Gå til innhold

Fifa 09 - Spikeren i kisten for PES?


trydis

Anbefalte innlegg

Ja, og det er faktisk "PES-tilhengerne" som slenger mest dritt, mens de som liker Fifa faktisk er de som er saklige.

 

Nuvel. Det er vel ganske likt.

 

 

Uansett. Jeg er ferdig med min første sesong i BaP. Etter litt krangling med lagkamerater med sauehjerner har jeg funnet ut at jeg må i stor grad være med å styre spillet. Spiller som meg selv som offensiv midtbane på reservelaget til København.

 

Endte opp med å vinne ligaen med 7 poengs margin. Klarte alle objectives både i klubb og på landslaget. Fikk en gj.snitts rating på 7,8, 4 mål og en del assists. Etter sesongen fikk jeg tilbud fra diverse klubber hvor Villareal, Porto og Inter var de mest interresante. Valgte til slutt å begynne på reservelaget til Inter istedet for en a-lagsstall plass hos Villareal eller garantert førstelagsspill hos Porto.

 

Hvor lurt det var vet jeg ikke. Season objectives for Inter var følgende:

 

- Finish top 3 in Serie A (mulig)

- Score 8 goals (Også mulig, men vanskeligere ettersom jeg vil møte italienske forsvar istedet for danske)

Get an average rating of 9.0 (Hjelpes...)

 

Sikkert ikke så alt for interresant, men dette er min erfaring med BaP. Når man blir vant til smårusket og lærer seg hvordan man i best grad unngår det så er BaP slettes ikke så dumt. :)

Endret av Kiruk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tempoet er da virkelig ikke høyere i fullversjonen enn i demoen. Heller omvendt, noe som er bra ettersom det gamle tempoet (les: PES08) var alt for høyt. Nå er det et mye mer realistisk tempo. Noe som gjør at Fifa aldri har sjans på PES er ballfysikken. På Fifa er det faktisk umulig å skyte hardt langs bakken. Ballen vil alltid stige oppover og oppover. PES har den klart beste ballfysikken mener nå jeg, noe som er veldig viktig når man skal ha et realistisk fotballspill. I tillegg har jeg hørt at det ikke er mulig å fikse på stats på FIFA, dette er jo helt håpløst ettersom spillere som f.eks Ronaldinho er overvurdert på spillet.

 

Alt før mange bugs her også, keeperene får ingenting imot seg om de takler utespillere?! Dommer lar ofte fordelen gå etter en stygg takling før han går tilbake til å blåse i det du faktisk drar nytte av fordelen. På demoen lot han tilogmed spillet gå etter en takling for så å gi meg rødt etter at ballen var ute av spill?

 

Nei, Fifa har for mange feil og er for ensformig for min smak. De som ikke klarer å se at PES09 er et stoort steg videre fra 08 bør få seg briller. 09 er allikevel hva 08 skulle ha vært, så det hadde vært ønskelig å være enda lenger fram i utviklingen, det kan jeg se. Har store forventninger til PES2010, men inntil da kommer jeg til å kose meg med det hittil mest realistiske fotballspillet: Pro Evolution Soccer 2009!

 

Enig med at skudden på årets fifa er ikke bra, noen ganger når man skyter ser det ikke ut som ballen skal komme ned igjen.

Når det gjeldet keeperne har jeg ofte fått frispark i mot meg når jeg har løpt ut med de ( til nærme midtbanen osv), og jeg syntes keeperne er veldig gode årets fifa, spesielt hvis man klarer og bruke dem riktig. Og når vi først er inne på keepere så symtes jeg det er bra når en forsvarspiller sentrer en hard/vanskelig ball så skyter ikke keepern den så bra som hvis han har den rolig i beina.

Når det gjelder det å få kort etter en takling så er jo det bare realistisk, jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med det, menmen.

 

For meg virker det litt som at fifa= fotball, PES = damefotball.

Lenke til kommentar
Når det gjelder det å få kort etter en takling så er jo det bare realistisk, jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med det, menmen.

 

Det å gi fordel for så å gi kort er veldig flott, men når han først sier fordel når jeg heller skulle hatt frispark og så blåser når jeg endelig bryter meg fri er utrolig dårlig. Rødt kort skal man uansett gi med en gang, går ikke ann å gi fordel når en skal gi rødt kort.

