Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Møtt veggen med ny PC (ingen bilde på skjerm)

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, naboen har kjøpt seg ny PC som jeg fikk æren av å sette sammen.

Asus Radeon HD 4850

Asus P5E, X38, Socet 775

Intel Core 2 Duo E8400 (vi bruker kjøleren som følger med)

4gb Corsair PC8500 RAM

+kabinett og noe annet ræl, 550W psu blant annet

Ihvertfall, satte alt sammen - men samme hva vi gjør klarer vi ikke å få bilde på skjermen. Har sjekka alt vi kommer på, strøm er det på hovedkort begge plasser, egen strøm på skjermkort (prøvd begge utakkene - har også prøvd skjermkortet i begge slots). Har prøvd med RAM, uten RAM, koblet fra alt unntatt skjermkort, vi har prøvd egen strømforsyning til skjermkort - vi har prøvd ny strømforsyning i hele pcn (vel å merke 460W) - men er like dødt uansett. Vi prøvde skjermkortet i en annen PC og det fungerte med en gang, vi prøvde skjermkortet fra andre PCen i den nye og det er like lite liv (Geforce 8800GT).

Så jeg vet ikke - er det noen som har opplevd noe lignende eller har noen gode forslag? Har gått tom for ideer :)

edit: fjerna noe om 1 kort + 2 lange pip :)

Endret av Frupp
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker på hva slags BIOS Asus Hovedkort bruker, men her er hva 1-2 pip betyr:

Phoenix BIOS = Skadet Hovedkort.

AWARD BIOS = Delen av HK som tar seg av GPU er skadet. (PCIe slottene skadet)

AMI Bios = Har ikke 1-2, men har 1 lang og 3 korte pip som betyr minneproblemer.

Skrevet

jepp, 1 lang + 2 korte = minneproblemer, noe som ikke var så rart siden vi starta uten ram :) (tok ut alt "overflødig" for å feilsøke) Men poenget var at enkelte nettsider påstår at 1 lang + 2 korte (på dette hovedkortet) betød noe helt annet - men i følge manualen så er det minneproblemer så da får vi tro på det.. men det piper altså ikke med ram, er ingen lyd i hele tatt.

Alle vifter og lys og gud vet starter, "grønt lys" på hovedkortet og alt ser egentlig ut til å være i orden.. bortsett fra at det ikke er mulig å få noe bilde.

Skrevet

Skudd i mørket..

Fjern alt utenom det du må ha, reset bios og se om det fungerer?

Samt prøv en annen type rambrikke i tillegg, det kan jo hende at det er noe der.

Skrevet

Prøvt med kun en rambrikke istedenfor null ram? : P

Er ram'en i QVL listen til hovedkortet?

Står ram'en i rette slots?

Dere prøvte et annet fungerende skjermkort i denne nye maskinen og det kom ikke noe på skjermen da heller? Alright.

Er alt tilkoblet riktig til hovedkort? Er vel som regel 2 ledninger fra psu som skal til hovedkort nå til dags.

Skrevet

Hehe, ja har prøvd med en rambrikke også, har prøvd med rambrikker fra min PC, har prøvd hans nye RAM i min PC og alle brikkene ser (tilsynelatende) ut til å fungere. Jeg kan ikke skjønne annet enn at alt er koblet riktig, strøm begge plasser på hovedkort, strøm på skjermkort, alle vifter osv starter, alt ser som sagt ut til å fungere men det skjer liksom ingenting, og heller ingen "bios pip" for at alt er ok - men samtidig heller ingen pip som antyder feilmeldinger. Jeg får vel prøve min CPU i hans hovedkort og omvendt, er snart det eneste som står igjen føler jeg..

