Gå til innhold

The Gathering 2009 Tråden


Hvordan var din opplevelse av årets TG?  

164 stemmer

  1. 1. Hvordan var din opplevelse av årets TG?

    • Helt ræva
      10
    • Sånn passe
      7
    • Hva? Er TG over?
      25
    • Bra
      18
    • Strålende
      58
    • Beste så langt
      46


Anbefalte innlegg

Hei!

Du kan bruke maks 1 Ampere per plass, så bruker pcn din pluss anlegg og lys mer enn det tilsammen må du nok kjøpe en plass til. Det er hvertfall reglemanget, og er til for å følges.

 

De reglene er håpløse, en nyere spillmaskin trekker godt over 230V, og hvis man skal ha ett slags lys blir det enda mer!

 

~ Mortis360

Hehe, nå må du huske på at det ikke bare er hundre-tohundre folk som skal ha strøm da , men nærmere 5000 deltakere pluss andre ting som scene, nettverk o.l. Det er ikke ubegrenset med strøm, menja, det finnes mer strøm der men skal man heve grensa kommer folk til å tøye den og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
1ampere = 230V = ??W?

 

det vil si at for og ha et MSI Radeon HD 4870 X2 må man ha en plass til?

totalt idiotisk....

 

så for å dra på tg må jeg nedgradere maskina mi?????

omg da kanskje jeg ikke gidder alikavell

 

-Gernia-

 

Ser ut som om mange misforstår dette med strømbegrensingen, du trenger _ikke_ og nedgradere maskinen så sant maskinen din ikke krever uhorvelige mengder med strøm. (så etterlat cluster-maskinene hjemme folkens... :p )

 

Grunnen til disse strømbegrensingen er ikke og hindre folk i og dra med seg en kraftig PC, men og hindre folk i og tro at strøm vokser på trær og at en gjerne kan koble opp kjøleskap, kraftige musikkanlegg og andre ting i tillegg til PCen.

Og om en bruker litt over 1A på plassen din betyr ikke det at sikringen går, for på samme rekka som deg har neppe alle like strømkrevende PC, flere og flere som tar med seg laptop på TG.

 

Selv har jeg dratt på TG med en pc som inneholdt dette:

2900XT crossfire, 4HDDer, høyt overklokket dobbelkjerne og to PSUer og hadde ingen problemer overhodet, i tillegg til dette kom skjerm og forsterker til hodetelefonene. (2900XT crossfire trekker mye strøm)

 

Så ta med PCen og skjerm og ikke tenk så mye over strømbegrensingene, men hvis dere vurderer og dra med kraftige anlegg og lignende ville jeg ha tenkt to ganger før en tar det med seg.

 

 

(Nei, jeg jobber ikke for TG)

Lenke til kommentar
1ampere = 230V = ??W?

 

det vil si at for og ha et MSI Radeon HD 4870 X2 må man ha en plass til?

totalt idiotisk....

 

så for å dra på tg må jeg nedgradere maskina mi?????

omg da kanskje jeg ikke gidder alikavell

 

-Gernia-

 

Ser ut som om mange misforstår dette med strømbegrensingen, du trenger _ikke_ og nedgradere maskinen så sant maskinen din ikke krever uhorvelige mengder med strøm. (så etterlat cluster-maskinene hjemme folkens... :p )

 

Grunnen til disse strømbegrensingen er ikke og hindre folk i og dra med seg en kraftig PC, men og hindre folk i og tro at strøm vokser på trær og at en gjerne kan koble opp kjøleskap, kraftige musikkanlegg og andre ting i tillegg til PCen.

Og om en bruker litt over 1A på plassen din betyr ikke det at sikringen går, for på samme rekka som deg har neppe alle like strømkrevende PC, flere og flere som tar med seg laptop på TG.

