Gå til innhold

GTA IV trekkes etter knivdrap


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bibelen er FLUST av realistiske skildringer av kriminelle, voldelige og sadistiske handlinger, med skumle og ekle sadistiske og psykopatiske undertoner.

 

GTA er derimot surrealistisk, klisjè og tegneserieaktig.

 

Med andre ord er det BIBELEN som burde få 18 års grense, og ingen skulle hatt lov til å lære noen under 18 om bibelen eller kristendommen, eller noen av de andre psykotiske Abaraham-volds-religionene for den sakens skyld.

Hvis folk hadde lært om kristendommen og lest bibelen da de hadde vært 18 hadde nok kristendommen dødt ut :D

Lenke til kommentar
Jeg har en idè:

 

La oss samle alle bøker, blader, spill og annet som inneholder antydning til vold, sex eller andre fyfy-ting i en stor haug og tenne på det. Da skulle nok samfunnet bli et meget bedre sted.

 

Litt kjipt for alle kristne at vi faktisk måtte ta bibelen med i haugen der, men sånn går det når folk henter inspirasjon fra en bok og begynner å brenne andre på bål. For ikke snakke om å spikre dem opp på kors. Voldselskere, altså.

 

/ironi

 

-KJ

 

Skal bli morro når vi må brenne Koranen - står litt av hvert der også. Blir spennende å se hva som får fram det verste i folk i størst grad, GTA eller et knippe røverhistorier fra gamle dager :p

Lenke til kommentar
Hmmm hvis folk blir inspirert til drap osv av skatter og avgifter kan vi fjerne dem like lett som spill?

 

Er bare så sykt teit at folk oppfører seg slik og hvilke effekter det har.

 

LOL, ser for meg overskriftene:

 

Mann går amok på skattekontoret, tre saksbehandlere drept.

 

Mannen, som er i begynnelsen av 40-årene,hevder han er "luta lei av å betale skatt". Staten avskaffer umiddelbart skattesystemet.

 

Les også:

Jusprofessor: "Samfunnet bør beskyttes mot belastninger som skatteplikten og verneplikt".

 

5 på gata: Hvordan reagerer du på denne saken?

 

#1: Jeg synes det er helt forferdelig, at ikke foreldrene passer på er en ting, men staten har et ansvar for å skjerme folk mot slik skadelig påvirkning som skatteplikten innebærer.

 

Etc....

Lenke til kommentar
Det er på tide folk hører på gamere og ikke "spill experter" som aldri har rørt et spill

 

Jammen de har jo doktorgrad etter å ha studert spill på et eller annet random universitet så de vet jo of course mer enn de som spiller det? -_-

 

Gamle/konservative folk som uttaler seg om gaming er bare latterlig.

Lenke til kommentar
Politikerne gjør så godt de kan for å holde voldelige dataspill vekk ifra barn og ungdom.

 

...og det er noe forbannet tull. Religion burde bli forbudt istedet, det er et langt større samfunnsproblem enn noen spredte tilfeller av ustabile ungdomemr som blir inspirert av et dataspill.

 

Heldigvis har vi en mindre amøbeaktig regjering her enn de tydeligvis har visse andre steder. Skjønt, jeg blir ikke overrasket om det dukker opp noen regler straks en norsk morder viser seg å ha et WW2-spill installert på datamaskinen sin.

 

Nei det er jo greit å ha ww2 spill, siden det er jo greit å drepe i krig, og man får medalje for det. Dreper man derimot på gata, som i gta style, da blir man fengsla.

 

Synes man skulle blitt fengsla om man drepte i krig også. Man er ikke en helt etter min mening, man er fortsatt en morder og har drept noen.

 

Er uansett utrolig idiotisk å skylde på ett spill. Selfølgelig var det noe med gutten ifra før som fikk han til å gjøre det.

Endret av BadSmile
Lenke til kommentar
noen folk er tikkende bomber, og en ting som GTA kan lett utløse dem.

 

selv synes jeg GTA kun er noe voldelig gangster dritt. kjøpte spillet og hadde det i knappe 3 dager før jeg solgte det igjen.

bilkjøringa var det eneste som holdt mål i spillet.

 

GTA er nok ikke et spill man kjøper til unga sine, små eller store, samma hvor ufarlig det liksom skal være.

 

Som om 2pac ikke var gangster! :roll:

Lenke til kommentar

Jeg blir lei meg når jeg leser slike saker. Om folk virkelig er så trangsynte at de tror at GTA serien er grunnen til at mannen i gata med mentale problemer begår random mord, så må jeg begynne å lure litt på hva som egentlig skjer med verden.

 

Det er ingen tvil om at slike ting kan ha påvirkningskraft, men jeg føler man starter i litt feil ende for å løse problemene. Spill og film er langt i fra hovedårsaken til krig på jord.

Lenke til kommentar
Er jo ikke for ingenting at denne står på coveret til spillet :

 

pegi_18.jpg

Så foreldre som ikke kjenner ungene sine kan tro de gjør noe bra for ungene ved å holde dem unna livets virkeligheter til de er myndige?
beskrives av familie og kjente som høflig og pliktoppfyllende.
Høres ut som om de snakker om en ansatt, ikke en sønn.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349
Er jo ikke for ingenting at denne står på coveret til spillet :

 

 

pegi_18.jpg

Så foreldre som ikke kjenner ungene sine kan tro de gjør noe bra for ungene ved å holde dem unna livets virkeligheter til de er myndige?

 

 

Du trenger jo ikke å lære ett barn i alder av 10 år om knivdrap, sex og vold, fyll og dop osv. men selfølgelig noen gjør det.

 

Det jeg mener er at når foreldre kjøper ett spill til barnet sitt, så burde de se på aldersgrensen og hvorfor den er så høy.

Lenke til kommentar
aldersgrensen
Pegi er en anbefaling, ikke en grense. Jeg kjøpte GTA3 når jeg var 13 uten protest i butikken. Ikke har jeg blitt videre skadet heller med tanke på at alle temaene du blir "utsatt" for i GTA allerede hadde blitt måkt inn i skallen min via timesvis med hjernedød TV-titting fra jeg var rundt 8-9 år gammel.

Dette er den samme gamle moral-kaka som ble servert når TV var et nytt medie.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...