Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Stasjonær PC til ca 5000 kr. Må tåle litt spilling (har lyst til bl.a. dra gjennom siste GTA for PC når det kommer). Ha mulighet til å skifte skjermkort når det eldes for mye og kanskje kunne putte på mere ram hvis behovet skulle bli slik om et år eller to..

 

Vil dette være et bra kjøp?

 

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=HPA6541

 

Evt. denne:

 

http://www.expert.no/product/product.aspx?identifier=HPA6441

 

Evt noen som har et bedre forslag på en ferdig bygg stasjonær PC, fra elkjøp, elprice, komplett eller andre forhandlere.. Har ikke lyst til å gi mer enn 5000 kr. Men kan som nevnt være villig til å skifte et skjermkort og hive på mer ram etter hvert som utviklingen går fremover..

 

Forslag mottas med takk!!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville valgt pc nr 1 altså den øverste du linket til med 4gb minne.

Husk at skal du ha 4gb minne eller mer så må du vista 64 bit OS eller så får du ikke utnyttet all rammen som er i pc-en din.

 

For 5000 kr får du ikke mye og leke deg med men det vil jo sikkert klare gta4 men ikke på den høyeste kvaliteten vil jeg tro.

 

Lykke til ivertfall.

 

Men det er enda en stund til gta4 slippes på pc kommer først i november, anbefaler deg og spare opp litt penger og heller kjøpe en litt dyrere pc så den holder litt lenger.

Lenke til kommentar
Jeg ville valgt pc nr 1 altså den øverste du linket til med 4gb minne.

Husk at skal du ha 4gb minne eller mer så må du vista 64 bit OS eller så får du ikke utnyttet all rammen som er i pc-en din.

 

For 5000 kr får du ikke mye og leke deg med men det vil jo sikkert klare gta4 men ikke på den høyeste kvaliteten vil jeg tro.

 

Lykke til ivertfall.

 

Men det er enda en stund til gta4 slippes på pc kommer først i november, anbefaler deg og spare opp litt penger og heller kjøpe en litt dyrere pc så den holder litt lenger.

 

Ok. Synes det er så mye å sette seg inn alt med PC så da jeg fant den virket det som en sterk maskin...Finnes det noe bedre i prisklassen hvis noen gidder,....

Lenke til kommentar
Begge to er crap !

 

Gå heller for en av komplett sine ferdig Pc'er eller finn komponenter selv envt. spør noen om hjelp og betal komplett eller netshop 350,- for å settesammen, installere og teste den for deg ...

 

Hvis jeg skal kjøpe komponenter og få hjelp til å sette det sammen av komplett eller andre. Kan jeg bruke mitt gamle kabinett: http://www.hardware.no/artikler/antec_sonata/5183 så sparer jeg de pengene, evt. kjøpe kraftigere strømforsyning til...

 

Den billigeste til komplett av ferdige pakker er 5990 kr og den har bare to 2GB ram, men disse jg linker til har 4GB. Hva er det jeg ikke ser.....

Lenke til kommentar
Du får faktisk en meget habil pc til rundt 5000, jeg kjøpte meg en gamingpc til 6000 og den kjører nesten crysis på high - 4750, e8400, p5q pro, antec nine hundred, random HDD, random CD-drive, 4gb Ram

 

Bra! Men dette er et sett du har bygd selv? Ikke noe ferdig pakke...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Den billigeste til komplett av ferdige pakker er 5990 kr og den har bare to 2GB ram, men disse jg linker til har 4GB. Hva er det jeg ikke ser.....

Mengden ram gjør ikke en god pc for det er hastigheten på rammen som også teller mye.

4 gb med 300 mhz ram vil sikkert bli slått av 2 gb med 800 mhz kvalitets ram.

 

oppsett 1

Den gikk over budsjettet men du kan alltids prøve og fjerne noe vis du ønsker som et billigere hovedkort.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Den billigeste til komplett av ferdige pakker er 5990 kr og den har bare to 2GB ram, men disse jg linker til har 4GB. Hva er det jeg ikke ser.....

Mengden ram gjør ikke en god pc for det er hastigheten på rammen som også teller mye.

4 gb med 300 mhz ram vil sikkert bli slått av 2 gb med 800 mhz kvalitets ram.

 

oppsett 1

Den gikk over budsjettet men du kan alltids prøve og fjerne noe vis du ønsker som et billigere hovedkort.

 

Skjønner, men dette må jeg bygge selv..

 

Hva er det som dårlig med disse ferdig pakkene? Er lite fremtidsrettet, dårlig oppgraderingsmuligheter...ellerhva

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Du sa alt selv egentlig, de har ofte litt dårlige oppgraderings muligheter, de hakke alltid så bra ram som du ville kjøpt selv, vanskelige og oppgradere for alt er bundet til akkurat den pc-en.

Det er ofte dyre deler vis noe må byttes for produsentene over priser da reserve deler ganske godt.

