Gå til innhold

Nintendo jobber med Wii-etterfølger (Wii)


Anbefalte innlegg

Hver enkelt spiller, som finner ut om spillet er noe for ens smak. Grafikk spiller garantert inn på spillegleden, særlig hvis det ikke gjøres kompromisser. Skulle gjerne ha fått SM64 med Galaxy grafikk. Tror ikke det hadde blitt noe dårligere av den grunn, mer tvert imot. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Håper vi i endelig kan spille spill som Mario og Zelda i next gen grafikk!

 

'-.-

 

 

 

hvorfor i bais navn skal zelda eller mario bli bedre hvis de får bedre grafikk!!?! se på mario 64/ocarina of time/super mario brothers/hyrule fantasy, bra grafikk? nei, men kulere enn alle spill på 360 satt sammen og med forbedret grafikk? ja.

 

Fordi grafikken spiller inn på spillgleden? Super Mario World er feks kult, men det er enda kulere på emulator der grafikken forbedres litt. Alt tyder på at grafikk har noe å si for spillopplevelsen, så spørmålet er, hvorfor i alle dager skulle det ikke bli bedre?

 

AtW

 

super mario world syns du er kulere med emulator? Ô.õ

nei, grafikk forbedrer ikke spillgleden en døyt! galaxy har bedre grafikk enn 64, er galaxy et epic failure i forhold? ja.

 

For en herlig logikk, spill 1 med dårlig grafikk er morsommere enn spill B med god grafikk (som har et helt annet gameplay), derfor har ikke grafikk noe å si? Du kan jo se hvor kult du hadde syntes Suoer mario World hadde vært med lavoppløst monokrom-grafikk. Mulig du er såvidt spesiell at grafikk ikke har noe å si for deg, men da bør du være klar over at det gjelder nesten ingen andre i verden.

 

AtW

Lenke til kommentar
Håper de går tilbake til vanlige kontrollere, får bedre grafikk og mekker noen nye kule eventyr spill alla Zelda.

Gå tilbake til vanlige kontrollere? Nei, det håper jeg da vitterlig ikke. "Wiimoten" var jo det som gjorde Wii-en til en god konsoll. Nå ble det rett nok en 360 på meg denne generasjonen. Men de gangene jeg har fått en Wiimote i hånden har jeg ikke følt annet en fryd og gammen. Wii-kontrollen er rett og slett genial. Jeg er klar over at enkelte spill kanskje ikke egne ser fult like bra på en slik kontroll. Blant annet button mashing-spill som baserer seg på at folk skal lære seg tastekombinasjoner utenat. Men alt fra FPSer til pek og klikk-spill gjør seg perfekt sammen med denne typen kontroller. Heck, sanntidsstrategispill (RTS-spill) kan få sitt store gjennombrudd på konsoll med denne kontrolleren.

 

Å gå tilbake til "vanlige" kontrollere ville etter min mening være å gå et steg tilbake. Microsoft har jo sagt at de skal gi ut en Wiimote-lignende kontroll til 360. Det er tydelig at suksessen til Nintendo med denne kontrollen har vært overbevisende. Med Motion+-tillegget som fører til økt presisjon kan kontrollen virkelig komme til sin rett. Jeg har ingen tvil om at dette er den nye veien å gå. Mer innlevelse i spill er sårt trengt. Bare tanken på å kunne styre et lasersverd med en kontroll, i et 1 til 1 forhold, er overveldende.

Lenke til kommentar

Storm i et vannglass?

 

"Vi forbereder oss alltid for den neste maskinvaren."

 

Dette har både de, Sony og MS uttalt mange ganger. Så snart nyeste konsoll er ute, setter de i gang jobben med neste. Dette er ikke noe nytt.

 

Wii har vel i dag noen ulemper, som lite felksibiltet, dårlig grafiske kapabiltieter, litt lite felksibel, mangel på gode tredjepartstitler og dessuten er VC-spill og alt ekstrautstyret overpriset.

Derimot har den en ny kontrollmetode. Og de andre er lite fleksibel når det gjelder kontroll, og har sine feil og svakheter de også gitt.

Lenke til kommentar
For en herlig logikk, spill 1 med dårlig grafikk er morsommere enn spill B med god grafikk (som har et helt annet gameplay), derfor har ikke grafikk noe å si? Du kan jo se hvor kult du hadde syntes Suoer mario World hadde vært med lavoppløst monokrom-grafikk. Mulig du er såvidt spesiell at grafikk ikke har noe å si for deg, men da bør du være klar over at det gjelder nesten ingen andre i verden.

 

AtW

 

Eh... Da har du like dårlig sån på verden som du fremlegger supermario, med monokrom grafikk.

Det er nok omtrent 50/50, evt 40/60. Jeg synes det er grisefett med bra grafikk, men jeg synes det er like fett om et spill har "elendig" grafikk, så lenge gameplayet er godt og fungerer bra, og at resten også er bra.

