WarpX Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Sjekk ut: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340313 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333306 Hvorfor er Samsungen så mye billigere enn Toshibaen? Etter det jeg ser er begge 40" og full hd. Må innrømme at jeg ikke har så mye peil på lcd-tv'er, så kanskje jeg har oversett noe vesentlig som dere andre ser med én gang. 4500,- i prisforskjell faktisk. Endret 27. juli 2008 av WarpX
Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Det var faktisk endel forskjell det, men mener å husk at den Toshiba'en er nyere modell enn Samsung sin, "gammel" på markedet. Men siden Samsungen har fått så gode omtaler, ville jeg nok gått for den . Men en annen ting Full Hd på en 40" til 8500 er syk pris! Heftig.
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Hvorfor er Samsungen så mye billigere enn Toshibaen? Etter det jeg ser er begge 40" og full hd. Slik er det bare, bildekvalitet er vanskelig å få med på spesifikasjonene. Samsung er oppskrytt og er ett billigmerke, riktignok har de også en del gode modeller men de er nok noe bak de fleste anerkjente merkene. Kjøpte selv en Elfunk 42" med Full HD til 6000 kr som rett og slett banket de billigste Samsungene til noen tusen mer. Prøvde også mot en Sony og en Philips til rundt 12 000 kr, bildet var noe annerledes men vil ikke si det hadde noe med kvaliteten og gjøre. Edit: Så vil selvsagt også byggekvalitet spille en rolle men der er Samsung meget god. Endret 27. juli 2008 av Zatuu
Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Såpass krass kritikk om Samsung ja. De fleste tester jeg har sett, får samsung gode omtaler. Mener du Denne ElFunk'n? Ihvertfall den støtter ikke Full Hd. Angående Byggkvalitet så varierer det veldig mye fra Tv til Tv. Ta f.eks PC-skjermen min, Samsung 245B (24" med full hd) - elendig byggkvalitet. Endret 27. juli 2008 av Giallorossi
likferd Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Merk at tuneren på toshibaen IKKE virker på det norske bakkenettet.
Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Merk at tuneren på toshibaen IKKE virker på det norske bakkenettet. Hehe, nok et argument for å velge samsung'en
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Såpass krass kritikk om Samsung ja. De fleste tester jeg har sett, får samsung gode omtaler.Mener du Denne ElFunk'n? Ihvertfall den støtter ikke Full Hd. Angående Byggkvalitet så varierer det veldig mye fra Tv til Tv. Ta f.eks PC-skjermen min, Samsung 245B (24" med full hd) - elendig byggkvalitet. Hvis den ikke støtter Full HD, da var det vel ikke den da Samsung har mange gode toppmodeller og det er de som kommer bra ut i test men billigmodellene til Samsung har mye støy og unaturlige farger. Derfor gjør man ett bedre kjøp ved å kjøpe ett billigmerke enn å kjøpe en billimodell av Samsung. Trådstarter, har du 8000 kr så hvorfor ikke prøve en 47" Full HD som du finner her. Har ikke sett bildet på denne men at det er mye TV for pengene er det ingen tvil om....
Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Dantax'en og Elfunken er mye for pengene sikkert, men det er samsung også! Det er jo en grunn til at alle "kommentarene" på Tv'n (Til samsung) er 100 prosent positive.
WarpX Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Skrevet 27. juli 2008 Trådstarter, har du 8000 kr så hvorfor ikke prøve en 47" Full HD som du finner her. Har ikke sett bildet på denne men at det er mye TV for pengene er det ingen tvil om.... Jeg tror det er sånn at man får det man betaler for. Greit at det er en diger tv, men det er ikke bare størrelsen det kommer an på Responstid på hele 6,5 ms, mens Samsungen har 1,8 ms.
WarpX Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Skrevet 27. juli 2008 Dantax'en og Elfunken er mye for pengene sikkert, men det er samsung også!Det er jo en grunn til at alle "kommentarene" på Tv'n (Til samsung) er 100 prosent positive. Positive kommentarer skal man alltid være skeptisk til. De kan komme fra ukresne kjøpere. Jeg ser på de som er negative også for å få et best mulig bilde av produktet.
