Gå til innhold

Resident Evil serien - Noe å få med seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har sett litt etter skumle spill og fant ut at Resident Evil kunne få et forsøk. Lurte egentlig bare da på om jeg hvilke av spillene jeg burde få med meg? Er det viktig å få med seg 1, 2 og 3?

Blir antakeligvis litt kjedelig med den dårlige grafikken, men burde jeg få med meg 4'eren før 5'eren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vel, hele serien er meget god, men storyen er eeegentlig ikke så fryktelig sammensveiset mellom de forskjellige spillene. Noen characters vil du se igjen osv. men det ødelegger ikke opplevelsen å hoppe over de tidligste spillene sånn sett.

RE:4 er vel uten tvil mesterverket i serien. Det er dog en del anderledes enn forgjengerene. De tidligere i serien var mer horror/survival, mens nummer 4 er litt mer horror/shooter orientert. Vanligvis ville jeg sagt at det var en utvikling i negativ retning om jeg bare hadde hørt det sagt om spillet, men RE:4 er bare dritbra :)

Om du ikke spiller gjennom alle de glamle, så spill minimum RE:4 ihvertfall. Det er grafisk og designmessig langt fra utdatert. EN real perle :)

Det sagt... om du egentlgi bare er ute etter skumle spill så er dette to spill du MÅ spille (i rekkefølge):

Penumbra - Overture

Penumbra - Black plague

Uten tvil de to mest skremmende spillene jeg noen gang har spillt, og da snakker jeg ikke om "bø" horror som Doom3 og amerikanske horrorfilmer, men en overvelmende krypende ekkel psykologisk horror. Nesten litt som følelsen av de beste bland japanske horrorfilmer i grunn, siden det spilles på psyken din heller enn å få deg til å skvette. Spilles helst om natten i stummende mørke hehe ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Skrevet

Grafikken spiller liten rolle,mer enn bra nok på disse etterhvert gamle klassikerne.Vet dessverre ikke hvilke som er kommet ut på pc da jeg kun har spilt de på div.konsoller.Glemmer f.eks ALDRI RE1 første gang jeg spilte det på ps1,tror det var i 95?"Liker" du atmosfæren/stemningen/uhyggen glemmer du fort polygonene.Du får varme opp med et gammelt RE til RE5 kommer engang i mars 2009 forhåpentligvis...

Skrevet

RE 1 og 2 er også mesterverk fra sine respektive epoker. RE 3 var ikke helt 'der'. Som tidligere nevnt her, RE 4 er absolutt et must. Jeg har faktisk nettopp startet nytt spill på det nå, merket savnet etter å ha sett på det som kommer i RE 5.

Skrevet

Uten å starte RE vs RE4 diskusjonen igjen :p holder det å si at Resident Evil sluttet med Resident Evil: Zero på GameCube. RE4 er en ren spin-off / ny start og har ingenting med resten av serien å gjøre, så det går helt fint å starte der. :)

Men om engelskkunnskapene dine er brukbare kan jeg anbefale å lese bøkene. Den første boken er mer eller mindre en walkthrough av det første spillet, men fra den andre boken (Caliban Cove, ikke basert på et spill) begynner kvaliteten å bli meget bra. Om du ikke liker dårlig grafikk kan du jo lese bøkene og starte "spillkarrieren" din med RE4? ;)

Skrevet (endret)

Som hardbarket RE fan synes jeg du skal få med deg 1,2,3, code veronica X og 4 =)

Det er et must.

Har desverre ikke spilt Zero.

Edit:

Spilte igjennom re4 tre ganger på rad for ikke så lenge siden, det var første gangen jeg spilte det.

Spillet var veldig bra overall, men ble litt skuffet over at man kan kjøpe guns o.l. fra vendor.

Endret av Sadfez
Skrevet

Spilt gjennom RE 1,2,3 og 4, men jeg må egentlig si at de tre første

spillene ikke er noe å skryte av. Like lite skumle som en scream film

og enda værre gameplay enn de første tombraider spillene.

Silent Hill har tatt endel ideer fra RE, men de har iallefall fått det

til å funke med de spillene (vel har bare spilt de to første). Ordentlige

skumle til tider.

Skrevet (endret)

RE 1 og 2 var en helt annen spill-opplevelse når de kom. Har vel lett for at man "ser ned på" så gamle spill med tanke på grafikk.

Var jo helt rått når de var det nyeste på markedet

Edit: er veldig glad i Silent Hill spillene også.