Men hadde jeg valget mellom god og dårlig grafikk så er det ikke i tvil om at jeg ville valgt bra grafikk. Men i motsetning til grafikkomaner hadde jeg ikke fått abstinenser eller satt meg i et hjørne for å dø dersom jeg ikke hadde fått valget. Grafikken er bare et pluss, ikke noe som er nødvendig for at spill er bra.

 

Det er vel fem sider av et spill som er med på å gjøre spillet:

Grafikk - Rett og slett hvor bra rendering motoren er.

Kontroll - Hvor godt det er å kontrollere personene

Gameplay - Hvordan spillet fungerer. (FPS, RPG, Adventure)

Spillbarhet - Hvor intuitivt spillet er, vansklighetsgrad osv.

Historie - Historien....

 

Og av disse er Grafikk lavest prioritert når jeg ser på spill.

 

Hvem vil vel ha et spill som ser meget pent ut når det er umulig å få spillet til å gjøre som man vil? Eller et RPG med kjempebra grafikk som har en haltende og fraværende historie? Og hva med et FPS som har et kontrollsystem som ikke lar deg sikte på annen måte enn å bruke tastene n og m for å sikte opp og ned uten å la deg konfigurere dem?

Og hva med et genialt spill som har så store kameraproblemer at man ikke kan kommer gjennom level 2 fordi kameraet er for dumt?

 

Nei, grafikken er bare til pynt. En bonus. Rosinen i pølsen, Prikken over i'en. Du kan ikke ha en prikk uten streken.

Lenke til kommentar

Neineinei.. Ingen problem med det, vert berre litt oppgitt. ;) Eg forstår heller ikkje kvifor Satoru Iwata røper at dei nintendo kjem med ny konsoll. Dette gjer jo berre at usikre folk, heller vil vente med å kjøpe, sjølv om det er snakk om ein 2-3-4 år fram i tid. Alle veit at nintendo skal kome med ny konsoll, men ingen av nintendo sine representantar burde snakke høgt om det.

Lenke til kommentar
super mario world syns du er kulere med emulator? Ô.õ

nei, grafikk forbedrer ikke spillgleden en døyt! galaxy har bedre grafikk enn 64, er galaxy et epic failure i forhold? ja.

 

For en herlig logikk, spill 1 med dårlig grafikk er morsommere enn spill B med god grafikk (som har et helt annet gameplay), derfor har ikke grafikk noe å si? Du kan jo se hvor kult du hadde syntes Suoer mario World hadde vært med lavoppløst monokrom-grafikk. Mulig du er såvidt spesiell at grafikk ikke har noe å si for deg, men da bør du være klar over at det gjelder nesten ingen andre i verden.

 

AtW

 

 

ja, du har rett, galaxy og mario 64 har helt forskjellig gameplay!! for et dårlig eksempel=( btw ville syntes mario hadde vert like gøy med grafikk på linje med tetris.

quote fra meg:

rockman 9 kunne godt ha alt med 3d modeller og hd teksturer uten at jeg ville brydd meg noe som helst.
Lenke til kommentar
Neineinei.. Ingen problem med det, vert berre litt oppgitt. ;) Eg forstår heller ikkje kvifor Satoru Iwata røper at dei nintendo kjem med ny konsoll. Dette gjer jo berre at usikre folk, heller vil vente med å kjøpe, sjølv om det er snakk om ein 2-3-4 år fram i tid. Alle veit at nintendo skal kome med ny konsoll, men ingen av nintendo sine representantar burde snakke høgt om det.

Det har vel noe med aksjer å gjøre. Ved at de "røper" dette går nok aksjene opp.

 

DKC hadde jammen vært noe ja.

Lenke til kommentar
For en herlig logikk, spill 1 med dårlig grafikk er morsommere enn spill B med god grafikk (som har et helt annet gameplay), derfor har ikke grafikk noe å si? Du kan jo se hvor kult du hadde syntes Suoer mario World hadde vært med lavoppløst monokrom-grafikk. Mulig du er såvidt spesiell at grafikk ikke har noe å si for deg, men da bør du være klar over at det gjelder nesten ingen andre i verden.

 

AtW

 

Eh... Da har du like dårlig sån på verden som du fremlegger supermario, med monokrom grafikk.

Det er nok omtrent 50/50, evt 40/60. Jeg synes det er grisefett med bra grafikk, men jeg synes det er like fett om et spill har "elendig" grafikk, så lenge gameplayet er godt og fungerer bra, og at resten også er bra.

Men hadde jeg valget mellom god og dårlig grafikk så er det ikke i tvil om at jeg ville valgt bra grafikk. Men i motsetning til grafikkomaner hadde jeg ikke fått abstinenser eller satt meg i et hjørne for å dø dersom jeg ikke hadde fått valget. Grafikken er bare et pluss, ikke noe som er nødvendig for at spill er bra.

