Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du har jo han her som sa opp jobben, sparket ut hjemmefra, og bare fikk mer tid til og spille.

Det er jo helt sykt egentlig at man blir så hekta på noe.

Glad jeg ikke har prøvd det noen gang jeg ikke har jeg lyst heller så

Sa opp jobben for å spille World of Warcraft

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Hva skal vi si? komplett pc-en var fin til hans bruk eller hva da?

Noen innvendiger på pc-en han har funnet?

komplett

 

jeg ville valgt denne og oppgradert til quad 2.4 ghz for 83 kr ekstra bare, det er jo ikke så mye for en oppgradering for en quad cpu.

 

Så ville jeg valgt 4gb mest sannsynlig og senket ned til 250 gb harddisk men dette er kun fordi jeg ikke bruker noe harddisk plass nesten. Andre bruker kanskje mye mer som sakt.

Lenke til kommentar

Velg denne, men gjør disse forandringene:

 

Hovedkort:

Velg ASUS P5Q Pro kortet om du tar deg råd, MSI er ikke å foretrekke.

 

Prosessor:

Intel Q6600 for 83,22,- mer

eller

Intel E8500 for 28,22,- mer

 

Quadcore er å anbefale, selv sitter meg med en tregere quadcore enn E8500 men angrer ikke (QX9650 :thumbup: )

 

Optisk enhet:

Velg NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, da den går på SATA som er raskere, mindre kabler og lettere å kople opp

 

Ram:

Velg Kingston value PC6400 4gb for 225,82,- mer om du føler behovet for det

 

Skjermkort:

Velg Sapphire HD3870 for 86,45,- mer

 

Operativsystem:

Ikke velg noen da sparer du 765,76,- Du har jo et fra før av ;)

Lenke til kommentar
Hva skal vi si? komplett pc-en var fin til hans bruk eller hva da?

Noen innvendiger på pc-en han har funnet?

komplett

 

jeg ville valgt denne og oppgradert til quad 2.4 ghz for 83 kr ekstra bare, det er jo ikke så mye for en oppgradering for en quad cpu.

 

Så ville jeg valgt 4gb mest sannsynlig og senket ned til 250 gb harddisk men dette er kun fordi jeg ikke bruker noe harddisk plass nesten. Andre bruker kanskje mye mer som sakt.

 

Synes det høres ut som et bra tips! Trenger heller ikke allverdens med harddisk.. Men får jeg utbytte av 4 GB ram, og blir det en bra PC eller ville dere valgt helt annerledes?

 

Takk for engasjementet, trenger hjelpen...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

I forhold til budsjett og sånt ville jeg valgt quad cpu-en og rammen og skjermkortet som "the ghost" snakker om.

 

Avhengig av hvilket operativ system du har fra før, vis du ikke har vista 64 bit home premium så anbefaler jeg deg og kjøpe dette for da får du utnyttet all rammen som blir satt i pc-en.

Lenke til kommentar
I forhold til budsjett og sånt ville jeg valgt quad cpu-en og rammen og skjermkortet som "the ghost" snakker om.

 

Avhengig av hvilket operativ system du har fra før, vis du ikke har vista 64 bit home premium så anbefaler jeg deg og kjøpe dette for da får du utnyttet all rammen som blir satt i pc-en.

 

Uff hvorfor kan det ikke være enkelt. Alt dette vil jo bli mye dyrere hvis jeg går over på Vista 64 bit....

Lenke til kommentar
Velg denne, men gjør disse forandringene:

 

Hovedkort:

Velg ASUS P5Q Pro kortet om du tar deg råd, MSI er ikke å foretrekke.

 

Prosessor:

Intel Q6600 for 83,22,- mer

eller

Intel E8500 for 28,22,- mer

 

Quadcore er å anbefale, selv sitter meg med en tregere quadcore enn E8500 men angrer ikke (QX9650 :thumbup: )

 

Optisk enhet:

Velg NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7200S, da den går på SATA som er raskere, mindre kabler og lettere å kople opp

 

Ram:

Velg Kingston value PC6400 4gb for 225,82,- mer om du føler behovet for det

 

Skjermkort:

Velg Sapphire HD3870 for 86,45,- mer

 

Operativsystem:

Ikke velg noen da sparer du 765,76,- Du har jo et fra før av ;)

 

Gikk gjennom dette opplegget ditt og fikk da 6306 kr uten OS. Jeg har XP pro idag og det mener du jeg bare kan putte i og få en bra PC?

