Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja jeg vil set det var et bra valg jeg.

 

Tror du vil ha god nytte av denne i mange år framover og med 64bit operativsystem så skal det bli mer stabilt også.

 

Det viktigste for meg er at du fikk det du selv ønsket liksom, kabinette, rammen, hovedkortet osv. For det er jo du som skal ha den i en del år og da er det bra at man selv faktisk vil ha den syns jeg. Istede for at man bare kjøper noe man egentlig ikke vil ha.

 

Lykke til

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja jeg vil set det var et bra valg jeg.

 

Tror du vil ha god nytte av denne i mange år framover og med 64bit operativsystem så skal det bli mer stabilt også.

 

Det viktigste for meg er at du fikk det du selv ønsket liksom, kabinette, rammen, hovedkortet osv. For det er jo du som skal ha den i en del år og da er det bra at man selv faktisk vil ha den syns jeg. Istede for at man bare kjøper noe man egentlig ikke vil ha.

 

Lykke til

Mvh donnieakalefty

 

Bra!

 

I.o.m at det ble litt hastverk bestilling så hadde maskinen til Netshop mye av det vi/ jeg har landet på av komponenter i denne tråden. Og med de få forandring jeg gjorde fikk jeg jo enda mer av dette. Kunne selvsagt tatt det beste skjermkortet, men noe måtte jeg gjøre for å få prisen litt ned.

 

Så det er vel egentlig bare PSU som er annerledes, men siden netshop har brukt denne så er det sikkert noe som er tålig bra. 550 watt er vel tålig selv om jeg hadde landet på en med 600watt...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja 550 er greit nok det.

 

Burde ikke skape noen problemer vil jeg tro.

 

Du skal jo ikke ha pc-en stappfull av hverken harddisker eller vifter så det skal være nok strøm der for og dra pc-en.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Endelig har jeg fått meg en PC. Det ble alt annet enn jeg hadde trodd..

 

Netshop sin "dinside" PC er popis så den fikk jeg aldri. Kunne ikke vente lenger så det ble i stedet en demo PC hos Netshop.

 

Den er oppe og går nå, men støynivået er jeg ikke helt fornøyd med.

 

Kabinettet er flg. http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=33206#

 

Den siden av kabinettet som kan tas av har på innsiden en "slags trakt" montert som går innover i PC`en og over eller veldig nærme vifta til CPU. Antageligvis for å sende lufta inn i trakta som ender i sånn luftehull i kabinettet..

 

CPU vifta som sitter på toppen av Quad 6600 er nok en medfølgende. Den varierer i støy (vil det si at den varier hastighet etter varmen?). Vel uansett når jeg setter på siden i kabinettet bråker det som om et jetfly går for landing. Tar jeg av siden roer støyen seg betraktelig etter en stund.

 

Jeg får et inntrykk av at denne trakten er uheldig for lyden og at det bare blir mer støy inni der. Kanskje lurt å ta den av?

 

OG viften på CPU støyer for mye. Finnes det et bedre og mer stille produkt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja viften som følger med pc-en vil ha endre hastighet etter hvor varm cpu-en din er.

Jo varmere cpu jo fortere går viften.

Vis trakten skaper mer bråk så er detjo bare og fjerne den vis du ønsker. Bare fjern den forsiktig så du ikke ødelegger noe bare.

Lenke til kommentar
Ja viften som følger med pc-en vil ha endre hastighet etter hvor varm cpu-en din er.

Jo varmere cpu jo fortere går viften.

Vis trakten skaper mer bråk så er detjo bare og fjerne den vis du ønsker. Bare fjern den forsiktig så du ikke ødelegger noe bare.

 

Ja. Det skal ikke være noe problem å fjerne den trakten.

 

Men hvis jeg monterer denne http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=51153 , da er det kjøling uten vifte? Slik at jeg slipper viftenstøyen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei må/burde kjøpeen ekstra vifte til vis ikke så vil pc-en din bare oppheteses.

Det du kan gjøre er og bare kjøpe en veldig svak vifte så hjelper det masse.Den kjølern er utrolig bra og vil senke tempraturen til cpu veldig.

Det fins billigere som også vil være greie og bruke men dette er en veldig fin cpu kjøler

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...