 

De ekke alltid veldig fremtids rettet for de bruker allerede utdaterte deler for de som ønsker det nyeste, for du fåkke sånne pc-er med 4850 eller 4870 kortene som nå er kjempe bra.

 

Jeg hadde selv en Dell XPS og jeg håpet og få oppgradert den men dell skulle ha 2000 kr for 2 gb med ram når det koster kanskje 300 på nettbutikker. Så jeg fikk solgt hele pc-en så kjøpte jeg en ny pc som jeg bygde selv.

 

Det er veldig enkelt og bygge pc de har vakre og enkle tegninger, jeg hadde aldri bygd pc før jeg satte opp den jeg har nå, og det gikk kjempe lett for alt er liksom så selv forklarende.

 

Vis du er redd for og bygge den selv så kan nettbutikkene bygge den for deg for en billig penge og teste den så vet du at alt fungerer.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg bygd den selv for da har du en pc du kan oppgradere og du lærer utrolig mye om data. Du får også en mer framtids rettet pc.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Er det ikke greit og ha muligheten for DDR3 senere så slipper han og kjøpe nytt hovedkort tenkte jeg på.

Litt vel framtidsrettet kanskje men,

 

Kjølingen til Foxconn kortet er ivertfall utrolig bra, har samme kjølig på mitt Foxconn Mars hovedkort og det er utrolig kjølig og bra.

 

Det er super gøy og bygge selv, er sånn at jeg vil kjøpe nye pc-er hver uke kun for og bygge dem hehe. For det er gøy når bildet på skjermen dukker opp og alt fungerer kjempe fint.

Lenke til kommentar

hva er vitsen med å gå for et HK til 1000,- +++ når PC'n kun skal koste 5000,- ?

 

Et P35 eller P45 kort til 600-800 holder mer enn nok og da kan han ogås kjøpe seg en quadcore !

 

En annne ting som kan være lurt er å se etter demo varer, PS.no hadde flere ASUS P5B demo kort inne til 195,- stk, tror de er tomme nå men.

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Det frister jo litt å bygge selv når det er så mye mer å få for pengene. Jeg har jo satt inn ram, DVD, CD spiller, ekstra harddisk, skjermkort, lydkort etc, samt satt inn et hovedkort og prosessor og vifte... Men alle ledningene måtte jeg ha hjelp til. Samt dette med å få til bios og oppstart på operativsystem. Der faller jeg av.

 

Vet ikke om dere så lenger opp at jeg linket til mitt forrige kabinett, som ble kjøpt sist jeg kjøpte byggesett (men fikk litt hjelp). Kan jeg bruke dette som utgangspunkt og heller skifte strøm forsyning, eller er det like greit med et nytt et...

 

Kan jeg bruke DVD spiller fra idag og heller vente med å kjøpe ny til f.eks. Blueray er billigere eller annet..

 

(PCèn brukes jeg til annet enn spill, men en helt grei spill PC er vel en godt brukandes allround PC..)

Lenke til kommentar

om du selv bygger kan du bruke ditt kabinett ...

er det 500W i den ?

om det er det så behøver du ikke ny for Q6600, HD4850 osv.

 

Husk se litt etter demo varer da de er billigere og du har akkurat samme garantien på dem som på andre varer skulle de streike så får du nye eller bedre varer etc. ....

Lenke til kommentar
om du selv bygger kan du bruke ditt kabinett ...

er det 500W i den ?

om det er det så behøver du ikke ny for Q6600, HD4850 osv.

 

Husk se litt etter demo varer da de er billigere og du har akkurat samme garantien på dem som på andre varer skulle de streike så får du nye eller bedre varer etc. ....

 

380W tror jeg, så den må skiftes da.

 

Denne til komplett koster 6990 inkl noen spill som det ikke fremkommer hvilke er. http://www.komplett.no/k/cc.aspx?bn=10306 Men jeg plukket vekk lydkort, høytalere, tastatur, mus og kom ned i 6300 ca... Er det er godt kjøp.

 

Problemet mitt med demovarer er jeg vet ikke hvilke som skal plukkes - hva som bra - hva som er bedre og hva som vil være det beste kjøpet...

 

Men hvis det skal bygges selv kan jeg jo bare kopiere en handlekurv fra dere siden jeg er så grønn på dette...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Her har du noen demo kort som er billige et av dem er et P35 chipsett kort.

P35 skal vist være veldig fint til overklokking.

Asus P5K SE P35 DDR2 550,-

 

Her er et kort "the ghost" nevnte til demo pris

Asus P5B hovedkort 450,-

 

Edit: la til svar om spillene du lurte på

Her er spillene som følger med:

# Frontlines: Fuel of War, for PC

# S.T.A.L.K.E.R, First Person Shooter, for PC

# World of Warcraft, MMORPG, PC

# C&C GENERALS DELUXE EDITION CLASSIC, PC

# Counter Strike 1: Anthology, PC

 

Edit 2:

Du kan også velge enn mindre harddisk så sparer du litt penger der vis du ikke trenger 500gb tenkte jeg på. sparer litt over 200 kr vis du velger en på 250 gb

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...