Gå til innhold

Hvilket 780i hovedkort?


Marxxx

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hvilket hovedkort med chipset 780i skal jeg kjøpe? Har 680i Asus Striker Extreme, som selvfølgelig streiket grunnet CPU INIT. Skal ikke ha asus grunnet at dette er tredje kortet fra de jeg får nå, og jeg orker ikke mer styr fra ASUS. Så hvilket annet kort enn Asus burde jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja når du ruler ut ASUS som 780i leverandør så står du igjen med XFX og EVGA.

Her er det kun supporten som avgjør og den sender EVGA til topps.

Men HK messig spiller det null og niks rolle hvilket du velger, begge kortene er KLISS LIKE og kan ta hverandres BIOS uten problemer.

Lenke til kommentar
Hvorfor "må" du ha nForce780i kort?

 

 

Hvorfor ikke vurdere Intel P45? :)

 

Som du kanskje leste i første posten så hadde jeg et 680i som tok kvelden, altså har jeg resten av hardwaren tilpasset dette chipsettet. Blir for dumt å kjøpe alt nytt grunnet annet chipset... Men tusen takk for hjelpen. Blir EVGA for meg av den grunn at jeg skal sende asus kortet i retur og EVGA var det eneste alternativet hos netshop.no

Lenke til kommentar
Det skal vist være fult mulig å kjøre SLi på et non SLI hovedkort så lenge det støtter 2x 16x pci-e .

 

Husker ikke helt i farta hva som trengs, men tipper GDI-Raptor har svaret.

 

(Det er snakk om en uoffisiel patch).

 

Jo, men da må man ha gamle GeForce 7 kort for å få det hele til å gå opp med patchen.

Funker ikke med de nyere 8800 kortene, Nvidia vil så gjerne påtvinge brikkesettene og sitt referanse design... Men spørs nå om det er kroken på døra nå som Intel har lagt press på dem.

Lenke til kommentar
Det skal vist være fult mulig å kjøre SLi på et non SLI hovedkort så lenge det støtter 2x 16x pci-e .

 

Husker ikke helt i farta hva som trengs, men tipper GDI-Raptor har svaret.

 

(Det er snakk om en uoffisiel patch).

 

Jo, men da må man ha gamle GeForce 7 kort for å få det hele til å gå opp med patchen.

Funker ikke med de nyere 8800 kortene, Nvidia vil så gjerne påtvinge brikkesettene og sitt referanse design... Men spørs nå om det er kroken på døra nå som Intel har lagt press på dem.

 

EVGA 780i FTW er et meget bra kort, på den annen side har du jo Foxconn også da... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...