Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Skulle kjøpe plata, men så har jeg også da hørt om dårlig lydkvalitet så gidda ikke det. Noen som vet om og i så fall når den kommer i remastered?

 

Selv om jeg ikke har plata fysisk har ikke det hindret meg i å høre den ... Og konklusjonen min er at dette er overraskende bra. Jeg hadde forventet at alt det instrumentale skulle være solid, men er mest overrasket over at stemmen ikke er helt fucka slik jeg trodde. Plata er også mye mer progressiv enn jeg hadde forventet og med noen killer riff som bare gror seg inn i hodet mitt og gjør meg rett og slett avhengig! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, albumet har noen herlige riff. Jeg reagerte på lydkvaliteten, vet ikke hvorfor men det er ikke Master/Black Album klasse over lyden. Mange av riffene er fantastisk, skulle ønske James fortsatt hadde den herlige 80 talls voicen sin men likevel et meget bra album.

 

Trommingen til Lars ødelegger desverre mye føler jeg med den ekle ekle skarptromma (eller hva den nå heter) i tilegg til at jeg savner mer bass fra.

 

Terningkast 5.

Lenke til kommentar
Dette fra en som ikke er Metallica-fan i utgangspunktet...

 

Hetfields vocal irriterer meg grenseløst. Er han nødt til å synge metall (vet ikke hvordan jeg skal forklare det) selv på rolige sanger som The Day That Never Comes?

 

Ta disse strofene f.eks:

"Waiting for the one-ahhhh"

"The day that never comes-ahhhh"

"When you stand up and feel the warmth-ahhhh"

"But the sunshine never coooooooomes-ahhhh"

Jeg og vennene mine snakket også om at han sier veldig mye Ahhh, men det er bare kult.

Lenke til kommentar
Dette fra en som ikke er Metallica-fan i utgangspunktet...

 

Hetfields vocal irriterer meg grenseløst. Er han nødt til å synge metall (vet ikke hvordan jeg skal forklare det) selv på rolige sanger som The Day That Never Comes?

 

Ta disse strofene f.eks:

"Waiting for the one-ahhhh"

"The day that never comes-ahhhh"

"When you stand up and feel the warmth-ahhhh"

"But the sunshine never coooooooomes-ahhhh"

Jeg og vennene mine snakket også om at han sier veldig mye Ahhh, men det er bare kult.

 

Dessverre så finnes det ikke kult :p

 

Til den andre brukeren som kommenterte tekstsnuttene. Joda, er sant det du sier, men reagerte på nøyaktig disse snuttene. All Nightmare Long f.eks kan jeg ikke høre på, på grunn av refrenget.

Lenke til kommentar

Lars Ulrich har uttalt seg om lydkvaliteten på den nye CD'en:

 

Hør, det er ingenting galt med lydkvaliteten. Dette er 2008, og dette er hvordan vi lager plater. Rick Rubins greie er å få det til å høres levende, høyt og spennende, å få lyden til å springe ut av høyttalerne. Selvfølgelig har jeg hørt at flere folk klager. Men jeg har hørt på albumet i bilen de siste dagene, og det låter fuckin' smokin', sier Ulrich ifølge Blender.

 

Dette kan bare bety en ting spør du meg. Mannen har ett alvorlig tilfelle av øresus. :D

 

Kilde:

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/30/548641.html

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Lars Ulrich har uttalt seg om lydkvaliteten på den nye CD'en:

 

Hør, det er ingenting galt med lydkvaliteten. Dette er 2008, og dette er hvordan vi lager plater. Rick Rubins greie er å få det til å høres levende, høyt og spennende, å få lyden til å springe ut av høyttalerne. Selvfølgelig har jeg hørt at flere folk klager. Men jeg har hørt på albumet i bilen de siste dagene, og det låter fuckin' smokin', sier Ulrich ifølge Blender.

 

Dette kan bare bety en ting spør du meg. Mannen har ett alvorlig tilfelle av øresus. :D

 

Kilde:

 

http://www.dagbladet.no/kultur/2008/09/30/548641.html

Ingen Bethoven akkurat..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...