Gå til innhold

Metallica - Death Magnetic: hva mener du?


Marbash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nja jo... mulig det... men så er jo en metallica plate ganske så stort da.... er ikke akkurat overskrifter på VG og Dagbladet når f.eks Children Of Bodom slipper plate eller Sepultura... og det var MANGE fans der i tallica t-skjorter som sto å "rocka" til Backscum Boys... ikke heeeelt heldig spør du meg!

 

Og spesiellt ikke når platekompaniet har hatt en samarbeid med salg av kister osv via mission metallica.... Uheldig i mine og de andres øyne (som var der)

 

Og ja.. vi snakker åpningstider her... ikke midt på dagen!

For all del, er normalt å spille nye og så profilerte plater selvsagt, men jeg ser ikke akkurat noe problem i at det ikke gjøres det heller. I tillegg kan jeg også se for meg at man kanskje synes plata er litt for hard til å spille i en "familiebutikk". Jeg har selv fått klager fra eldre folk om at musikken jeg spilte enten var for høy eller "bare støy" de to årene jeg jobbet i platebutikk. :p

Lenke til kommentar
For all del, er normalt å spille nye og så profilerte plater selvsagt, men jeg ser ikke akkurat noe problem i at det ikke gjøres det heller. I tillegg kan jeg også se for meg at man kanskje synes plata er litt for hard til å spille i en "familiebutikk". Jeg har selv fått klager fra eldre folk om at musikken jeg spilte enten var for høy eller "bare støy" de to årene jeg jobbet i platebutikk. :p

 

Jada, du har rett i det... det var bare litt "kritikk" til platekompaniet... dere er ganske så på hugget og blir litt "småhissige" så snart det rettes litt synspunkter syns jeg.. hehe! Men jeg var hvertfall ikke alene om dette da!

Endret av datating
Da holder vi oss til topic :)
Lenke til kommentar

Jeg jobber i platebutikk og har spillt Metallica i HELE Dag!!! Ikke møtt noen som kritiserte musikken! Helt kongealbum!! Fikk masse forespørsler idag og har vært mer DJ enn salgsmann, hehe!

 

Skjønner ikke hva problemet skulle være heller! GO METALLICA!!!

 

Sitter på MASSE promo greier som nøkkelringer, The Day That Never Comes singler, Death Magneter (stor kraftig magnet i en eske) en diger slik papp ting for å ha cd platene i pins og buttons! Greit å knabbe til seg mens man kan :D

Endret av larseer
Lenke til kommentar
Jeg jobber i platebutikk og har spillt Metallica i HELE Dag!!! Ikke møtt noen som kritiserte musikken! Helt kongealbum!! Fikk masse forespørsler idag og har vært mer DJ enn salgsmann, hehe!

 

Skjønner ikke hva problemet skulle være heller! GO METALLICA!!!

 

Sitter på MASSE promo greier som nøkkelringer, The Day That Never Comes singler, Death Magneter (stor kraftig magnet i en eske) en diger slik papp ting for å ha cd platene i pins og buttons! Greit å knabbe til seg mens man kan :D

 

 

Gjør at jeg får lyst til å dra til platekompaniet for å kjøpe et album til, for å få med noe sånt på kjøpet :p

Lenke til kommentar
Jeg jobber i platebutikk og har spillt Metallica i HELE Dag!!! Ikke møtt noen som kritiserte musikken! Helt kongealbum!! Fikk masse forespørsler idag og har vært mer DJ enn salgsmann, hehe!

 

Skjønner ikke hva problemet skulle være heller! GO METALLICA!!!

 

Sitter på MASSE promo greier som nøkkelringer, The Day That Never Comes singler, Death Magneter (stor kraftig magnet i en eske) en diger slik papp ting for å ha cd platene i pins og buttons! Greit å knabbe til seg mens man kan :D

Kjønte ikke helt. Fikk du masse gratisgreier? Sånn uten videre?

Lenke til kommentar
AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

Og tidenes beste album? I don't think so, Tim. I'll just leave this right here...

 

 

 

Dette er en metallica tråd, så hold det crappet langt vekke herfra! :thumbup: Jeg skjønner jo at noen her fremdeles lever på 80 tallet :!:

 

greit å ikke like slayer,men å kalle det crap blir for uvitende..

