xbox 360 eller Playstation 3 ganske greit? Svartnivået på TV-en eg sit framfor no er eg ikkje imponert over, det er ein 32" JVC sak. Det er viktigare å få bra svartnivå på film enn eit krystallklart bilete til konsoll, noko eg for øvrig ikkje har sett omtaler av endå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...