Gå til innhold

Bjørknes privatskole - erfaringer?


tessani89

Anbefalte innlegg

Ingen andre som går/ har gått på Bjørknes eller som vet om andre som har gått som kan dele sine erfaringer?

Forresten, noen som vil si noe om forholdet Sonans/Bjørknes? Er Bjørknes best?

Noen som vet om andre privatistskoler i landet der man kan ta opp fag?

Har hørt om Danielsen, virker bra, noen som har gått der? (Der trenger man vel ikke ha eksamen heller, bare vanlige prøver på skolen??)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Noen som vet om Bjørknes bruker mye pc i undervisningen? Matte er vel ikke så mye pc basert, men kanskje noe under fysikk og kjemi?

Blir det nødvendig for meg å kjøpe en laptop? Skal bare ha matte, fysikk og kjemi.

Det er ikke nødvendig å kjøpe laptop. Undervisningen skjer gudskjelov på tavla. Bjørknes bruker riktignok Lokus, men det er ikke noe man bruker på selve skolen. Det brukes mest til å gi beskjeder til elevene osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei.

 

Jeg trenger å komme meg til Bjørknes i morgen tidlig med trikk. Hvilken bane skal jeg ta?

 

(Og en kamerat lurer på hvilken bane som går til Sonans)

Trikk nummer 12. Gå av på Elisenberg, som ligger rett ved Bjørknes.

Nå vet jeg ikke hvor du er fra, men det letteste er nok å ta t-banen til Majorstua, og trikken videre derfra.

 

Skal du ta trikken fra sentrum så stopper den i Storgata.

Lenke til kommentar
Har nå gått der i en uke nå, og er dypt imponert over kvalitetsnivået på denne skolen. Hadde alle skoler i Norge hatt dette nivået, ville vi hatt en nasjon genier.

 

Hadde vi brukt 60,000 pr. student pr. fag så hadde vi vært en nasjon av lutfattige taskenspillere.

Lenke til kommentar
Har nå gått der i en uke nå, og er dypt imponert over kvalitetsnivået på denne skolen. Hadde alle skoler i Norge hatt dette nivået, ville vi hatt en nasjon genier.

 

Hadde vi brukt 60,000 pr. student pr. fag så hadde vi vært en nasjon av lutfattige taskenspillere.

 

60 000kr er for ca fem fag. Jeg betaler iallefall 56,000 for mine fire. Det er for et helt år.

 

Skulle ikke forundre meg om det offentlige byråkratiet faktisk gjør det like dyrt eller dyrere å drive den offentlige skolen.

Lenke til kommentar
Jeg skal begynne etter jul og ta 2FY, 3KJ og 3MX på et halvår. Noen som har gjort det? Føler det kan bli i det meste laget på et halvår, siden 3MX og 3KJ er ganske krevende fag og jeg MÅ få 5 på eksamenene. Har jo ikke hatt 2MX/2KJ siden 2.klasse på vgs, og det er jo 1 år siden nå....

kjenner folk der som har den fagkombinasjonen.... krever en del av deg, spesielt matte...

i fysikk 2FY får en kjerne en kortversjon, med aktuelle ting.. dette kan ikke gjøres i matte, her må du gjøre hver bidige oppgave i boken din, og litt til...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...