Gå til innhold

Kjøp av nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei

Har følgende skjermkort å velge mellom.

 

Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB 3,6ns

AGP, "Ultra/750-8X XP Golden S", Retal

 

Asus V9480 GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR

AGP, (V9480/TVD/128) DVI,Tv-Out, Retail

 

MSI GeForce4 Ti4800SE 128MB DDR

AGP, G4TI4800SE-TD, Tv-Out, Retail

 

Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4800SE 128MB

AGP, 128MB 3,3ns DDR,TV-Out, DVI, Retail

 

På maskinen min har jeg kjøpt stillegående power supply, cpu vifte, kabinet vifter, så støy nivå har litt å si for mitt valg.

 

Noen som har erfaringer de vil dele? Spesifikasjons messig ser alle ganske like ut. I hvertfall for meg.

Ligger ganske likt i pris også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et sapphire Pro og det bråker ikke i det hele tatt. Det må være en feil med vifta på kortet ditt.

 

Hvis Sapphire Radeon 9700 er raskere enn GF4 kortene velger jeg den.

Noen som har erfaring med Sapphire Radeon 9700 128 MB?,ytelse, støy...

den ligger på en akseptabelt prisnivå(MPX 2189kr), rundt 2000kr er min grense, må jo ha felger til bilen oxo :)

 

"Hvis" 9700, hehe bare ta en titt på testene til Tomshardware Her og Her.

 

Særlig på den siste testen, med AA og AF så ser du hvor mye 9700 moser 4800SE (4400) og alle andre GF4-kort.

Lenke til kommentar
Kjøp GeForce FX :lol:

 

Jeg ville satset på et bedre skjermkort enn det gf4 nå..

De duger rett å slett ikke. :grumpy:

Ville tatt et radeon 9700 pro heller ...

 

Men hvis du vil ha geforce ville jeg valgt GAINWARD, jeg har det selv ..Og det lager ikke så mye støy. :woot:

asso jeg har gf3 og klarer meg helt fint, tror et gf4 vil holde en god stund. er ingen grun til og alltid ha det beste, men det kommer jo ann på hva man skal bruke pcen til. selv bruker jeg pcen min til spill og div anna og gf3'n drar alle spillene jeg spiller glatt (war3,cs,q3,bw osv)

Lenke til kommentar

Pris/ytelse kan det vel være aktuelt med Radeon 9700/9500pro Ville nok uansett gått for et ATI kort pr i dag da de har støtte for DX9 samt god ytelse.

 

Om du er på jakt etter et stillegående kort kan vel kanskje dette 9700pro kortet være noe. Om du føler det blir for dyrt, kan den kjøleren kjøpes til alle GF4 og radeon kort av nyere dato seperat hos bl. a. www.microplex.no

Lenke til kommentar

Takker for alle svarene. Veldig flott forum dette.

Det er Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB som er mitt valg. Jeg er ikke ute etter det siste hotte skjermkortet eller det nest siste. Hadde jeg vært villig til å bruke endel penger i skjermkort ,så hadde det blitt 9700 Pro kort.

 

PCmax WEB-shop fåes det til 1680,-. så jeg bestiller der.

Lenke til kommentar
Takker for alle svarene. Veldig flott forum dette.

Det er Gainward GeForce4 Ti4800SE 128MB som er mitt valg. Jeg er ikke ute etter det siste hotte skjermkortet eller det nest siste. Hadde jeg vært villig til å bruke endel penger i skjermkort ,så hadde det blitt 9700 Pro kort.

 

PCmax WEB-shop fåes det til 1680,-. så jeg bestiller der.

 

Anbefaler et Ti 4800... SE kortet er bare en Ti 4400.

Lenke til kommentar
saphire radeon 9700pro er ganske høylytt ihvertfall, men jeg vet ikke med 9700. Det er jo egentlig bare å modde en større vifte på, de små viftene hviner fryktelig :(

 

Lite Tips: Om du går for Sapphire radeon Atlantis 9700pro Ultimate Edition, er den uten vifte. Er selvsagt fysiskt større (Stor sandwich løsning, tar to slotts ) men 0dB er ikke å forakte når alt annet på PC'en er støysvakt. Er også i den høye enden kost messig ca.3300nok. Har selv bestillt dette!

 

xlate

Lenke til kommentar
Takk for tipset,

Velger da Creative 3DBlas. GeForce4 Ti4800 128MB AGP 8x, DDR,TV-Out, DVI, Retail

 

Vær obs på høyt støynivå på Creative kort. Om det blir for ille, sett på en slik om du ikke skal klokke så mye. Eller en slik om du vil ha bedre kjøling enn orginalt/føler kjølingen ikke er allverdens.

 

Har Creative Ti 4600 bråker ikke særlig mye, PSU og IBM er mer liv i.

Vifte på Creative Ti 4600 og 4800 er kraftige og tåler clocks opp til 330 minnet må ha kjølebrikker. for å overklokke høyere.

Lenke til kommentar
Det er klart at POV er en løsning, jeg er selv storfornøyd med kortet. Men det har vist seg at de varierer veldig i ytelse (oc vennlighet). Så det er nok sikrere å gå for et ferdig klokka kort ;)

 

Creative i motsettning til folk som Gainward har raskere arkitektur vant med en god del mere 3Dmarks og med Thermaltake kittet kan dette virkelig klokkes opp.

Også får du 3 års garanti.

Egentlig skulle det ikke være behov for å klokke det i det hele tatt.

Men hvordan er POV Vs Creative's modell da? jeg vet Ti 4200 deres er bra men hav med Ti 4600?

Lenke til kommentar
Det er klart at POV er en løsning, jeg er selv storfornøyd med kortet. Men det har vist seg at de varierer veldig i ytelse (oc vennlighet). Så det er nok sikrere å gå for et ferdig klokka kort ;)

 

Creative i motsettning til folk som Gainward har raskere arkitektur vant med en god del mere 3Dmarks og med Thermaltake kittet kan dette virkelig klokkes opp.

Også får du 3 års garanti.

Egentlig skulle det ikke være behov for å klokke det i det hele tatt.

Men hvordan er POV Vs Creative's modell da? jeg vet Ti 4200 deres er bra men hav med Ti 4600?

 

Det har vært mindre hell med POV TI4600 enn med TI4200XP. De bruker samme rambrikker også med unntak fra TI4800 som benytter 2.8ns brikker (de andre bruker 3.3ns). Men jeg har ikke sett tester av TI4800 fra POV, men det kan tenkes at det vil være oc vennlig, basert på at rammen er 2.8ns

 

Det mange ikke tenker over er at POV GF4TI4200XP og etterkommere bruker TI4400/4600 layout. DVS samme strømforsyning som sine storebrødre, og det har nok bidratt til oc vennligheten på kortet, da en ti4200 kjærne trolig ikke bruker like mye strøm som en TI4600 uklokket. Men nå har det kortet vært klokket til 250/550 som standard (Nvidia sier 250/500).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...