 

Jeg ble felt 2 ganger på demoen i boksen av hendene til keeper og ingen av gangene fikk jeg noe, selv om replayen viste helt klart at keeper dro ned meg. Jeg har ørt at dette ikke er forbedret på fullversjonen.

 

Skulle likt å vite hvordan du kom fram til at Fifa= fotball og PES = damefotball. Må da være løpeanimasjonen på PES du snakker om... sånn går det når man lar C. Ronaldo motion capture løpingen :p

Lenke til kommentar

Enig med fordelsregelen, har merka det et par ganger ja. Man blir takla, dommern gir fordel, du får ballen men da blåser dommern.

Og det det siste der var bare min supre metafor for å si at fifa er bedre enn pes, på samme måte som herrefotball er bedre enn damefotball :p (imo)

 

Men det som kanskje irriterer meg mest er det at spillerne stopper og rygger etter ballen, og noen ganger at dommern blåser av kampen når jeg får den overgangsmuligheten.

Endret av Eivicious
Lenke til kommentar
Når det gjelder det å få kort etter en takling så er jo det bare realistisk, jeg skjønner virkelig ikke hva som er galt med det, menmen.

 

Det å gi fordel for så å gi kort er veldig flott, men når han først sier fordel når jeg heller skulle hatt frispark og så blåser når jeg endelig bryter meg fri er utrolig dårlig. Rødt kort skal man uansett gi med en gang, går ikke ann å gi fordel når en skal gi rødt kort.

 

Jeg ble felt 2 ganger på demoen i boksen av hendene til keeper og ingen av gangene fikk jeg noe, selv om replayen viste helt klart at keeper dro ned meg. Jeg har ørt at dette ikke er forbedret på fullversjonen.

 

Skulle likt å vite hvordan du kom fram til at Fifa= fotball og PES = damefotball. Må da være løpeanimasjonen på PES du snakker om... sånn går det når man lar C. Ronaldo motion capture løpingen :p

Pes ligner mer på damefotball eller herre bøg fotball. Iallefall 08 versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke prøvd ut PES09 demoen, men jeg må si at jeg liker FIFA godt.

Jeg synes FIFA09 er en klar forbedring i forhold til 08, men det er ofte overdrevent mange røde kort per kamp, og i det heletatt for mange frispark rundt midtbanen.

En ting er at man får kortene uten grunn, en annen ting er at man får dem ofte så sent at man ikke alltid husker hva man fikk dem for.

Jeg vil gjerne prøve PES09, men jeg tror nok ikke det er aktuelt å kjøpe begge nå, ettersom det kommer mange andre spill til PS3 snart.

Lenke til kommentar

Kom over enda en snodighet i BaP nå. Første kamp for A-laget til Inter, før kamp får jeg beskjed om at en av match objectives er å score hat trick. Når kampen starter finner jeg ut at jeg skal spille... venstre back. Det virker som match objectives genereres med tanke på hvilken foretrukket posisjon man har og ikke den man faktisk skal spille i, i kampen.

 

Det skulle også vise seg å være rimelig lett å spille back. Fikk min første 10 blank. :D

Lenke til kommentar

Har startet en ny sesong med Aston Villa og spiller på Legendary. Synes flyten i spillet blir mye bedre, og det virker som at det ikke bare er motstanderen som blir smartere, men også lagspillerne. Skulle til å komme hit og klage på at det scores for lite mål på legendery, men så vant jeg 5-2 mot Fulham. Noe som er litt snodig for min del er at det er flere skader når man spiller vanlig tournament mode i forhold til Manager Mode. Også er det utrolig skuffende at ikke dag/natt og været ikke endres i MM. Kjøp og salg systemet er en liten skandale, og det blir rett og slett for ensformig.

 

Spilte en kamp mot Spurs der det var snø. Litt snodig at det var i den tredje runden i Premier League, men la gå. Var skuffende at snøen ikke påvirket gameplay da.

Lenke til kommentar
Er det bare meg eller er det litt for vanskelig å score på langskudd =P ?

 

FIFA eller PES?

 

Det hadde vært morsomt om man kunne treffe mål på litt avstand, i FIFA08 måtte man jo time og beregne alt helt perfekt for å i det hele tatt treffe mål fra midtbanen, i virkeligheten hadde nok ikke mange proffe fotballspillere hatt så store problemer med det :hm:

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...