 

Selv har jeg dratt på TG med en pc som inneholdt dette:

2900XT crossfire, 4HDDer, høyt overklokket dobbelkjerne og to PSUer og hadde ingen problemer overhodet, i tillegg til dette kom skjerm og forsterker til hodetelefonene. (2900XT crossfire trekker mye strøm)

 

Så ta med PCen og skjerm og ikke tenk så mye over strømbegrensingene, men hvis dere vurderer og dra med kraftige anlegg og lignende ville jeg ha tenkt to ganger før en tar det med seg.

 

 

(Nei, jeg jobber ikke for TG)

 

takker for godt og utfyllende svar :)

 

bra det da,,,

 

resten av speccsa mine :) :

AMD Phenom X4 9950 Black Edition

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6

MIST Modulær 1000W

MSI Radeon HD 4870 X2

Mushkin XP2-8000 (4096 MB)

Thermalright ULTRA120 Extreme

 

gleder meg til og game fallout 3 på max her ja :p

 

hva var datoen for bilettsalget i fjor?

1. desember?

 

Edit:

kjørte fra handlelista jeg brukte på HW. no :)

så litt mye rart der :)

Endret av Gernia
Lenke til kommentar

Mulig jeg skal på TG09, men jeg lurer på noen få ting.

 

Er det vanskelig å skaffe biletter? Blir alle utsolgt samme kveld som det blir lagt ut, eller kan man kjøpe dagen etter (evt, når på natta legges de ut?). Og hvis man sitter forran PC'n, og refresher for å få TG biletter, er man de omtrent sikret biletter? Er det noe begrensining på hvor mange biletter en person kan bestille?

 

Og de hyllene folk snakker om, hvis jeg snekrer en, kan den da bare plaseres oppå bordet, uten å festes? Kan jo være farlig, hvis bordene blir skubbet på, og hyllene detter ned, og alt utstyret i hyllene blir ødelagt + noen kan få den over seg?

 

Om noen kunne bare forklart meg litt kort om tilgjengelighet av biletter, og valg av seter i etterkant, ville jeg vært happy =)

Lenke til kommentar

ååå... Dette blir fett! Var der i 08, hadde det moro :D Var ikke så moro da TG var over da, for jeg ble dritsjuk 5 minutter etter jeg var ute av hallen. Jeg tror at det var blandingen av for lite søvn, for mye battery, førkjølelse, den plustelige temperatur-endringen, og det å måtte bære pappesken på 37 kilo ut av bygget (kraftanstrengelse etter 4 dager uten noen form for aktivitet) som gjorde det...

 

Ble i alle fall liggende hjemme med bronkitt i en uke.

Endret av pululf
Lenke til kommentar
Mulig jeg skal på TG09, men jeg lurer på noen få ting.

 

Er det vanskelig å skaffe biletter? Blir alle utsolgt samme kveld som det blir lagt ut, eller kan man kjøpe dagen etter (evt, når på natta legges de ut?). Og hvis man sitter forran PC'n, og refresher for å få TG biletter, er man de omtrent sikret biletter? Er det noe begrensining på hvor mange biletter en person kan bestille?

 

Og de hyllene folk snakker om, hvis jeg snekrer en, kan den da bare plaseres oppå bordet, uten å festes? Kan jo være farlig, hvis bordene blir skubbet på, og hyllene detter ned, og alt utstyret i hyllene blir ødelagt + noen kan få den over seg?

 

Om noen kunne bare forklart meg litt kort om tilgjengelighet av biletter, og valg av seter i etterkant, ville jeg vært happy =)

 

1. Billetter er ikke spesielt vanskelig å skaffe. Det er allid endel folk som refunderer dem. Systemet fungerer slik at man ca en uke før billettene legges ut for salg melder seg på. Deretter trekkes det om køplasseringer. Når salget starter kan du hele tiden gå inn på partyticket.net og sjekke hvor lenge det er igjen til det er din tur til å kjøpe billetter. Du får også oppdateringer på køplassering på mail. Husker ikke helt nøyaktig, men jeg tror hver person kan kjøpe 5 eller 6 billetter.