Endret av Sjef.
Lenke til kommentar
AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

Og tidenes beste album? I don't think so, Tim. I'll just leave this right here...

 

 

 

Dette er en metallica tråd, så hold det crappet langt vekke herfra! :thumbup: Jeg skjønner jo at noen her fremdeles lever på 80 tallet :!:

 

greit å ikke like slayer,men å kalle det crap blir for uvitende..

 

 

Går ut ifra den var retta til meg? Ja right back atcha.... jeg snakker ikke om Slayer Smayer... men om The Sisters Of Mercy !

Lenke til kommentar

Jeg handlet min CD på Platekompaniet i Bogstadveien, Oslo, og der ble jeg møtt med "So What" i det jeg kom inn i butikken. En veldig positiv overaskelse, da jeg også har tenkt at det kanskje er litt heavy å spille i en musikkforetning som sikkert ikke selger mest av den sjangeren.

 

Men som sagt, er jo Metallica er veldig kjent band, og absolutt ikke det mest heavye de kan spille over høytalerne. ;)

Lenke til kommentar
Jeg handlet min CD på Platekompaniet i Bogstadveien, Oslo, og der ble jeg møtt med "So What" i det jeg kom inn i butikken. En veldig positiv overaskelse, da jeg også har tenkt at det kanskje er litt heavy å spille i en musikkforetning som sikkert ikke selger mest av den sjangeren.

Godt å høre at ikke alle musikkforretninger spiller markedsgenerert apelort. Jeg hadde grått av glede.

 

 

Har nettopp hørt gjennom plata, som jeg plukket opp på Narvesen på Sunndalsøra. Herregud så godt det var å høre Metallica tilbake igjen! Satt bare å hørte den mens jeg surfa nå. Jeg skal sette meg ned i morgen å høre den uten en annen tanke i hodet, og dermed få sugd til meg all herligheten.

 

Hva angår førsteinntrykk, er jeg blåst av banen fullstendig. Satt å ristet av glede, og frysningene rullet gjennom kroppen etterhvert som det massive rifflandskapet trådte frem. Det virker som om James har kommet på at han innehar en av metallens feteste stemmer.

 

Jeg elsker det!

Endret av TheParlourStrode
Lenke til kommentar

Dere skulle vært med på diskusjonen litt lenger opp her.... :p I sandvika rett etter åpningstid ble jeg møtt med Backstreet Boys sammens med en horde av tallicafans... kuuuuult! Ikke skyyyt meg nå dere hissige diskusjon.no brukere som skal være så synsende og snusfornufige... :shrug:

 

Endel (meg inkludert) klødde oss litt i hodet over musikk valget og en kar braut ut: "kanskje de ikke har fått inn den nye metallica plata enda, men fått backstreet boys istedet"

 

Men vi kan jo ikke FORVENTE at de skal spille metallica selv om det er 12 september, 5 år siden sist, oppslag i alle aviser, platekompaniet er salgspartner til Mission Metallica og endel promoplakter og div hengede rundt i butikken... det blir vel kanskje smør på flesk?! Ikke veit jeg... men skyt meg nå ikke for guds skyld, selv om jeg stillte meg litt undrende imorrest...!

 

Det var tydeligvis Bogstadveien jeg skulle ha dratt til.... MY FUCKING BAD!

Endret av JudasKiss
Lenke til kommentar
AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

 

Hvordan definerer du hardere? Jeg syntes f.eks The Thing That Should Not Be er tyngre enn alt Slayer har laget.

 

AJFA pisser på alt Slayer lagde. AJFA pisser egentlig på alle andre metalalbum utenom Master of Puppets.

 

Skiva har alt; produksjonen (Ja, produksjonen er perfekt. Fuck bass), tidenes beste gitarriff, tekstene, feite trommer, progressivtet, kompleksitet, tidenes metalvokal.

Haha! Og du har hørt alle metallalbum som finnes?

 

Personlig synes jeg Slayer's Seasons in the abyss er en av tidenes feteste thrashplater, og er for min del selve definisjonen på tyngde innen musikk.

 

Herregud da mann, bassen er jo det som mangler i Metallicas lydbilde. På siste plate synes jeg virkelig Trujillo skulle fått litt mer spillerom i miksen.

