Gå til innhold

Mer grafikk-trøbbel for Nvidia


Anbefalte innlegg

Har mistenkt dette på min dell xps m1330, men antok at det var fedora/kde som forårsaket dette. Oppdaterte for øvrig biosen for en uke siden, noe som resulterte i mer viftestøy.

Jeg har hørt at det eneste bios-fiksen gjør er å skru opp viftehastigheta til maks, hele tiden. Ikke en løsning jeg hadde ønsket meg.

Dvs. samme fiks de har annonsert forrige gang vi så en slik artikkel. Ikke akkurat ønskelig når man har brukt mye penger på en liten stille maskin i utgangspunkte for nettopp de egenskapene.

 

Jeg var veldig tent på M1330 i 6mnd og var nær på å kjøpe mange ganger, nå er jeg veldig glad for at jeg holdt meg unna. Kjenner et par som ikke lenger kan sitte med denne på fanget på kurs om vifta går på fullt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det gjelder visstnok alle 8400M og 8600M.

Ikke iflg HP

Denne siden sier helt klart hvilken modeller som har problemer og like klart sier den at modeller som ikke er listet ikke skal vaere beroert.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/documen...189&lang=en

Jeg har en relativ ny modell (asiatisk utgave) DV3006 med 8400M og skal som sagt iflg HP IKKE vaere beroert.

Hvis det likevel er riktig som du sier Mr Mustard at alle 8400/8600 er boeroert er det vel ett enormt problem i emning? Det maa da vaere flere produsenter enn HP og DELL som det refereres til i artikkelen som bruker de aktuelle nvidia kort?

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Jeg flasha bios på min Dell Vostro 1510 i går, og ytelsen er ikke gått ned ifølge hva jeg kan sjekke på 3dmark06. Men først så skulle pcen på død og liv ikke stoppe vifta før temp på cpu og gpu var godt under 35 grader, men i løpet av en 2 timers spillesesjon så har skjermkortet hatt en peak på 93 grader og 84 på cpu. Er det mulig at tempen og "problemene" har noe med at jeg hele tiden opplever at musa henger etter til en hver tid?

Lenke til kommentar
Det gjelder visstnok alle 8400M og 8600M.

Nei, det gjør det ikke. Det er snakk om noen batcher av G86 brikken.

 

Sorry, men dette nekter jeg å tro på. Hvis det bare gjelder noen få batcher burde vi vel forlengst ha fått vite når de er brukt og hvem som har brukt dem. Når Nvidia ikke vil gi ut noe slik informasjon tyder det på at problemet er langt større enn som så. Vi vet allerede at Nvidia har satt av 150-200 mill. dollar til dette.

 

Dessuten gjelder det både G84 og G86. Det gjelder også Quadro GPU-er som brukes i blant annet Latitude D630. Dell har allerede sagt at 10 modeller er berørt av dette:

http://direct2dell.com/one2one/archive/200...top-owners.aspx

Lenke til kommentar
Det gjelder visstnok alle 8400M og 8600M.

Nei, det gjør det ikke. Det er snakk om noen batcher av G86 brikken.

 

Sorry, men dette nekter jeg å tro på. Hvis det bare gjelder noen få batcher burde vi vel forlengst ha fått vite når de er brukt og hvem som har brukt dem. Når Nvidia ikke vil gi ut noe slik informasjon tyder det på at problemet er langt større enn som så. Vi vet allerede at Nvidia har satt av 150-200 mill. dollar til dette.

 

Dessuten gjelder det både G84 og G86. Det gjelder også Quadro GPU-er som brukes i blant annet Latitude D630. Dell har allerede sagt at 10 modeller er berørt av dette:

http://direct2dell.com/one2one/archive/200...top-owners.aspx

Jo.

Det er dog veldig mange GPU'er i en produksjonsbatch, og det er noen som er berørt.

Legg merke til at Quadro-brikkene som er i D830 ikke er berørt...

 

At det også gjelder G84 stemmer, jeg bare glemte å skrive den på posten over.

Lenke til kommentar
Det gjelder visstnok alle 8400M og 8600M.

Nei, det gjør det ikke. Det er snakk om noen batcher av G86 brikken.

