Gå til innhold

Red Steel 2 bruker Motionplus (Wii)


Anbefalte innlegg

Ja, enig der. Det er drøyt nok at en nunchuck og en wiimote koster rundt 800kr,

Som nevnt allerede, finnes det mange billigere alternativer. Hvor handler du fra? Ikke generaliser.

 

Rundt 800 er da en helt greit estimat for orginalt utstyr i normale butikker? Det gir et ok bilde av hva tingene koster, og essensen er i alle tilfeller at ekstrautstyr som er mer eller mindre påkrevd til wii er dyrt, med ekstrautstyr er det ingen billig konsoll, det lagt oppå en allerede ganske drøy utsalgspris gjør at Wii er en dyr konsoll. Jeg må innrømme jeg håper dette slår tilbake på nintendo, jeg synes ikke noe særlig om prispolitikken deres når det gjelder wii. Om de merker det på inntektene, kanskje de gjør det bedre i framtiden.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo ta Elkjøp som et eksempel. De er jo tross alt størst i landet. De selger Nunchuck til 299,- og Wii remote til 499,- kroner.

 

Nå aner vi ingen pris på MotionPlus alene, men vil tippe 199 kr til vanlig. Altså blir det rundt 1000 kr. for et komplett kontroll-sett. Anta at man vil spille Red Steel 2 med tre andre venner. Da må man da ut med 499 kr for spillet + 4 stk WiiMotion Plus + 3 stk ekstra sett med Wiimote/nunchuck. Det blir totalt 3700 kr. Omtrent like mye som Elkjøp skal ha for en PS3...

 

Joda, det finnes norske (nett)butikker som selger kontrollen til en hundrelapp billigere, men det samme kan man si om PS3/X360-kontrollere. Joda, man kan importere fra utlandet billigere, men det gjelder jo alle varer, så det er ingen unnskyldning.

 

PS: Elkjøp selger Wii-rattet (som bare er en enkel plastdings) til 299 kroner.

Lenke til kommentar
Kan jo ta Elkjøp som et eksempel. De er jo tross alt størst i landet. De selger Nunchuck til 299,- og Wii remote til 499,- kroner.

 

Nå aner vi ingen pris på MotionPlus alene, men vil tippe 199 kr til vanlig. Altså blir det rundt 1000 kr. for et komplett kontroll-sett. Anta at man vil spille Red Steel 2 med tre andre venner. Da må man da ut med 499 kr for spillet + 4 stk WiiMotion Plus + 3 stk ekstra sett med Wiimote/nunchuck. Det blir totalt 3700 kr. Omtrent like mye som Elkjøp skal ha for en PS3...

 

Joda, det finnes norske (nett)butikker som selger kontrollen til en hundrelapp billigere, men det samme kan man si om PS3/X360-kontrollere. Joda, man kan importere fra utlandet billigere, men det gjelder jo alle varer, så det er ingen unnskyldning.

 

PS: Elkjøp selger Wii-rattet (som bare er en enkel plastdings) til 299 kroner.

 

Helt klart har du rett i alt du sier. Jeg poengterte kun at det finnes rimelige alternativer for de som vil vite det. Men at det fortsatt er dyrt er det ikke tvil om. Selv ~600 kroner for Wiimote + Nunchuck er drøyt, og hvorfor klarer ikke Nintendo å bundle både Wiimote og Nunchuck sammen?

 

Men det er rimelig drøyt av Nintendo å forvente at vi skal kjøpe Wiimote + Nunchuck + WiiMotion+ = 3 accessories = komplett kontroll. De krever det riktignok ikke, og at Wiimotion plus vil gi gode muligheter er det ikke tvil om. Men den gir jo de samme mulighetene Nintendo lovet at Wii skulle få før maskinen kom ut. Det eneste Wiimotion+ gjør er å gjøre Wiimote til det den opprinnelig burde vært.

 

Er selv Nintendo fan og holder meg fortatt delvis trofast, men dette har ikke vært en billig generasjon å være Nintendo supporter. Og det er ikke på grunn av alle de gode spillene. Det er på grunn av det dyre ekstrautstyret. Tok et prisoverslag her om dagen. Tenk deg Mario Kart wii eller Smash Brawl sammen med 4 kontrollere.. Begge spill har mulighet for litt av vært av styring. Men nunchuck + wiimote fungerer best i mine øyne for begge spill.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Jeg har bare en ting å si om motion plus: Brenn. Brenn lenge.

 

Hva med oss som ikke har lyst til å investere i enda mere ekstrautstyr for å få tynt mest mulig ut av spillene? Jeg gidder ikke bruke et rødt øre mer på tilleggsutsyr på den maskina. Da får det heller komme en Wiimote variant som har alt innebygd! Åssen blir dette spillet for oss som ikke gidder å kjøpte motion plus? Kanskje vi ikke kan spille uten å kjøpe den? Kanskje kontrollene blir helt jævlig uten? Isj, Wii-en er og blir en lett kilde til retro materiell for min del, og ikke stort mer om dagen ...

