Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Switch?

En switch er enkelt forklart en boks som lar deg koble flere pc-er sammen.

Har du flere pc-er i huset så kan du skru på at mapper kan deles mellom pc-er.

 

En liten forklaring hvordan du kan gjøre dette.

Slik går du frem for å dele filer og mapper:

1.

Gå til en mappe, og merk den. Høyre-klikk på mappen.

2.

Velg "Del denne mappen". I dialogboksen som kommer opp velger du "deling".

3.

Velg "del denne mappen i nettverket". Mappen er nå delt for alle brukere på datamaskinen og i nettverket ditt.

 

lykke til

Lenke til kommentar

Skjønner!

 

Hvis jeg skal gå for 64 bit operativ system, hvilket bør jeg da kjøpe. Det lille jeg fant var dyrt synes jeg...

 

OG med 64 bit for jeg altså utnyttet all den ram jeg vil putte inn i maksinen. Og det vil da oppleves positivt i bruk av spill og annet på PC`en for den vil bli lynende kjapp.?

 

Og om ett år øker jeg kanskje på med mer ram opp til 5 eller 6 gb ram. Men vil det ha noen hensikt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Vis du skal gå for 64 bit så anbefaler jeg vista home premium 64bit

Home premium 64 bit oem

Med 64 bit vil du få utnyttet all rammen ja,.

Det vil oppleves veldig posetivt i spill for du får utnyttet alt pc-en din er god for noe som er ganske greit når man først kjøper en litt dyr pc.

Pc-en vil bli mer stabil under 64 bit du vil ikke oppleve at den kræsjer så ofte eller i det hele tatt med mindre du selv gjør noe galt som skaper problemer.

 

Om du øker om 1 år til 5 eller 6gb om det har noen hensikt er vanskelig og si for det er avhengig av bruken din med pc-en, vis du du gjør kompliserte oppgaver som kan kreve ekstra mye ram så er det jo selvsagt ha litt hensikt. Men jeg vil heller anbefale deg og kanskje vente 2-3 år og så kjøpe 4 gb ram til vis du føler at du trenger dette.

 

Men 4gb med ram er mer enn nok for de aller fleste i dag og for de nærmeste årene.

Kun folk med helt spessiele krav trenger mer ram som videoredigering og bilde redigering.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

4 gb RAM er som de andre sier mer enn nok. De aller fleste klarer seg med 2gb :)

 

En ting du skal være klar over før du velger 64bit system er at det er langt i fra alle spill som støtter dette formatet og du kan oppleve at enkelte spill ikke vil virke når du kjører 64bit system. Bare en liten headsup :) Nyere spill blir oppdatert slik at de skal takle 64bit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Dette må være veldig gamle spill for jeg har prøvd spill fra 2000 (delta force land warrior) og det fungerte uten problemer under vista 64 bit, spiller også age of empires 2 under vista 64 bit og disse fungerer kjempe fint.

 

Men med dagens ram priser så er det liksom ingen grunn til og betale 200 kr mer kanskje og få 4gb med ram føler mange også da. Greit og ha litt for mye enn litt for lite.

 

Edit: spill som ikke vil fungere under vista 64 bit er 16 bit spill. Men 32 bit spill som har vært mest vanlig de siste årene vil som oftest fungere uten noe problemer.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Vis du skal gå for 64 bit så anbefaler jeg vista home premium 64bit

Home premium 64 bit oem

Med 64 bit vil du få utnyttet all rammen ja,.

Det vil oppleves veldig posetivt i spill for du får utnyttet alt pc-en din er god for noe som er ganske greit når man først kjøper en litt dyr pc.

Pc-en vil bli mer stabil under 64 bit du vil ikke oppleve at den kræsjer så ofte eller i det hele tatt med mindre du selv gjør noe galt som skaper problemer.

 

Om du øker om 1 år til 5 eller 6gb om det har noen hensikt er vanskelig og si for det er avhengig av bruken din med pc-en, vis du du gjør kompliserte oppgaver som kan kreve ekstra mye ram så er det jo selvsagt ha litt hensikt. Men jeg vil heller anbefale deg og kanskje vente 2-3 år og så kjøpe 4 gb ram til vis du føler at du trenger dette.

 

Men 4gb med ram er mer enn nok for de aller fleste i dag og for de nærmeste årene.

Kun folk med helt spessiele krav trenger mer ram som videoredigering og bilde redigering.

 

Lykke til

 

Takk for svar!

 

Og se der fant du et OS til meg som ikke kostet skjorta. Tror jeg vil gå for 64 bit system. Det er jo den veien det går - hvilken PC det blir er ikke bestemt ennå.. Har fyrt avgårde mail på en brukt, men uten svar...

 

Blir det til komplett.no kjører jeg med de små justeringer som er blitt tipset om her...

 

Men den til komplett har jo 2 GB ram og det holder jo sikkert lenge for meg egentlig ennå. Hvis jeg ikke øker den til 4 Gb ennå, vil det skape noe problem i forhold til 64 bit system. Må ikke være 4 GB eller over?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Nei det vil ikke skape noen problemer og ha vista 64 bit med 2 gb ram bare, det er bare og oppgradere senere da til 4 gb ram eller mer vis du ønsker det senere vis/når du føler du trenger det.