 

Sorry, men dette nekter jeg å tro på. Hvis det bare gjelder noen få batcher burde vi vel forlengst ha fått vite når de er brukt og hvem som har brukt dem. Når Nvidia ikke vil gi ut noe slik informasjon tyder det på at problemet er langt større enn som så. Vi vet allerede at Nvidia har satt av 150-200 mill. dollar til dette.

Hvis nvidia allerede har satt av dette beloepet som du refererer til saa er jo dette forssavidt en innroemmelse. Og hvis det gjelder alle de kortene du nemner saa er det meget rart at ikke saken er mer belyst enn det den er. Ganske mange brikker det er snakk om dette..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...

Jeg har hatt varmeproblemer, skjermen min fungerer ikke OG vga utgangen fungerer ikke. Min pc er fra Multicom en FL90. Men som mange andre kjoepere fra multicom faar jeg ikke en dritt igjen for det. Pluss at jeg ga 12 lapper for noe forbanna dritt

Hva med å ta opp dette i tråden for Forbrukerrett??

 

Det er tross alt 5 års reklamasjonsrett i Norge.

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. april 2010 - 15:40' timestamp='1270737641' post='15477804']

Jeg har hatt varmeproblemer, skjermen min fungerer ikke OG vga utgangen fungerer ikke. Min pc er fra Multicom en FL90. Men som mange andre kjoepere fra multicom faar jeg ikke en dritt igjen for det. Pluss at jeg ga 12 lapper for noe forbanna dritt

Hva med å ta opp dette i tråden for Forbrukerrett??

 

Det er tross alt 5 års reklamasjonsrett i Norge.

jeg kjøpte en HP pavillion derifra med geforce 8600 gs for to år siden for 10 000 og den har alltid vært ganske overoppheta og noen ganger til og med skrudd seg av. Nå har den også fått blåskjerm og vil ikke starte når jeg installerer de nye nvidia driverne. Er det noen mulighet for at jeg kan få gratis reperasjon/evt. pengene tilbake?

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. april 2010 - 15:40' timestamp='1270737641' post='15477804']

Jeg har hatt varmeproblemer, skjermen min fungerer ikke OG vga utgangen fungerer ikke. Min pc er fra Multicom en FL90. Men som mange andre kjoepere fra multicom faar jeg ikke en dritt igjen for det. Pluss at jeg ga 12 lapper for noe forbanna dritt

Hva med å ta opp dette i tråden for Forbrukerrett??

 

Det er tross alt 5 års reklamasjonsrett i Norge.

jeg kjøpte en HP pavillion derifra med geforce 8600 gs for to år siden for 10 000 og den har alltid vært ganske overoppheta og noen ganger til og med skrudd seg av. Nå har den også fått blåskjerm og vil ikke starte når jeg installerer de nye nvidia driverne. Er det noen mulighet for at jeg kan få gratis reperasjon/evt. pengene tilbake?

Leste du ikke hva jeg skrev?

 

DET ER 5 ÅRS REKLAMASJONSRETT I NORGE!

Lenke til kommentar
Raptor' date=' 8. april 2010 - 17:54' timestamp='1270745684' post='15478458']
Raptor' date=' 8. april 2010 - 15:40' timestamp='1270737641' post='15477804']

Jeg har hatt varmeproblemer, skjermen min fungerer ikke OG vga utgangen fungerer ikke. Min pc er fra Multicom en FL90. Men som mange andre kjoepere fra multicom faar jeg ikke en dritt igjen for det. Pluss at jeg ga 12 lapper for noe forbanna dritt

Hva med å ta opp dette i tråden for Forbrukerrett??

 

Det er tross alt 5 års reklamasjonsrett i Norge.

jeg kjøpte en HP pavillion derifra med geforce 8600 gs for to år siden for 10 000 og den har alltid vært ganske overoppheta og noen ganger til og med skrudd seg av. Nå har den også fått blåskjerm og vil ikke starte når jeg installerer de nye nvidia driverne. Er det noen mulighet for at jeg kan få gratis reperasjon/evt. pengene tilbake?

Leste du ikke hva jeg skrev?

 

DET ER 5 ÅRS REKLAMASJONSRETT I NORGE!

:blush: men kan jeg da bare sende en mail til multicom og forvente at jeg får en ny pc/gratis reperasjon?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...