Gå til innhold

Vil dette være et bra kjøp av stasjonær PC?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville savnet vista 64 bit vis jeg gikk tilbake til xp fordi jeg har 4 gb med ram og 1gb med ram i skjermkortet og da ville jeg mistet nesten all rammen min i XP32bit home som jeg har.

 

Så jeg vil ikke snu og gå tilbake til XP igjen ivertfall ikke på min stasjonære, men mine bærbare har alle XP lisenser for de ble kjøpt før vista kom ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Man får 64bit XP og vettu ;)

Off topic

Ja jeg vet men jeg vil helst ikke gå tilbake til XP jeg ble så dritt lei alle XP problemene mine selvom det sikkert var fordi det var 32bit.

 

Fant ut at vista 64bit ga meg den stabiliteten jeg krever av pc-en min.

Så for nå så vil jeg ivertfall ikke gå tilbake spessielt ikke når alle tingene jeg har fungerer fint under vista 64 bit, har drivere til alt og det funker like bra eller bedre under vista 64bit.

 

Så jeg ble fornøyd ivertfall.

 

Edit: on topic:

Jeg ville heller valgt en stasjonær og så kjøpt en bærbar billig senere vis du trenger det da. Du får mye mer pc ut av en stasjonær enn en bærbar pc. Stasjonære kan lettere oppgraderes og vedlikeholdes. Bærbare er vanskeligere og oppdatare med ny ram og lignende og det er ofte dyrere for nye deler vist noe ryker.

Endret av Slettet-wtZtqAvs
Lenke til kommentar
Man får 64bit XP og vettu ;)

Off topic

Ja jeg vet men jeg vil helst ikke gå tilbake til XP jeg ble så dritt lei alle XP problemene mine selvom det sikkert var fordi det var 32bit.

 

Fant ut at vista 64bit ga meg den stabiliteten jeg krever av pc-en min.

Så for nå så vil jeg ivertfall ikke gå tilbake spessielt ikke når alle tingene jeg har fungerer fint under vista 64 bit, har drivere til alt og det funker like bra eller bedre under vista 64bit.

 

Så jeg ble fornøyd ivertfall.

 

Edit: on topic:

Jeg ville heller valgt en stasjonær og så kjøpt en bærbar billig senere vis du trenger det da. Du får mye mer pc ut av en stasjonær enn en bærbar pc. Stasjonære kan lettere oppgraderes og vedlikeholdes. Bærbare er vanskeligere og oppdatare med ny ram og lignende og det er ofte dyrere for nye deler vist noe ryker.

 

Takk for tipset! Det er nok det lureste...

 

Har du noen tro på at man gjøre gode kjøp av gaming PC på bruktmarked, eller er du/ dere skeptisk?

 

Som denne:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

 

Eller denne:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Har du noen tro på at man gjøre gode kjøp av gaming PC på bruktmarked, eller er du/ dere skeptisk?

Man kan selvsagt gjøre er godt kjøp på bruktmarkedet av pc-er som med alt annet.

Men jeg ville anbefalt og kjøpe en splitter ny en for da vet du om det oppstår problemer så har du garantiene og reklamasjon i ditt navn istedet for han som kjøpte pc-en.

 

Anbefaler deg og bare kjøpe en ny pc jeg, for da har du 14 dagers returett vis du kjøper på internett, og finner du ut at pc-en absolutt ikke passer ditt bruk så kan du få hevet kjøpet noe som ikke er mulig om du kjøper den brukt, for da kan jo han som selger bare si at han ikke er villig til det.

Lenke til kommentar
Har du noen tro på at man gjøre gode kjøp av gaming PC på bruktmarked, eller er du/ dere skeptisk?

Man kan selvsagt gjøre er godt kjøp på bruktmarkedet av pc-er som med alt annet.

Men jeg ville anbefalt og kjøpe en splitter ny en for da vet du om det oppstår problemer så har du garantiene og reklamasjon i ditt navn istedet for han som kjøpte pc-en.

 

Anbefaler deg og bare kjøpe en ny pc jeg, for da har du 14 dagers returett vis du kjøper på internett, og finner du ut at pc-en absolutt ikke passer ditt bruk så kan du få hevet kjøpet noe som ikke er mulig om du kjøper den brukt, for da kan jo han som selger bare si at han ikke er villig til det.

 

Interessant.

 

hva tror du om denne da. Den skal være helt ny og ubrukt. http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Prisen er jo selvsagt alt for høy, men hva mener du jeg maks bør gi...? Og er det en bedre PC en den til komplett til 5990 kr

 

Kan jo gi et skambud, det er selgers problem å bli kvitt varen.. Believe me, har akkurat solgt en bil og det var et slit...

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Jeg ville gitt skambud på denne på 3200-3500 og sakt at jeg ville ha den så billig siden den mangler plast dekslene og at jeg da må måtte kjøpe nye så den så pen ut.

Kraftig spill-pc for en billig penge

følger med windows vista 64 bit og kraftig ram og alt som du kan tenke deg til 4000 kr. men selvsagt byr man under for og teste selger.

Som du sa selv det er selgers problem og bli kvitt varen så du kan jo prøve deg fram.