 

Hva sier du til dette sammenlignet med den fra komplett som er hakket dyrere og har spill inkludert. http://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10169 Da jeg plukket av lydkort, høytalere etc kom jeg fra til 6300 ett eller annet da og...

 

Hva ville du da valgt?

 

Og er komplett sine de beste, eller andre nettsteder som er bedre billigere etc..

Lenke til kommentar

Har selv vista ultimate 32bit og 4gb, har kun 3.5gb tilgjengelig av ram'en men det er mer enn nok, selv med crysis, fuel of war, bf2 eller andre spill trekker langt ifra så mye at det gjør noe, har også en del andre ting som kjører.

 

De OS'n som følger med PC'n er alle 32bit så da må du kjøpe det ved siden av og installere selv uansett om du er redd for å gjøre det. å installere vista er uansett gørr enkelt, kan nesten ikke bli enklere.

Enkle forståelses fulle menyer over det hele

 

Hadde definitivt valg den PC'n til 5995,- orginalt.

 

Om du har XP pro fra før av så holder det, er faktisk å fortrekke med mindre du skal spille mange DX10 titler og er kresen på grafikk, eneste grunnen til at jeg valgte Vista.

Er det retail du har eller OEM ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Er det retail du har eller OEM ?

 

Vet ikke...sorry??

 

Kanskje det enkleste å gå for den til 5990 kr som du sier. Inkl OS.. Det vil vel her være mulig å endre skjermkort, kjøpe mer ram og evt gå over til 64 bit system etterhvert som tiden går...

 

Da får jeg hvertfall en Pc som sviver og går den dagen den blir levert på døra...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja det er fult mulig og endre skjermkort, kjøpe mer ram og eventuelt gå over til vista 64 bit når du føler at du er klar for det steget.

 

Kanskje ta 1 skritt om gangen i riktig retning.

Man må jo lære og krype før man kan gå som man sier, så da er det jo greit og bare få pc-en ferdig klar og så få muligheten til oppgradering senere når/vis du trenger dette.

 

Men vis du ikke trenger så mye harddisk plass så gå ned til en med litt mindre plass og spar penger og kanskje kjøp 4 gb med ram og Sapphire HD3870. så har du ivertfall nok for en god stund framover.

Lenke til kommentar
Vel da går du 1000,- over budsjett men, enten du har OEM eller Retail så skal det vel være mulig å få det installert på en annen PC.

Kom XP pro i en eske med cd og manuel eller helt ferdig installert på PC'n uten noen CD eller manuel med ?

 

CD plate med cover. Måtte bestille for min versjon XP pro kom fra en annen maskin og da ville ikke XP oppdatere seg fra micosoft fordi min versjon var ikke "validert". følte derfor jeg måtte kjøpe den. Ble oppdatert over nettet, men mener jeg fikk en plate i posten i ettertid...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Fikk du noen lisens kode da?

som du har skrevet ned noe sted som du kan bruke på den nye pc-en altså bare overføre lisensen fra 1 pc til den andre så sparer du jo 1000 kr som er en del penger.

Lenke til kommentar
Fikk du noen lisens kode da?

som du har skrevet ned noe sted som du kan bruke på den nye pc-en altså bare overføre lisensen fra 1 pc til den andre så sparer du jo 1000 kr som er en del penger.

 

Si det. Må sjekkes, men det bør jo være med en kode. Måtte betale over 1000 kr for det.

 

1000 kr er jo mye som kan brukes til annet i maskinen, men er xp pro godt nok eller vil jeg savne vista? Jeg har ikke peiling på forskjellen....

Lenke til kommentar

Smak og behag altså...

 

Nå sporer jeg av med en liten digresjon....

 

Hvis jeg droppet stasjonær, og gikk for bærbar... Er denne noe tess?

http://www.ps.no/AucDtl.aspx?l=LOT/100603

Og har den skjermkort som er bra nok til dra litt spill...(jeg er ingen avansert spiller. Men spiller slikt som splinter cell, GTA, spill i den sjangeren, samt litt sportsspill..

 

Så bare at den hadde en verdi på ca 7500kr og hvis ikke budene gikk så langt så kanskje jeg kunne fått den rundt 5000 kr... eller er det da bedre med denne http://www.elprice.no/penger-tilbake/acer-...r-pc-lxan40xb43

 

Beklager på trynet avsporing, men bærbar var egentlig det jeg ville kjøpe til tanken kom om mest for pengene og heller ta stasjonær...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...