Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: Man blir ikke forelsket over nettet.


Anbefalte innlegg

Forsket på bruk av Internett og tilhørende teknologi tidlig på 2000-tallet ved Universitetet i Bergen. Som forberedelse til mitt eget prosjekt var jeg gjennom svært mye materiell fra tidligere undersøkelser, forskning, patologi og behandling ifm situasjoner som oppstår ved kommunikasjon over denne typen kanaler. Det var liten tvil om at forelskelse kunne oppstå, sammen med mange andre følelser man vanligvis forbinder med fysiske forhold.

 

Om man derimot forelsker seg på riktig grunnlag er jo en helt annen sak. Kommunikasjon over internett er svært mangelfull i forhold til ansikt-til-ansikt, og den manglende informasjonen er vi tilbøyelig til å fylle ut selv. Mao kan du tillegge den andre personen egenskaper han/hun ikke har, men som du mangler info til å vite noe om og da tror at det må være slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro du blir mer forelska i psyken over nettet, og ikke i utseende. Det kan hende utseende også, om dere har bilder som på MSN, men det handler mest om å snakke sammen. Forteller en hverandre om dagligdagse og gjerne triste situasjoner og den andre trøster kan man jo bli glad i hverandre, måten en behanlder hverandre på. Dette blir jo mer et psykisk bånd, og ikke fysisk, fordi du har ingen direkte fysisk kontakt med personen. Du hører ikke direkte stemmen, måten hun/han snakker på, eller le, eller oppførselen. Ja, du kan se personen på webcam og høre personen på mikrofon, men det blir ikke det samme.

 

Men du kan møte personen fysisk i ettertid, dette må en ikke glemme ;)

Endret av Crashking
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12348972834

Enig med gjest på side 1, man blir forelsket i forelskelsen, og det bildet man gjør seg opp av den utkårede. Komplimenter, flørting og prat om en eventuell fremtid sammen er sterke virkemidler! Jeg har opplevd det utallige ganger, både til glede og forargelse.

Lenke til kommentar

Najah...du ser jo ikke personens daglige feil eller andre feil, noe som gjør at du synes personen er feilfri. Og pluss at du ikke hører noen sladder om denne personen, fordi dere ikke har fellesvenner? Da blir man fort forelska?

 

Men jeg har vært forelsket over nett. Et par ganger har det bare vært begjær og beundring, ellers har jeg virkelig opplevd at begge ble utrolig forelsket og møtte og ble kjærester samme dag. Og det var 3år siden...

hmm :love: deilig å tenke tilbake på den forelskelsen hvor sex ikke fantes inni bildet. Det var skikkelig forelskelse. ^^

 

Ellers så varer ikke det lenge. Du kan få følelsen at dere aldri kommer til å få møtes. :/ Da forsvinner det. Det gjelder bare å håpe. 8)

Lenke til kommentar

Hadde lyst å rope ut "PSYKISK tiltrekning"...men sikkert feil. xD

 

Som jeg leste i en annen tråd: "kjemiske reaksjoner i hjernen" 8P

 

Sommerfugler i magen 8D

og overproduksjon av hormoner i kroppen xD

 

Nei vanskelig spørsmål for meg. Vet liksom hva det er, men klarer ikke å forklare.

Lenke til kommentar

er vell egentlig meget enig med trådstarter her. .

man ken egentlig ikke bli forelsket overnett,jo vist kan bli gal ettereller like en person utroli mye.

men snakker av erfaring at det ikke er lett/går ann og bli "forelsket" over nett. .

en kan møte en person en ønskerog elske men man må først møtesog se om kjemien stemmer da. .

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg mener at man ikke kan bli forelsket over nettet. Man kan muligens bli sjarmert og betatt av bildet man skaper av vedkommende, men forelskelse mener jeg sitter dypere enn som så. Men selvfølgelig kan det være et fint grunnlag å bli kjent over nettet. Man merker jo fort om kjemien stemmer, selv om det bare er skriftlig.

Lenke til kommentar
Jeg mener at man ikke kan bli forelsket over nettet. Man kan muligens bli sjarmert og betatt av bildet man skaper av vedkommende, men forelskelse mener jeg sitter dypere enn som så. Men selvfølgelig kan det være et fint grunnlag å bli kjent over nettet. Man merker jo fort om kjemien stemmer, selv om det bare er skriftlig.

 

meget enig med deg :)

Lenke til kommentar

Jeg vet at man kan bli forelsket gjennom internett. Jeg møtte min nåværende kjæreste for over ni år siden på mIRC. Vi var sammen i 9 mnd før vi i det hele tatt møttes. Jeg følte at jeg ble kjent med han mye bedre enn om man bare tilfeldig møtes ute eller noe. Vi bodde 4 år på hver vår kant av landet, og har nå bodd sammen i 5 år. Jeg elsker den mannen sinnsykt mye. Så jeg tror vi kan avvise påstanden din, TS :)

Lenke til kommentar

Mange her mener man ikke kan bli forelsket over nettet fordi man ikke har sett personen eller fordi bildet av personen ikke stemmer overens med virkeligheten.

 

Dette kan kanskje stemme for overflatiske personer. En forelskelse basert på utseendet alene, forblir nettopp bare en forelskelse, og går neppe over i ekte kjærlighet. En forelskelse der man blir forelsket i personligheten har en mye større sjanse på å utvikle seg videre. Mange nettforelskelser er nettopp dette. Man har snakket samme over lengre tid og blitt kjent med personen på en helt annen måte enn dama du drar med deg hjem fra byen fordi hu var "heit".

Lenke til kommentar
Mange her mener man ikke kan bli forelsket over nettet fordi man ikke har sett personen eller fordi bildet av personen ikke stemmer overens med virkeligheten.

 

Dette kan kanskje stemme for overflatiske personer. En forelskelse basert på utseendet alene, forblir nettopp bare en forelskelse, og går neppe over i ekte kjærlighet. En forelskelse der man blir forelsket i personligheten har en mye større sjanse på å utvikle seg videre. Mange nettforelskelser er nettopp dette. Man har snakket samme over lengre tid og blitt kjent med personen på en helt annen måte enn dama du drar med deg hjem fra byen fordi hu var "heit".

Det der var rimelig usakelig. Jeg traff samboeren min på byen, men jeg er langt i fra overflatisk og går ikke kun etter utseende.

 

 

 

Edit: Manglet visst ett "ikke". ;)

Endret av Mirann
Lenke til kommentar

Leser du posten min en gang til, vil du se at jeg ikke bastant sier hverken det ene eller det andre. Jeg bruker uttrykk som "kan kanskje" og "mye større sjanse". Selvsagt finnes det ingen fasit på hva som er best.

 

Men å påstå at det er umulig å bli forelsket over nettet, er fullstendig feil. Det finnes tusener av eksempler på det motsatte, med meg selv medregnet.

Lenke til kommentar
Leser du posten min en gang til, vil du se at jeg ikke bastant sier hverken det ene eller det andre. Jeg bruker uttrykk som "kan kanskje" og "mye større sjanse". Selvsagt finnes det ingen fasit på hva som er best.

 

Men å påstå at det er umulig å bli forelsket over nettet, er fullstendig feil. Det finnes tusener av eksempler på det motsatte, med meg selv medregnet.

Ok. Du har et poeng. Men jeg klarer fortsatt ikke forstå hvordan det går an å bli forelska i en person man aldri har møtt....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...