Lenke til kommentar
Jeg ville gitt skambud på denne på 3200-3500 og sakt at jeg ville ha den så billig siden den mangler plast dekslene og at jeg da må måtte kjøpe nye så den så pen ut.

Kraftig spill-pc for en billig penge

følger med windows vista 64 bit og kraftig ram og alt som du kan tenke deg til 4000 kr. men selvsagt byr man under for og teste selger.

Som du sa selv det er selgers problem og bli kvitt varen så du kan jo prøve deg fram.

 

Så dette er den beste av de to brukte jeg linket til. Jeg tenkte kanskje meste på den andre siden den var helt ny.. Men hvis en kunne få denne til under 4000 kr, vil det altså være et bra kjøp???selv om den er brukt ca 3 mnd...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

ja for 10000 kr så kan vi bygge en mye bedre pc for deg uten noe problem og sikkert ha penger igjen. For 4000 og siden du sikkert legger inn et bud som er lavere så burde det bli grei pc for den prisen.

 

Men jeg ville gitt bud mellom 3000-3500 og sett om han godtok dette eller sakte øke opp til 4000 som han egentlig ønsker men ikke noe over 4000 siden det er ødelagt deler som kanskje må byttes som han skriver selv. Så ville sakt 3700 som max men dette er personlig mening fra min side. Du er kanskje interisert og gi litt mer.

Lenke til kommentar
ja for 10000 kr så kan vi bygge en mye bedre pc for deg uten noe problem og sikkert ha penger igjen. For 4000 og siden du sikkert legger inn et bud som er lavere så burde det bli grei pc for den prisen.

 

Men jeg ville gitt bud mellom 3000-3500 og sett om han godtok dette eller sakte øke opp til 4000 som han egentlig ønsker men ikke noe over 4000 siden det er ødelagt deler som kanskje må byttes som han skriver selv. Så ville sakt 3700 som max men dette er personlig mening fra min side. Du er kanskje interisert og gi litt mer.

 

Det er altså bedre spesifikasjoner på dette en det andre http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

 

Men det her er nytt og urørt. Noen som tørr anslå en ca verdi på slik PC idag og vil en slik ha gode muligheter for litt oppgradering?

Endret av Reggy
Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79719

kan godt henne det er bedre grafikkort men gadd ikke lete så mye..

 

edit: kan godt være noen av disse https://prisguiden.no/vis_kategori....mp;submit=S%F8k men tviler på at de har vært prisen.. tror korte er kjøpt etter pris og ikke etter ytelse men jeg hvet ikke så mye om korte

 

Billigste handlevogn var ca 5500 kr så hvis det skal være noen godt kjøp bør en få denne for rundt 5000 kr, kanskje litt under. Altså slik som han ønsker 8000 kr er skivebom...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs
Billigste handlevogn var ca 5500 kr så hvis det skal være noen godt kjøp bør en få denne for rundt 5000 kr, kanskje litt under. Altså slik som han ønsker 8000 kr er skivebom...

få pc-en på finn.no for 5000 kr, denne pc-en du tenkte på?

 

Det han kan ha gjort er og overpriset pc-en så høyt at han får et bud på 7000 kr kanskje, og slår til, kjøper tror han har gjort et kjempe kjøp siden han fikk prutet den ned 1000 kr og selger er super fornøyd for han tjente mellom 1000-2000 kr på salget, vis pc-en ble satt opp ganske likt til 5500 kr

Lenke til kommentar
Billigste handlevogn var ca 5500 kr så hvis det skal være noen godt kjøp bør en få denne for rundt 5000 kr, kanskje litt under. Altså slik som han ønsker 8000 kr er skivebom...

få pc-en på finn.no for 5000 kr, denne pc-en du tenkte på?

 

Det han kan ha gjort er og overpriset pc-en så høyt at han får et bud på 7000 kr kanskje, og slår til, kjøper tror han har gjort et kjempe kjøp siden han fikk prutet den ned 1000 kr og selger er super fornøyd for han tjente mellom 1000-2000 kr på salget, vis pc-en ble satt opp ganske likt til 5500 kr

 

Takk for hjelpen!

 

Da er det nok bedre å gå for den billigste gameing PC til komplett til 5990 kr.

 

En gameing Pc vil funke bra som hjemmepc også? Kjapp og god?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wtZtqAvs

Ja en gaming pc er som en bedre versjon av en hjemme pc kan du si, for du har ofte mer ram, sterkere cpu, og overalt en sterkere pc. Så du får mer pc pluss at du kan spille på den.

 

Så du kan jo velge selv enten den til 4000 på finn og gi han et bud lavere enn det han har lagt den ut for og prøve og få den.

 

Eller gi kjøpe komplett pc-en til 6000 men anbefaler deg da og kjøpe en quad cpu og 4 gb ram og heller ta en mindre harddisk for du sa tidligere i tråden at du ikke trenger 500 gb harddisk og at 250 var nok så sparer du litt penger.

Lenke til kommentar

Hvis og når jeg får meg ny PC. Kan jeg da koble den sammen via nettverkskortet og overføre data mellom dem?

 

Kan man også overføre f.eks officepakka som er installert på den gamle PC til den nye..? (har office 2007 på den)(alle mail, word dokumenter osv)

Endret av Reggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...