Endret av Sadfez
Skrevet
Uten å starte RE vs RE4 diskusjonen igjen :p holder det å si at Resident Evil sluttet med Resident Evil: Zero på GameCube. RE4 er en ren spin-off / ny start og har ingenting med resten av serien å gjøre, så det går helt fint å starte der. :)

!

Must.. resist.. ARG!

Vil berre nevne mi meining om saken. Om RE4 ikkje har noko med resten av serien å gjere så har ikkje Half Life 2 noko med enaren å gjere. Det er ei fantastisk fornying av serien! (Ikkje svar på det her thecrow, for då er det gjort)

Å byrje med firaren går nok greit ja :) Vil anbefalle deg å teste ut Resident Evil 1 på gamecube også, då får du oppleve den gamle stilen og fin grafikk. Så kanskje det kan gje meirsmak til å teste ut dei andre også. Uansett ein god serie uansett kva spel du skulle byrje med!

Skrevet

Det var derfor jeg sa "spin-off / ny start", LMH. Vil du virkelig diskutere dette igjen? :p

Og nei, Half-Life 2 er så forskjellig fra Half-Life 1 som det går ann å komme. I stedet for å løpe rundt i trange korridorer er vi utendørs. I stedet for å være alene er vi sammen med hun dama. I stedet for å bli jaget av romvesener (eller hvor f'en de nå kommer fra) er noen av dem på laget vårt? I stedet for å være en forsker som ikke aner hva som foregår er vi en topptrent soldat som vet nøyaktig hva som foregår og så videre. :p

Silent Hill er meget bra, men prøv Project Zero om dere vil bli skremt. Bare vær forbedret på at de er trege når det kommer til gameplay. PZ4 kommer for øvrig snart eksklusivt til Wii. Gleder meg som en unge. :D

Skrevet

hehe, ser jeg har klart å lage en diskusjonvennlig RE tråd :p jeg for min del orker ikke kjøpe Xbox for å teste 1'eneren og ville heller ikke gjort det hvis jeg fikke en gratis. Jeg har bestemt meg, JEG KJØRER GJENNOM 4'EREN OG VENTER SPENT PÅ 5'EREN!!

der fikk vi avklart det :)

Skrevet (endret)

Du kan eventuelt spille 1,2 og 3 via emulator på pc'n.

Satser på at jeg har lov til å si det.

Endret av Sadfez
Skrevet (endret)
Du kan eventuelt spille 1,2 og 3 via emulator på pc'n.

Satser på at jeg har lov til å si det.

:ph34r: Jeg advarte dere i 1.post om slike frekke kommentarer!

Bare kødda :p Men jeg orker virkelig ikke å gå gjennom alle ....

Endret av Core2Dude
Skrevet
Det var derfor jeg sa "spin-off / ny start", LMH. Vil du virkelig diskutere dette igjen? :p

Og nei, Half-Life 2 er så forskjellig fra Half-Life 1 som det går ann å komme. I stedet for å løpe rundt i trange korridorer er vi utendørs. I stedet for å være alene er vi sammen med hun dama. I stedet for å bli jaget av romvesener (eller hvor f'en de nå kommer fra) er noen av dem på laget vårt? I stedet for å være en forsker som ikke aner hva som foregår er vi en topptrent soldat som vet nøyaktig hva som foregår og så videre. :p

Silent Hill er meget bra, men prøv Project Zero om dere vil bli skremt. Bare vær forbedret på at de er trege når det kommer til gameplay. PZ4 kommer for øvrig snart eksklusivt til Wii. Gleder meg som en unge. :D

ÆÆÆ! Eg sa du ikkje skulle svare! :p Men ja, for å gjere det kort. HL1 og 2 er veldig forskjellige, men toaren er ikkje noko mindre ein verdig oppfølgar til enaren av den grunn. Det som var poenget mitt, og eg meiner det samme gjeld for RE-serien, men nok om det. Vi blir ikkje einige, så vi lar det ligge :p Veldig artig diskusjon det her though!

Lykke til med Resident Evil 4 Core2dude! Eg håpar du spelar det på Wii, det er verkeleg ei perfeksjonering av eit allerede fantastisk spel, men det er jo supert på andre konsollar og :)

Skrevet
*finner fram pirkepinnen* Du har tydeligvis glemt Barney of forskerne i Half-Life 1, så du er ikke alene hele tiden :p

Nei, men som regel ønsker du at du var det... :p

Og LMH, jeg er enig i at både RE4 og HL2 er meget bra spill. Jeg sier bare at de ikke har noe med forgjengerne å gjøre. Det er noe annet. Men vi lar det ligge. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...