Skrevet
Hehe, ja har prøvd med en rambrikke også, har prøvd med rambrikker fra min PC, har prøvd hans nye RAM i min PC og alle brikkene ser (tilsynelatende) ut til å fungere. Jeg kan ikke skjønne annet enn at alt er koblet riktig, strøm begge plasser på hovedkort, strøm på skjermkort, alle vifter osv starter, alt ser som sagt ut til å fungere men det skjer liksom ingenting, og heller ingen "bios pip" for at alt er ok - men samtidig heller ingen pip som antyder feilmeldinger. Jeg får vel prøve min CPU i hans hovedkort og omvendt, er snart det eneste som står igjen føler jeg..

Sjekkliste :

*Har du skrudd i for mange festeskruer i hovedkortramma? En slik ekstra skrue kan kortslutte hovedkortet ditt og hindre deg i å starte opp så det er viktig at man kun monterer de som man trenger for å skru fast hovedkortet.

*Det skal som regel være koblet til 2 strømkabler til hovedkortet. Ikke glem ekstra strøm til skjermkort.

*Har du testet at skjermkortet fungerer i din pc?

*Sjekk om psu fungerer greit i din pc.

*Sjekk cpu i din pc.

Skrevet

Sjekkliste :

*Har du skrudd i for mange festeskruer i hovedkortramma? En slik ekstra skrue kan kortslutte hovedkortet ditt og hindre deg i å starte opp så det er viktig at man kun monterer de som man trenger for å skru fast hovedkortet.

*Det skal som regel være koblet til 2 strømkabler til hovedkortet. Ikke glem ekstra strøm til skjermkort.

*Sjekk cpu i din pc.

Sjekk CPU i din pc.... ikkje lurt... viss det er noko gale med cpuen kan du i verste fall ødlegge HKet ditt... og då har du 2 pcer som ikkje verkar. send inn skiten til den du kjøpte det med og be dei om å teste... men først etter at du har sjekket det med HK skruene... ikkje bruk meir avstands mutter en det du skal.

Skrevet

Sjekkliste :

*Sjekk cpu i din pc.

Sjekk CPU i din pc.... ikkje lurt... viss det er noko gale med cpuen kan du i verste fall ødlegge HKet ditt... og då har du 2 pcer som ikkje verkar. send inn skiten til den du kjøpte det med og be dei om å teste... men først etter at du har sjekket det med HK skruene... ikkje bruk meir avstands mutter en det du skal.

Tror egentlig du er litt ute på bærtur her, er cpu defekt så fungerer den ikke i hovedkortet hans og jeg har aldri hørt om en defekt cpu som har greid å tatt livet av et hovedkort.

Skrevet (endret)

Det kan hende at spenninga til rambrikkene dine er for høy. Hvis du kan, prøv med PC-6400 brikker, og se om du ikke får starta da. Hvis den starter så oppdater bios(siste versjon). Sett også Command Raten på 2T i bios hvis den står på 1T.

Endret av ronron25
Skrevet

Sjekkliste :

*Sjekk cpu i din pc.

Tror egentlig du er litt ute på bærtur her, er cpu defekt så fungerer den ikke i hovedkortet hans og jeg har aldri hørt om en defekt cpu som har greid å tatt livet av et hovedkort.

he aldri likt bærturar og eg har aldri vore på bærtur. en kammerat av meg fant et HK i en container og det hadde en cpu i.. og so funka ikkje hket... og han satte cpuen i sitt hk fordi den var bedre enn den han hadde. vips so funka ikkje det hket heller. so å drive å bytte om på hardware e ikkje lurt

Skrevet
Hva om cpuen var en ondsinnet drone som var på quest for å ødelegge hovedkort?

Men virker rart om dette er tilfelle her :]

Klart om du kobler 220 volt på cpuen, og så stapper den ned i hk at det også kan gå i stykker.

Skrevet

h3i

dette høres ut som samme problem jeg hadde en gang....løsningen ble å kjøre 20 pin på atx strømkontakten på hk...kjøre 20-pin istedenfor 24 pin...da fik jeg bilde med en gang. dette var med en hiper strømforsyining. verdt et forsøk.

men det skal merkes at jeg har en ny corsair ps nå og den funker med 24-pin på hk.

//--STREN--//

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...