Lenke til kommentar
AJFA = Tidenes råeste og mest beinharde thrashalbum noensinne gitt ut. Tidenes beste album. Fasit. EOD.

 

Slayer ga da vitterlig ut både råere og hardere thrash-album på åttitallet (og jeg liker ikke engang Slayer).

 

 

Hvordan definerer du hardere? Jeg syntes f.eks The Thing That Should Not Be er tyngre enn alt Slayer har laget.

 

AJFA pisser på alt Slayer lagde. AJFA pisser egentlig på alle andre metalalbum utenom Master of Puppets.

 

Skiva har alt; produksjonen (Ja, produksjonen er perfekt. Fuck bass), tidenes beste gitarriff, tekstene, feite trommer, progressivtet, kompleksitet, tidenes metalvokal.

Haha! Og du har hørt alle metallalbum som finnes?

 

Personlig synes jeg Slayer's Seasons in the abyss er en av tidenes feteste thrashplater, og er for min del selve definisjonen på tyngde innen musikk.

 

Herregud da mann, bassen er jo det som mangler i Metallicas lydbilde. På siste plate synes jeg virkelig Trujillo skulle fått litt mer spillerom i miksen.

 

Har selvsagt ikke hørt alle andre metalalbum som finnes. Ergo, jeg kan ikke gjøre meg opp en mening? Ergo, da kan ingen i verden mene hva verdens beste album er siden ingen har hørt alle album.

 

Det er min SUBJEKTIVE mening.

 

AJFA trenger ikke bass. Den er perfekt som den er. Det er rå og brutal thrashmetal, med den deiligste gitarlyden noensinne.

Lenke til kommentar

Har høyrt på DM, AJFA og MOP i nokre timar i bilen i dag, alt i Mp3 VBR V2. Der merka eg kor dårleg lydkvaliteten på DM er endå betre. Skrur eg volumet litt opp så blir det slitsomt å høyre på. Om eg skrur opp på AJFA eller MOP blir toppen av lydbiletet kraftigare utan at det blir slitsomt. På DM blir alt høgt, spesielt slitsomt blir cymbalene og gitarene. Kva dei har gjort med dei lågare frekvensane forstår eg ikkje. Høyre gjennom DM og måtte skru ganske mykje opp gain på subwooferen for å få noko punch. Satt eg på AJFA eller MOP vart det alt for mykje, sjølv på moderat volum måtte eg skru ned igjen i forhold til kva eg hadde på DM. Bassen blir heller ikkje presis, den er rotete og masete, i sterkt kontrast til dei to andre albumene der den er mjuk og kraftig.

 

Det er bittert å tenke på, spesielt sidan albumet har mange musikalske kvaliteter som blir ødelagt. Musikk handler kun om penger for plateselskapene, det går ut over produktet bandene har jobba i fleire år for å kome fram til. På refrengene til The Judas Kiss og All Nightmare Long har eg veldig lyst å skru opp volumet, men det går ikkje, det blir alt for overdøyvande.

 

Eg synest Metallica har laga mange bra album, dei har alle sitt særpreg. Kill'em og Ride har veldig særpreg, Master og Justice har sin sound, Metallica (Black) er i same gate som dei to andre, men likevel ikkje heilt likt. Med Load og ReLoad kom noko nytt frå bandet, eg synest det funker, sjølv om det mangler litt trash. St. Anger er litt for seg sjølv. Death Magnetic gjev vibber tilbake til Master og Justice, men har likevel sitt særpreg, mykje på grunn av skarptromma kanskje.

 

Dei har funnet tilbake til stilen dei hadde på 80-talet, albumet kunne eg gitt 7-8 av 10 kanskje. Dei to første låtene blir litt anonyme synest eg, mangler det ekstra for at dei skal fenge meg. Resten av albumet er veldig bra. Teknisk sett får albumet bunnkarakter av årsaker nevnt over. Det er ting eg ville endra på når det gjeld det musikalske og. Det blir til tider litt kaos og virrvarr av lyder. Det blir sjølvsagt forsterkar av loudness-effekten, men når eg høyrer på AJFA så merker eg meg at det ikkje er like voldsomt, ein flyt gjennom låtene på ein anna måte. På DM blir det litt urytmisk og hektisk, som om dei har det travelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...