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Dantax'en og Elfunken er mye for pengene sikkert, men det er samsung også!Det er jo en grunn til at alle "kommentarene" på Tv'n (Til samsung) er 100 prosent positive. Klart at Samsung gir en god TV for pengene, sier ikke noe annet men det finnes bedre kjøp om man leter litt. At 100% positiv omtale må man bare ta med en klype salt. Har lest gjennom kommentarene og det høres ut som denne TV-en er deres første møte med HD-verden og sammenligningsgrunnlaget deres er vel da meget tynt. Selv sto jeg ett par timer inne på Obs for å sammenligne bildekvaliteten på Elfunken med en Samsung, Sony og en Philips med samme bilde.
Giallorossi Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Så jo mer negativ kommentarer skjermen får, jo dårligere er den? Når jeg leiter etter gode produkter så ser jeg ihvertfall ikke etter dårlige kommentarer Men over til fakta, ja er enig i at slike "kommentarer" som hos komplett kan virke litt useriøse, men fortsatt, det er flere som har stemplet denne skjermen som god.
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Så jo mer negativ kommentarer skjermen får, jo dårligere er den?Når jeg leiter etter gode produkter så ser jeg ihvertfall ikke etter dårlige kommentarer Men over til fakta, ja er enig i at slike "kommentarer" som hos komplett kan virke litt useriøse, men fortsatt, det er flere som har stemplet denne skjermen som god. Ett tips fra meg er å drite i slike kommentarer, gå i en butikk krev å få fjernkontrollen til de TV-ene som er aktuelle og bruk tid selv med TV-ene..... studer og sammenlign. Når du har gjort ett valg skal du ha studert TV-en så bra at du kjenner knappene på fjernkontrollen før du dra den opp av esken.... tross alt er jo dette ett kjøp på tusenvis av kroner.
WarpX Skrevet 27. juli 2008 Forfatter Skrevet 27. juli 2008 Så jo mer negativ kommentarer skjermen får, jo dårligere er den? Dette sa jeg ikke noe om, men det er et logisk utsagn. Når jeg leiter etter gode produkter så ser jeg ihvertfall ikke etter dårlige kommentarer De dårlige kommentarene kan inneholde tips om ting og tang som ikke er gunstige og som de bra kommentarene ikke sier noe om. Komplett er vel et dårlig eksempel, tenkte vel heller mer på sånt som http://www.newegg.com der man kan sortere gode og dårlige anmeldelser og få et fint overblikk.
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Hvorfor er Samsungen så mye billigere enn Toshibaen? Etter det jeg ser er begge 40" og full hd. Slik er det bare, bildekvalitet er vanskelig å få med på spesifikasjonene. Samsung er oppskrytt og er ett billigmerke, riktignok har de også en del gode modeller men de er nok noe bak de fleste anerkjente merkene. Kjøpte selv en Elfunk 42" med Full HD til 6000 kr som rett og slett banket de billigste Samsungene til noen tusen mer. Prøvde også mot en Sony og en Philips til rundt 12 000 kr, bildet var noe annerledes men vil ikke si det hadde noe med kvaliteten og gjøre. Edit: Så vil selvsagt også byggekvalitet spille en rolle men der er Samsung meget god. Jeg har og sett den Elfunken du snakker om. Og ang det å banke billig samsung, så er det på bærtur. Jeg har aldri sett en blassere tv hittil i 2008, hd-ready eller full-hd. Sorry. Samsung oppskrytt billigmerke, morsomt . Sjekk ut:http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340313 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=333306 Hvorfor er Samsungen så mye billigere enn Toshibaen? Etter det jeg ser er begge 40" og full hd. Må innrømme at jeg ikke har så mye peil på lcd-tv'er, så kanskje jeg har oversett noe vesentlig som dere andre ser med én gang. 4500,- i prisforskjell faktisk. Samsungen er 1 år gammel, men rå bildekvalitet. Den er gråimportert, og kommer derfor med ikke så gode garantier som norsk samsung. Toshibaen er nyere, langt smalere sideramme, enda bedre bildekvalitet og flere tilkoblingsmuligheter. Derfor dyrere.