 

Det må ikke være 4 gb eller mer ram for og kjøre 64 bit, det er bare at 64 bit klarer og utnytte mer enn 4 gb ram skjønner du.

 

lykke til med budet ditt, eller om valget blir en komplett.

hvem ga du bud på og hvor mye?

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar
Nei det vil ikke skape noen problemer og ha vista 64 bit med 2 gb ram bare, det er bare og oppgradere senere da til 4 gb ram eller mer vis du ønsker det senere vis/når du føler du trenger det.

 

Det må ikke være 4 gb eller mer ram for og kjøre 64 bit, det er bare at 64 bit klarer og utnytte mer enn 4 gb ram skjønner du.

 

lykke til med budet ditt, eller om valget blir en komplett.

hvem ga du bud på og hvor mye?

Mvh donnieakalefty

 

Jeg gav ikke direkte bud. Spurte ut litt om den som var 3 mnd gammel og manglet deksler. Jeg ville gjerne vite om hele PC var 3 mnd gammel, eller om bare noe var nytt, om det var bygd selv eller kjøpt på komplett eller annet sted...

 

Men har nok mer lyst på andre jeg fant på finn selv om den kanskje er hakket mindre vassere. For den er ubrukt og alle papirer skal være der. Men v/ hjelp av dere så fant vi sånn ca ut at en slik bygd PC idag kunne vi få for rundt 5500 kr. Så prisen på 8000 kr må han jo fjerne seg drastisk fra. Slik jeg ser og slik jeg har forstått dere er jo denne som er ubrukt absolutt en bra PC med muligheter for oppgraderinger....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Han må jo senke prisen drastisk når du kan få den bygd selv for 5500 kr da er det ingen vits og betale mer.

 

Så vis han krever mer enn 5500 så er det ingen vits føler jeg for du kan få nettbutikken til og bygge pc-en eller du kan velge komplett pc-en og bare velge mindre harddisk og sånne ting vis du ikke trenger så stor.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

En ting...

 

Disse gameing PC`ene. Den til komplett, tilsvarende alla dem vi har sett litt på brukt.

 

Ytelse har jo disse PC`ene har jeg jo skjønt. Hvordan er de på støy og driftsikkerhet...spes det med støy..?

 

Noen har også sagt til meg at det å ha en gameing PC er dyrt fordi man hele tiden må oppgradere. De har heller rådet meg til spillmaskin som f.eks Xbox. Og så heller ha en "normal" PC til de dagligdagse gjøremål.. Hva mener dere om det?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg mener dette er fullstendig tull at du heller skal kjøpe en xbox.

En spill pc kan gjøre mer enn og bare spille, du kan lese nettsider, gjøre lekser, se filmer, og sitte på forum med folk og diskutere morsomme ting som dette hehe.

 

En spill pc må ikke oppdateres hele tiden det er bare tull og tøys, jeg hadde en Dell XPS pc i 3-4 år uten og oppgradere noe som helst på den og den fungerte kjempe fint til mitt bruk i alle disse årene helt til siste dag. Grunnen til at jeg kjøpte ny pc var fordi jeg fikk solgt den pc-en for 5000 kr og kjøpte en ny pc til 10 tusen for jeg hadde spart penger og solgt andre ting jeg hadde. så alt jeg brukte var noen tusen kr i oppsparte penger.

 

En spill pc pleier ikke og lage mye støy med mindre du spiller for da går ofte skjermkort viften litt fortere fordi kortet blir varmere, men når du spiller så pleier du jo uansett og ha på spillet sin lyd og da hører du det ikke i det. De er veldig drift sikre vis du behandler den pent, vis du sparker borti den og sånne ting så blir/kan den selvsagt fortere ødelagt en viss du lar den stå i fred og passer på at den har ikke blir grillet i sommervarmen.

 

Det er bare hyggelig og kunne hjelpe deg å forstå forskjellige ting innenfor data og stille spennende spørsmål som man ikke alltid blir spurt om.

 

Bare still spørsmål det er kun sånn du/vi kan lære mer og jo mer du spør jo mer vil du/vi lære.

 

Mvh donnieakalefty

Lenke til kommentar

Javel da blir det nok ingen Xbox.

 

Men PC må jeg før eller siden ha ny av. Den andre stamper, sliter, og til tider henger seg. Og ikke minst den kjører skjermkort på AGP og det er jo ikke noe gøy lenger...

 

Jeg har ellers mer eller mindre slått fra meg brukt handel, føles tryggere å få alt nytt selv..

 

Så har jeg forsøkt å lage min egen handlevogn. ER ikke helt fremmed for å bygge selv, men det må jeg diskutere nærmere med dere før jeg tar avgjørelsen. Men hva synes dere om min handlekurv. Er det noe som kan byttes i billigere deler eller har jeg truffet tålig bra?

 

Har aldri gjort dette før, men nå skal vi se... https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79896

 

I tillegg kommer 489 kr i PSU, men den fikk jeg ikke inn i vogna... http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1591157;c:36217

 

Det er jo blitt litt dyrere enn hva jeg hadde tenkt så hvis noen mener noe unødvendig dyrt...??? (6015 kr til nå og så mangler jeg OS)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...