Gå til innhold

NB! styr unna Twinmos Pc 3700


Robin B

Anbefalte innlegg

Nå skal det sies at jeg har hatt seriøse problemer med mine TwinMOS 256MB PC2700cl2.5 Ram brikker som jeg tidligere har kjørt på 151FSB+33 cl2-2-2-6 på et KT3 Ultra2 R (2.8V), de taklet ikke 166FSB cl2.5-3-3-7 på Epox 8RDA+ kortet mitt :(

 

Jaja tenkte jeg og tok dem ut. Satt i en annen (noname pc2700) brikke uten problemer. Deretter oppdaterte jeg Bios til 3305 og tenkte jeg skulle prøve. Satt brikkene i DIMM1+3 og de kjører nå uten problemer på 400MHz cl2.5-3-3-7 @ 2.9V

 

Vil tro det har med hovedkortet å gjøre, bytt litt om på brikkene sett dem i forskjellige spor. Se hva som skjer. De to brikkene som er på vei fra Komplett blir sendt tilbake, da jeg aner at det kan være noe med første serie.

 

PS. Hva er 5V linjen din?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette var bekymrings fult. Har akkurat lagt inn bestilling på EPoX EP-8RDA+ kortet og 2 x TwinMOS PC3700. Har jo tid å avbestille de siden hovedkortet ikke kommer inn tidligst før den 25.

 

Hva anbefaler dere/du meg å kjøpe av minne(på komplett)? Skal så høyt som mulig over 200 på frontbussen.

Lenke til kommentar
Dette var bekymrings fult. Har akkurat lagt inn bestilling på EPoX EP-8RDA+ kortet og 2 x TwinMOS PC3700. Har jo tid å avbestille de siden hovedkortet ikke kommer inn tidligst før den 25.

 

Hva anbefaler dere/du meg å kjøpe av minne(på komplett)? Skal så høyt som mulig over 200 på frontbussen.

 

Twinmos med winbond(Pc 3200),så en fyr som kjørte 247 fsb med den kombinasjonen og litt volt modding.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om ikke å fungere det gjør dem sikkert hvist jeg klokke dem kraftig ned,med de skal klare 466Mhz DDR og når de ikke klarer 400 DDR så er det noe som ikke stemmer.

 

Les linken min om han som har samme brikkene som meg.

 

Men det er ikke sagt at det må være minnemodulene, det kan ganske enkelt være at modulene i kombinasjonen med det aktuelle hovedkortet ikke er noen suksess. Har opplevd dette med en rekke hovedkort og moduler. Ja, kanskje finner man t.o.m. noen andre som har problemet. At du kan vise til noen få moduler som ikke fungerer blir litt tynt grunnlag for å si at man skal styre unna.

 

Selv har jeg ok erfaringer med TwinMOS -- har vel totalt 7-8 moduler -- både PC266, PC333 og DDR400. F.eks. ville ikke DDR333-modulene fungere på Asus P4GE-V -- fungerte med 200 MHz setting, men selv da ustabilt. De samme modulene fungerte på en rekke andre hovedkort.

Lenke til kommentar

ok...var bare en tilng til som jeg glemte :roll:

Har lyst å utnytte minnekanalene på nforce chipsettet, ved å kjøre 2 minnebrikker. Har erfaring med at det er vanskeligere å få høy fbs med to brikker kontra en....synspunkter på dette? 2 x 256 eller 1 x 512 Twinmos med winbond?

Lenke til kommentar
når ble du "pro-twinmos"?

 

Sikkert et problem med hovedkortet ditt vil jeg tro

 

 

Smart ass leser du ikke alle postene men bare de siste? :roll:

 

Hvist du vet om noen brikker som når høyere enn Twinmos/Winbond til samme pris,må du dele det med oss andre.

 

Og ja for alt i verden håper jeg det er hovedkortet som er problemet og som kan fixes med en ny bios,men Corsair ble nødt til å skifte ut noen av sine moduler etter at de oppdaget en feil så jeg holder ikke pusten.

Lenke til kommentar

Vil bare bare si at det har vært problemer med Geil sin Performance serie og Epox EP-8RDA+. Jeg leste om dette på et dansk forum, men husker ikke hvilket.

Jeg skal kjøpe RDA+, XP2500+ og hadde tenkt å kjøpe Geil, så ombestemte jeg meg og ville bestille TwinMos PC3700, men nå blir det vel PC3200WB isteden.

Lenke til kommentar

Feilen ligger sikkert i hovedkortets BIOS. Som sagt, EPoX støtter ikke Corsair og OCZ minne noe særlig.. mulig dette er samme tilfelle. Personlig har jeg tro på de brikkene. At de er overklokket fra før bekymrer meg litt, GeIL frister mer - men koster det dobbelte. Uansett, du får 4ns ramchipper da. Og det er litt nais. De skal i teorien da klare 250MHz, altså 500MHz ddr. Om det stemmer, vil tiden vise.

Lenke til kommentar
asso det du sier er at pc3700 er betraktelig dårligere eb pc3200, det kan da ikke være mulig... da er det nok en feil et sted

 

Vel slik det ser ut nå kan jeg bare slå fast at disse brikken jeg og en annen fikk ikke klarer så mye som de skal.

 

For øyeblikket er det fryktelig frustrerende,selvfølgelig kan både Twinmos ha en feil og det samme med Epox.Men det hjelper ikke meg nå,mulig de funker bedre med et P4 system noe jeg ikke har så det får jeg ikke testet,hvist det ikke er noen som bor i nærheten av meg?

 

Men en annbefalig er på sin plass til man finner ut av hvem problemet ligger hos.

Lenke til kommentar
varför kör du 10x224????????? när man ska köra sync för att få ut mest presanda 11x200 eller 11.5x200 i sync med minnet vore väl mera naturligt,du kan väl inte få upp ett par vanliga twinmos i 224mhz??  :o

 

Meningen er jo å ha så høy fbs som mulig for å presse mest ut av systemet. Hvis du kjører fsb på 224 så er det "SYNC" med minnet som da går på 448mhz...som jeg ikke tror er umulig med en PC3200 brikke.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...