Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Påstand: Man blir ikke forelsket over nettet.


Anbefalte innlegg

Nei, dette er faktisk sant. Gidder ikke å lete opp kilder men har lest flere studier som konkluderer med at verbal kommunikasjon er minimalt utslagsgivende, om ikke nøyaktig 7%. Ligger nokk rundt 90% på hvordan du sier det og resten på hva du sier, for å si det enkelt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
"Verbal kommunikasjon går kun for 7 % av beskjeden som blir sendt!"

Dette høres egentlig ut som en "Vi bruker bare 10% av hjernene våre"-statistikk, det virker ikke logisk at det stemmer.

Det er faktisk sant. Kroppspråket betyr så uendelig mye i kommunikasjonen. Og jeg kan god lete frem en av mine bøker om kommunikasjon som vi har hatt fag i, og understreke det.

Lenke til kommentar

Det er jo ganske selvsagt, kropspråket er vansklig "forfalske". Sier man noe en annen persjon er lite fornøyd med ser man det med engang på kropsråket. Han/hun kan si "Det var da ikke så ille" men man kan lese på kroppen hva hun egentlig følte om saken.

Og prater man i telefon/over internett mister man denne måten å tolke menesket på.

 

For meg er kropspåk meget viktig, det er derfor jeg hater å prate i telefonen med folk jeg aldrig har møtt før. For da ser jeg ikke åssen de reagerer, jeg må bare stole på at det de sier er det de føler.

 

Men ontopic, kan man bli forelska over nettet?...jeg er blitt usikker. For man kan jo bli forelsket i tanken på en persjon. Men forelskelse og et ekte forhold er to vidt forsjelige ting.

Lenke til kommentar
Det er jo ganske selvsagt, kropspråket er vansklig "forfalske". Sier man noe en annen persjon er lite fornøyd med ser man det med engang på kropsråket. Han/hun kan si "Det var da ikke så ille" men man kan lese på kroppen hva hun egentlig følte om saken.

Og prater man i telefon/over internett mister man denne måten å tolke menesket på.

 

For meg er kropspåk meget viktig, det er derfor jeg hater å prate i telefonen med folk jeg aldrig har møtt før. For da ser jeg ikke åssen de reagerer, jeg må bare stole på at det de sier er det de føler.

 

Men ontopic, kan man bli forelska over nettet?...jeg er blitt usikker. For man kan jo bli forelsket i tanken på en persjon. Men forelskelse og et ekte forhold er to vidt forsjelige ting.

 

Vist går det ann å lese kroppspråk, men det går fint ann å skjule det også, selv om det er litt vanskelig. Dette er noe alle gjør i forskjellige sosiale relasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...