 

2. Seatingen starter vanligvis i midten av januar. Alle som har en billett velger en person som "seater". Det kan enten være deg selv eller "lederen" i gruppa du drar med. Jo større gruppa er, jo tidligere får man seate. Er man 50+ får man seate først og er man alene seater man sist. Denne regelen er ganske forståelig. Det hadde vært ganske kjipt å være en gruppe på 70 stykker og man ikke hadde fått seate sammen. Når du/dere skal seate er det så enkelt som at den som er seater trykker på en plass og velger hvem som skal sitte der.

 

Helt foran er det ikke spesielt bra å sitte. Det er et konstant støy fra scenen og det er fullt av folk som går der. Midtgangen er heller ikke noe sjakktrekk. Mange folk passerer og det er da større sjanse for at ting kan bli stjelt. Helt bakerst kan det også bli mye lyd for der sitter crewet og de har en tendens til å ta med seg store anlegg. Ca i midten er ganske bra. Det er koselig å være i midten for da skjer det alltidnoe rundt deg og det er ikke for mye støy. Men tro meg, støy er det her også.

 

3. Hylla setter man rett på bordet og det er ikke engang lov til å feste dem til bordet. Likevel står de veldig trygt (med mindre du har bygd en meget ustabil hylle selvsagt.) Om security finner hylla di uforsvarlig blir du bedt om å ta den ned, men jeg har aldri opplevd at det har skjedd med noen. Jeg har heller aldri sett en hylle falle. Det skal mye til om bordene blit skubbet borti. Det er lange rekker av paller som er bygd på en meget solid måte, så du skal være passe sterk for å riste på dem.

 

Bare spør om mer om det er noe du lurer på ;)

Endret av Olum
Lenke til kommentar
ååå... Dette blir fett! Var der i 08, hadde det moro :D Var ikke så moro da TG var over da, for jeg ble dritsjuk 5 minutter etter jeg var ute av hallen. Jeg tror at det var blandingen av for lite søvn, for mye battery, førkjølelse, den plustelige temperatur-endringen, og det å måtte bære pappesken på 37 kilo ut av bygget (kraftanstrengelse etter 4 dager uten noen form for aktivitet) som gjorde det...

 

Ble i alle fall liggende hjemme med bronkitt i en uke.

 

Den er kjip. Etter sist TG sov jeg 26 timer, og etter det følte jeg meg helt fin.

 

Edit: Og sorry for dobbeltpost. Denne skal liksom bli redigert inn i det forrige innlegget.

Endret av Olum
Lenke til kommentar

Tusen takk Olum, for utfyllende og bra svar.

 

Hvor får man vite dato for bilettsalg? Og er det sånn at hvis bilettsalget starter f. eks. 1 Desember, så siste uken av november kan man gå inn på bilett-bestillings siden, og 'melde seg på' at man vil ha bilett. Deretter, 1. desember vil en bot sette opp random queues, som bestemmer når akuratt du kan kjøpe din bilett? Har jeg forstått det rett?

Lenke til kommentar

Yes, du forsto det fortere enn jeg gjorde første året mitt :p Jeg er ganske så sikker på et det var sånn det foregikk, bare at de kommer nok litt senere enn 1. desember. Datoen for billettsalg og egentlig all info generelt finner du her. Den oppdateres mye oftere etterhvert som det nærmer seg.

 

Noen som husker når temaet kom i fjor? Var det før eller etter billettene ble lagt ut?

Lenke til kommentar

Ja, men jeg kjente personer som skrev seg opp i køen etter at billetene var lagt ut, som likevel fikk tak i billetter. Du trenger ikke stresse, men det kan være greit å fikse billettene tidlig. Da er i hvertfall dèt i orden. Det kan jo også hende at det blir større rift om billettene i år pga. all medieoppmerksomheten TG har fått med momssaken.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...