 

 

Hvem vil vel ha et spill som ser meget pent ut når det er umulig å få spillet til å gjøre som man vil? Eller et RPG med kjempebra grafikk som har en haltende og fraværende historie? Og hva med et FPS som har et kontrollsystem som ikke lar deg sikte på annen måte enn å bruke tastene n og m for å sikte opp og ned uten å la deg konfigurere dem?

Og hva med et genialt spill som har så store kameraproblemer at man ikke kan kommer gjennom level 2 fordi kameraet er for dumt?

 

 

Nesten samtlige mennesker foretrekker bedre grafikk, såfremt det andre holdes likt, det er sågar gjort undersøkelser som viser at folk liker spill bedre om de har god grafikk. At andre ting spiller inn på kvaliteten av spill, hindrer ikke at grafikken også gjør det. Det er ingen vits å late som man må ha feks dårlig kamera bare fordi det er god grafikk.

 

AtW

Lenke til kommentar
De mistet ikke mye da Rare "stakk", nei. Grunnen til at Nintendo dumpet Rare var jo at talentene og grunnleggerne for lengst hadde forlatt selskapet. Microsoft kjøpte katta i sekken. De har ikke fått særlig glede av Rare, hvis jeg ikke husker feil.

 

Du har visst litt vanskelig for det i dag, hva? La meg si det slik da; Nintendo mistet mye da talentene og grunnleggerne forlot selvskapet (Rare), og Nintendo så seg nødt til å selge. Fornøyd?

Endret av Jorchi
Lenke til kommentar
Bla bla.. En ting er sikkert, jeg skal ikke ha flere konsoller fra Nintendo, med mindre de kutter ut 'family friendly'-konseptet sitt. Forstår at de møter et marked med det, men ikke mitt.

 

Eh lol, da kjenner du ikke noe særlig til Nintendo. De kommer aldri til å snu vekk fra famlie vennelig konsoll og spill.

Lenke til kommentar
Håper de går tilbake til vanlige kontrollere, får bedre grafikk og mekker noen nye kule eventyr spill alla Zelda.

Gå tilbake til vanlige kontrollere? Nei, det håper jeg da vitterlig ikke. "Wiimoten" var jo det som gjorde Wii-en til en god konsoll. Nå ble det rett nok en 360 på meg denne generasjonen. Men de gangene jeg har fått en Wiimote i hånden har jeg ikke følt annet en fryd og gammen. Wii-kontrollen er rett og slett genial. Jeg er klar over at enkelte spill kanskje ikke egne ser fult like bra på en slik kontroll. Blant annet button mashing-spill som baserer seg på at folk skal lære seg tastekombinasjoner utenat. Men alt fra FPSer til pek og klikk-spill gjør seg perfekt sammen med denne typen kontroller. Heck, sanntidsstrategispill (RTS-spill) kan få sitt store gjennombrudd på konsoll med denne kontrolleren.

 

Å gå tilbake til "vanlige" kontrollere ville etter min mening være å gå et steg tilbake. Microsoft har jo sagt at de skal gi ut en Wiimote-lignende kontroll til 360. Det er tydelig at suksessen til Nintendo med denne kontrollen har vært overbevisende. Med Motion+-tillegget som fører til økt presisjon kan kontrollen virkelig komme til sin rett. Jeg har ingen tvil om at dette er den nye veien å gå. Mer innlevelse i spill er sårt trengt. Bare tanken på å kunne styre et lasersverd med en kontroll, i et 1 til 1 forhold, er overveldende.

 

Wii-kontrollerene er fine til det de er egnet til, men for mange spill bruker de litt for mye. De er ikke særlig presise, og til endel spill er vanlig kontrollere bedre. Til FPS som du nevner synes jeg ikke de egner seg så veldig godt (dog kanskje bedre enn vanlige håndkontrollere). Med feks mario kart funker det bedre med vanlig kontroller. Men feks Wii-sports fungerer vel bra med wii-moten.

 

AtW

 

Derimot har den en ny kontrollmetode. Og de andre er lite fleksibel når det gjelder kontroll, og har sine feil og svakheter de også gitt.

 

Ja, alle konsoller har sine svakheter, men det er jo lov å håpe de fikser de.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
De mistet ikke mye da Rare "stakk", nei. Grunnen til at Nintendo dumpet Rare var jo at talentene og grunnleggerne for lengst hadde forlatt selskapet. Microsoft kjøpte katta i sekken. De har ikke fått særlig glede av Rare, hvis jeg ikke husker feil.

Du har visst litt vanskelig for det i dag, hva? La meg si det slik da; Nintendo mistet mye da talentene og grunnleggerne forlot selvskapet (Rare), og Nintendo så seg nødt til å selge. Fornøyd?

Nå var det ikke det du skrev:

 

"Når sant skal sies mistet Nintendo mye da Rare stakk."

 

Her står det svart på hvitt (eller var det blått?) at Rare, altså selskapet, "stakk".

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...