Gå til innhold

Mer grafikk-trøbbel for Nvidia


Anbefalte innlegg

Har en Acer Aspire 7520 med 8400M, denne maskina ble annonsert som "Gaming" bærbar for ett lite år siden, og den blir så inn i hule varm når jeg spiller, og det er definitivt ikke no spill kort som står i, feila som er lista opp er forøvrig veldig godt kjent, feil med skjermbildet, restarting i fleng, ikke noe skjermbilde i det hele tatt og godt at problemet er nå komt opp i søkelyset.

 

Prøvde å ringe til Acer i dag og kanskje se om de var klar over det, fikk snakke med ei svensk ei, hu forstod 10% av hva jeg sa så det hjalp jo ikke, men nei, de var ikke klar over noe sånt (selv om de hadde hatt ganske mangen inne av denne typen) Og kunne ikke tenke seg at det var grafikk kortet som var feilen, det var helt sikkert bruken av pc'n, fikk nesten en leksjon i trygg pc bruk :S

 

Følte meg litt lurt av selgeren, jeg var ren stasjonær geek for ett år siden, og hadde ikke peiling på skjermkort, en kompis sa at 8600M var übert, og da tenkte jeg 8400M var noenlunde rett under, spurte selgeren og han sa det var like bra, BS!

 

Sorry for OT forresten, men hvor skal jeg eventuelt addressere dette problemet? (For å få noe svar ang varmeproblemene)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en Dell M1330, som har blitt skifta HK på grunnet at skjermkortet ga etter. Først så klikka pc'en hver gang jeg hadde i hdmi-kabelen, deretter nekta den å boote, og fortsatte med å lage masse vertikale fargestriper som var 1 pixel bred. Fortsatt så er pc'en glovarm uansett om jeg kjører på batteri eller kabel (akkurat nå: 60 grader, 170MHz/100MHz).

Lenke til kommentar
Men er det noen her som er forbrukereksperter? Hvis Nvidia nå går ut og sier at 8400M og 8600M er broken og alt må tilbake (eller en annen løsning). Hva kan vi som forbruker og eier av disse kortene gjøre da? Løsning fra DELL( i mitt tilfelle ) vil jo kanskje være å gi meg drivere som klokka gfx ned, eller som den siste bios oppdateringa gjør: setter vifta til å slå inn mye tidligere - for meg er ikke dette samme maskinen som da jeg kjøpte den.

 

Problemet er at Nvidia ikke vil innrømme noe som helst. Det eneste vi kan gjøre er derfor å henvende oss der vi kjøpte pc-en og forlange garantireperasjon, dette kan vi dog ikke gjøre før det oppstår feil. Når/hvis garantitiden er ute er det bare å kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Har selv en Dell M1330, som har blitt skifta HK på grunnet at skjermkortet ga etter. Først så klikka pc'en hver gang jeg hadde i hdmi-kabelen, deretter nekta den å boote, og fortsatte med å lage masse vertikale fargestriper som var 1 pixel bred. Fortsatt så er pc'en glovarm uansett om jeg kjører på batteri eller kabel (akkurat nå: 60 grader, 170MHz/100MHz).

60 grader :p Min M1330 har sått på i 4 timer nå jeg har 96 grader som peak på CPU og 86 grader som peak på GPU

 

Men er det noen her som er forbrukereksperter? Hvis Nvidia nå går ut og sier at 8400M og 8600M er broken og alt må tilbake (eller en annen løsning). Hva kan vi som forbruker og eier av disse kortene gjøre da? Løsning fra DELL( i mitt tilfelle ) vil jo kanskje være å gi meg drivere som klokka gfx ned, eller som den siste bios oppdateringa gjør: setter vifta til å slå inn mye tidligere - for meg er ikke dette samme maskinen som da jeg kjøpte den.

 

Problemet er at Nvidia ikke vil innrømme noe som helst. Det eneste vi kan gjøre er derfor å henvende oss der vi kjøpte pc-en og forlange garantireperasjon, dette kan vi dog ikke gjøre før det oppstår feil. Når/hvis garantitiden er ute er det bare å kjøpe ny.

Hvis garantien er ute så ville jeg nå ikke bare kjøtp en nye. Dette ville jeg helt klart ha reklamert på, noe jeg kanskje har planer om å gjøre. Er jo ikke vår feil at den går varm. Det er jo konstuksjons feil, derav reklamasjons grunn. Uansett om et setlskap reparer på garanti så har jo det lite å si da for de putter jo samma shiten inn i maskina igjen

Lenke til kommentar
Har selv en Dell M1330, som har blitt skifta HK på grunnet at skjermkortet ga etter. Først så klikka pc'en hver gang jeg hadde i hdmi-kabelen, deretter nekta den å boote, og fortsatte med å lage masse vertikale fargestriper som var 1 pixel bred. Fortsatt så er pc'en glovarm uansett om jeg kjører på batteri eller kabel (akkurat nå: 60 grader, 170MHz/100MHz).

