Gå til innhold

Fortsatt mye feil med xbox 360?


Clappy

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har xbox 360 blitt bedre enn den var rett etter release?

 

Jeg tenker ikke paa ytelse, men alle feilene som var rett etter release, denne red ring of death osv.

 

Grunnen til at jeg spoer er at jeg skal kjoepe meg en xbox, og det hadde vaert fint oaa vite om det fortsatt er mye feil med xbox.

 

En annen ting jeg lurer paa er hvordan xbox burde jeg kjoepe, Vanlig eller elite?

 

Noen andre ting jeg burde vite foer jeg kjoeper en xbox?

 

Paa forhaand takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort svar; ja, 360-en har blitt mer solid siden release. Motheroboardet er blitt endret flere ganger, og f.eks GPU-en er 65nm, istedet for 90nm (når den er mindre utvikles det mindre varme). Lar du Xboxen stå luftig og ikke lar hybelkaninene trenge inn (dette gjelder forøvrig omtrent all elektronikk), vil jeg tro det er liten sjans for at Xboxen går istykker.

 

Om du bør gå for Premium eller Elite, spørs litt hva du trenger, 120GB vs. 20GB, og om du foretrekker svart eller hvit konsoll. Det skal også nevnes at til høsten blir det mulig å legge inn spillene på harddisken slik at DVD-drevet ikke støyer mens du spiller, i tillegg vil loadingen bli raskere. Det er plass til en god del spill på 120GB, så kanskje du skal fleske til på den? Men du må tenke på hva du har bruk for osv, forskjellen mellom de to SKU-ene er kun farge og harddiskstørrelse, og i Elite-pakken følger det med HDMI-kabel (Premium har HDMI-utgang den også, men kabel følger også med, husk å forsikre deg om at det er HDMI på konsollen ved å se på pakken, HDMI på Premium var i ikke standard før, men det er det nå, og noen forhandlere har gamle maskiner stående).

 

Edit: La til ikke rett over her, nå er det riktig.

Endret av Kjeksmestern
Lenke til kommentar

Enig meg kjekser'n, kjøp Elite, 120GB harddisk er fint å ha til både DLC og installering av spel til hausten.

 

Eg har ikkje høyrt om noko utprega problem med red ring of death etter at konsollen kome ut i ny modell, har sjølv ein svart kompis under TV-apparatet.

Lenke til kommentar
bare til å se etter 175w strømforsyning så får du falcon (står på klistermerket med strekkoden)

 

Ikke like lett hvis man kjøper online. Bare lagt merke til at mange tror Elite = falcon. Noe som er langt fra tilfelle.

 

Er vel først i det siste de er begynt å bli falcon de også. Arcade derimot har vært det i evigheter allerede.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar =)

 

Blir vel en elite jeg gaar for da =D

 

Men har et spoersmaal til.

 

Hva annet kan man gjoere med en xbox 360? har hoert at man kan surfe paa internett og sitte paa msn med den. stemmer dette? hva slags ekstrautsyr trenger jeg?

 

Paa forhaand takk

Lenke til kommentar
Ja du kan sitte på Msn med den, men du kan ikke surfe på internett. Å surfe på internett kommer til åbli endel av høst oppdateringen som kommer snart.
Det kommer browser til høsten altså? Har du kilder på dette? :)

 

Sa de ikke det på E3 da? Vent skal sjekke...

Endret av jonna123
Lenke til kommentar
Ja du kan sitte på Msn med den, men du kan ikke surfe på internett. Å surfe på internett kommer til åbli endel av høst oppdateringen som kommer snart.
Det kommer browser til høsten altså? Har du kilder på dette? :)

 

Sa de ikke det på E3 da? Vent skal sjekke...

 

Jeg er ganske så sikker på at de ikke gjorde det. Hva skal man uansett med browser på spillkonsollen så lenge man har PC?

Jeg har både Wii og PS3 som begge har browsere, men PCen er så mye mer praktisk, samt mye mindre bugs.

 

Ellers kan du bruke Xboxen som media-extender og streame musikk og filmer fra PC til Xboxen.

Endret av Xbox-PS2
Lenke til kommentar

Jeg har en 360 fra 2006, Ikke noe problemer!, funker knallbra unntatt at den Disc is unreadable feilen som kommer en gang i blandt.

 

Jeg Kjøpte meg Rock band, og alle første gang jeg satt det inn så fikk jeg Disc unreadable :S cd'en var helt blank og ikke tegn til riper :S

Lenke til kommentar
Jeg har en 360 fra 2006, Ikke noe problemer!, funker knallbra unntatt at den Disc is unreadable feilen som kommer en gang i blandt.

 

Jeg Kjøpte meg Rock band, og alle første gang jeg satt det inn så fikk jeg Disc unreadable :S cd'en var helt blank og ikke tegn til riper :S

 

Har du kvitteringen kan du dra til buttiken å be om en nytt spill.

Lenke til kommentar

Har du Media Center på PC`en kan du surfe på nett med Xboxen. Har prøvd dette selv og det funker helt greit, har du veldig treigt internett går det derimot veldig treigt. Absolutt ikke den beste browseren jeg har prøvd, men den humper og går. Er en innebygd MSN funksjon i menyen du kan bruke, har ikke brukt den så mye selv, men det skal visst funke ganske bra har jeg hørt.

Finnes også et lite tastatur du kan koble til kontrollen, kan brukes i MSN og muligens til å skrive inn adresser i Media Center Browseren. Ellers kan du også bruke Xboxen til film og musikk. Legge inn musikk fra CD`er til harddisken som du kan høre på mens du spiller spill eller er i menyen. Du kan også spille av musikk fra eksterne harddisker eller USB enheter, om du ønsker å streame fra PC`en er det også mulig. Skal du se film kan du se film fra eksterne harddisker/USB enheter, DVD eller streame fra PC`en. Xboxen støtter så vidt jeg vet DivX og noen andre formater.

Lenke til kommentar

Xboxen i dag er noe helt annet enn de første som kom ut i 2006.

 

De har gjort en del endringer på motherboardsene som kjøler hardwaren bedre. Har enda ikke hørt om noen som har fått RRoD på falcon.

 

Falcon modellen kjennes igjen ved at den har HDMI port.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...