Lenke til kommentar
Tilbehør har alltid vært dyrt. Det er hva produsentene tjener penger på for å sette lav pris på f.eks. konsollene. Som med alle varer finnes det steder hvor man kan skaffe slik langt billigere enn f.eks. overpriset Elkjøp.

 

Hvor får man wii-kontrollere langt billigere enn hos elkjøp? (jeg er genuint interessert, da jeg gjerne vil betale mindre). Ta x360 feks, hva trenger man der? En ekstra kontroller til 300-400. På Wii "må" du tilsammen ha to wiimotes med nunchuk, tilsynelatende to av disse enhancment-sakene, og i mine øyne også en classic-kontroller. Ikke har den ethernet-utgang heller. Jeg synes Wii stikker seg fram tilbehørsmesig.

 

AtW

Lenke til kommentar

Du kan importere i fra f.eks. play-asia.com. Der får du Wii-remote til $45 og nunchuck til $20. Med dagens kurs blir det rundt 300kr, pluss litt frakt.

 

Jeg er selvsagt enig i at Wii stikker frem på dette emnet. Men det betyr ikke at ikke de andre overpriser sitt tilbehør. Bare se på f.eks. harddisken til 360. 120GB til 1500kr og trådløst kort til 700 kr (elkjøp).

Lenke til kommentar
Du kan importere i fra f.eks. play-asia.com. Der får du Wii-remote til $45 og nunchuck til $20. Med dagens kurs blir det rundt 300kr, pluss litt frakt.

 

Jeg er selvsagt enig i at Wii stikker frem på dette emnet. Men det betyr ikke at ikke de andre overpriser sitt tilbehør. Bare se på f.eks. harddisken til 360. 120GB til 1500kr og trådløst kort til 700 kr (elkjøp).

 

La oss ikke glemme moms, tilsammen blir det kanskje ca 500, men takk for et godt tips. Ellers er jeg enig i at ekstrautstyr til konsoll genrellt er hårreisende priset.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Du mener toll? Splitt innkjøpet og du slipper tollen. Som regel går det gjennom uten toll. Har selv ikke fått noe hos play-asia i tollen, selv med varer over 200 kr i verdi. Mulig jeg har vært heldig.

 

Tenkte på moms, det er vel ingen tollavgift på den slags utstyr? Ihvertfall den ene delen koster jo mer enn 200, jeg har ihvertfall ikke opplevd å slippe unna 200-kr-grensa, men jeg har aldri bestillt noe fra play-asia til norge.

 

AtW

Lenke til kommentar
Tilbehør har alltid vært dyrt. Det er hva produsentene tjener penger på for å sette lav pris på f.eks. konsollene. Som med alle varer finnes det steder hvor man kan skaffe slik langt billigere enn f.eks. overpriset Elkjøp.

 

Hvor får man wii-kontrollere langt billigere enn hos elkjøp? (jeg er genuint interessert, da jeg gjerne vil betale mindre). Ta x360 feks, hva trenger man der? En ekstra kontroller til 300-400. På Wii "må" du tilsammen ha to wiimotes med nunchuk, tilsynelatende to av disse enhancment-sakene, og i mine øyne også en classic-kontroller. Ikke har den ethernet-utgang heller. Jeg synes Wii stikker seg fram tilbehørsmesig.

 

AtW

 

Jeg er ikke enig i at classic kontroller et "must" av enhanchements. All wii funksjonalitet fungerer helt fint uten, med unntak av enkelte VC spill.

 

Selv syntes jeg at classic kontrolleren faktisk ikke er så ille priset. Jeg fikk min til ca. 200 kroner, og det er helt klart et "must" for økt spillbarhet av VC spill, men ikke en nødvendighet. Kontrolleren er solid, og er bygget på Nintendo sin til nå beste kontroll, SNES kontrollen. Eneste minuset med classic kontrolleren er at den ikke er fullstendig trådløs (krever wiimote).

 

Når det gjelder ethernet kan du bruke dongle. Jeg fant en oversikt på nettet for en tid tilbake over 3. part dongler som fungerte på wii(slik at du slipper å kjøpe original).

 

Kommer tilbake litt senere for en liten edit om jeg finner siden igjen. :)

 

Edit:

Du kan ta en titt her: http://www.wiili.org/index.php/Wii_ethernet_adapter

Ser ut til at kompatible adaptere på ha Asix AX88772 chip. Usikker på tilgjengelighet på ulike adaptere i prisguiden dog.

Endret av alaruz
Lenke til kommentar

Nunchucks er fortsatt alt for dyrt da de går for rundt 250-300 i butikkene. Jeg synes også at wiimoten er for dyr selv om der forstår jeg litt mer prisen pga risting, blåtann(?) og tilkobling til konsollen. Dette er ikke generalisering, bare fordi det selvfølgelig finnes billigere alternativer på internett fra utenlandske butikker. Jeg er enig at Microsoft sin pris på harddiskene ikke er bedre (egentlig mye verre), men etter min mening er xbox 360 konsollen langt billigere enn enn wii konsollen når du tenker på hva du får hardware osv. Altså har microsoft litt større grunn til å overprise harddiskene siden de selger allerede med tap.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...