60 grader :p Min M1330 har sått på i 4 timer nå jeg har 96 grader som peak på CPU og 86 grader som peak på GPU

 

Men er det noen her som er forbrukereksperter? Hvis Nvidia nå går ut og sier at 8400M og 8600M er broken og alt må tilbake (eller en annen løsning). Hva kan vi som forbruker og eier av disse kortene gjøre da? Løsning fra DELL( i mitt tilfelle ) vil jo kanskje være å gi meg drivere som klokka gfx ned, eller som den siste bios oppdateringa gjør: setter vifta til å slå inn mye tidligere - for meg er ikke dette samme maskinen som da jeg kjøpte den.

 

Problemet er at Nvidia ikke vil innrømme noe som helst. Det eneste vi kan gjøre er derfor å henvende oss der vi kjøpte pc-en og forlange garantireperasjon, dette kan vi dog ikke gjøre før det oppstår feil. Når/hvis garantitiden er ute er det bare å kjøpe ny.

Hvis garantien er ute så ville jeg nå ikke bare kjøtp en nye. Dette ville jeg helt klart ha reklamert på, noe jeg kanskje har planer om å gjøre. Er jo ikke vår feil at den går varm. Det er jo konstuksjons feil, derav reklamasjons grunn. Uansett om et setlskap reparer på garanti så har jo det lite å si da for de putter jo samma shiten inn i maskina igjen

 

 

Begge gangene jeg har fått bytta HK så har jeg fått "refurbished", dvs deler som har blitt "fixet". Også siste gang(annen gang)... så det er vel bare spm om tid. Jeg tror ikke min M1330 har en levetid på større en 3 mnd, toppen 4(det er internvallet på de 2 andre gangene jeg har bytta). Når det skjer kommer jeg til å heve kjøpet og bytte tilbake til stasjonær.

 

Jeg ville egentlig ha kvitta meg med den nå, men å selge den til en privatperson vil jeg _kanskje_ få 8k for den. Den er litt pimpa fra den billigste modellen som selges nå. Og skjer feilen med den nye brukeren får han 3k(min kjøpesum 11k) rett i lomma - så det er uaktuelt. Er ingen forbrukerekspert, men slik jeg har skjønt det må jeg vente på den 3 gangen(det skjer noe galt) før jeg kan heve kjøpet

Endret av South_Bridge
Lenke til kommentar

Jøss. oppdaterte tilfeldigvis til bios a09 på min dell xps m1530 for et par dager siden, og etter det så jeg flere symboler og tall som så steingale ut. prøvde å restarte både pc og tv (Koblet til tven via hdmi), men ble ikke kvitt det da heller. eneste mulighet var å endre oppløsningen, det har hjulpet så langt.

 

kanskje jeg kan ringe dem på mandag, og de har noe annet og tilby? har allerede skiftet hdd i denne maskinen, og jeg kjøpte den i februar08..

Lenke til kommentar
south_bridge:

Det må ha oppstått den samme feilen 3 ganger for at du skal heve kjøpet. Så sjekk servicerapportene at de ikke lurer seg unna og skriver forskjellige årsaker og feil.

 

De kan bare prøve seg :D Snakka med teknikkeren da han var nå sist og han så at det var samme bestillga fra DELL(type rep). Repratøren var ikke den samme som sist, men benytta sjansen å disse den første repratøren (da han ringte angående noe annet) fordi han hadde gjort en dårlig jobb med å reparere pcen min første gangen :p

Lenke til kommentar
south_bridge:

Det må ha oppstått den samme feilen 3 ganger for at du skal heve kjøpet. Så sjekk servicerapportene at de ikke lurer seg unna og skriver forskjellige årsaker og feil.

 

De kan bare prøve seg :D Snakka med teknikkeren da han var nå sist og han så at det var samme bestillga fra DELL(type rep). Repratøren var ikke den samme som sist, men benytta sjansen å disse den første repratøren (da han ringte angående noe annet) fordi han hadde gjort en dårlig jobb med å reparere pcen min første gangen :p

Jepp, men å bytte HK kan være for å fikse forskjellige ting eller problemer på HK'et. Men pass på ja.

Lenke til kommentar
Har mistenkt dette på min dell xps m1330, men antok at det var fedora/kde som forårsaket dette. Oppdaterte for øvrig biosen for en uke siden, noe som resulterte i mer viftestøy.

Jeg har hørt at det eneste bios-fiksen gjør er å skru opp viftehastigheta til maks, hele tiden. Ikke en løsning jeg hadde ønsket meg.

Lenke til kommentar
Har mistenkt dette på min dell xps m1330, men antok at det var fedora/kde som forårsaket dette. Oppdaterte for øvrig biosen for en uke siden, noe som resulterte i mer viftestøy.

Jeg har hørt at det eneste bios-fiksen gjør er å skru opp viftehastigheta til maks, hele tiden. Ikke en løsning jeg hadde ønsket meg.

 

skrudde den ikke ned volten på korte å da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...