MrLee Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Merk at tuneren på toshibaen IKKE virker på det norske bakkenettet. Hehe, nok et argument for å velge samsung'en Tja, Samsungen støtter det heller ikke hvis de ikke har oppgradert den siden jeg kjøpte. Endret 27. juli 2008 av MrLee
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg har og sett den Elfunken du snakker om. Og ang det å banke billig samsung, så er det på bærtur. Jeg har aldri sett en blassere tv hittil i 2008, hd-ready eller full-hd. Sorry. Vel, antar du da stilte apparatene ved siden av hverandre og stilte på bildet. Når jeg sier banker da mener jeg selvsagt at man ser tydelig forskjell så lenge apparatene står side om side, hadde du sett på de på forskjellig tid hadde nok ikke forskjellen blitt noe veldig stor, ihvertfall ikke fargene. Støyen derimot var mye mer synlig på Samsungen og var direkte plagsom.... Det betyr selvsagt ikke at de ikke har meget gode modeller. Samsung oppskrytt billigmerke, morsomt . Ja, det er faktisk litt morsom.... ikke noe man skulle tro ihvertfall! Den er gråimportert, og kommer derfor med ikke så gode garantier som norsk samsung. Dette er direkte feil, garantien er like god uansett, forskjellen er at det er Komplett som står for den Norske garantien da de sannsynlig også er importører. Forbrukerkjøpsloven skal uansett holdes, unntaket er når selger går konkurs og de også er importørene. Endret 27. juli 2008 av Zatuu
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Jeg er litt spent på hvilken samsung du sammenlignet med jeg . LE40S67 kanskje? (2 år gammel budsjett-tv og annonsert billigmodell hos obs og andre billigsjapper et par ganger det siste halvåret), eller M8, som var fjorårets toppmodell, og kostet 18000,- når den kom ut? Jeg kan garantere deg 2 ting. 1: Den elfunken er den av de dårligste tvene jeg har sett. 2: Om du har funnet en samsung-tv som faktisk er værre, så er det nødt til å ha vært en LE40S67. Ang å sette apparater ved siden av og sammenligne skikkelig, så selvfølgelig, jeg jobber jo tross alt med salg av tver, og kan enkelt sammenligne slikt. Tro meg - du har opplevd unntaket som bekrefter regelen . Elfunk har forøvrig kommet med en fin HD-ready-serie nå, ny nå i sommer, helt sort design, disse har langt bedre bildekvalitet enn tidligere elfunker.
hean Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 (endret) Jeg er litt spent på hvilken samsung du sammenlignet med jeg . LE40S67 kanskje? (2 år gammel budsjett-tv og annonsert billigmodell hos obs og andre billigsjapper et par ganger det siste halvåret), eller M8, som var fjorårets toppmodell, og kostet 18000,- når den kom ut? Jeg kan garantere deg 2 ting. 1: Den elfunken er den av de dårligste tvene jeg har sett. 2: Om du har funnet en samsung-tv som faktisk er værre, så er det nødt til å ha vært en LE40S67. Ang å sette apparater ved siden av og sammenligne skikkelig, så selvfølgelig, jeg jobber jo tross alt med salg av tver, og kan enkelt sammenligne slikt. Tro meg - du har opplevd unntaket som bekrefter regelen . Elfunk har forøvrig kommet med en fin HD-ready-serie nå, ny nå i sommer, helt sort design, disse har langt bedre bildekvalitet enn tidligere elfunker. Husker ikke modellen men den kostet 9000 eller 10 000 for en 40" men kan jo så klart finne det ut. Forøvrig så vet jeg ut fra andre tråder at du driver med salg av brunevarer derfor stiller jeg meg også litt spørrende til at du ikke har oppdaget støyproblem med en del Samsungmodeller. Endret 27. juli 2008 av Zatuu
Alastor Skrevet 27. juli 2008 Skrevet 27. juli 2008 Nå er vi langt på bærtur, men jeg skal gi deg et siste svar. Jo, samsung har mye støy på tv-signaler, spesielt følsomme dersom kablene er dårlige, ting er splittet osv. På et rent direkte HD-signal, DVD over HDMI eller feks kabel-tv over hdmi-basert tuner så er det støyproblemet borte. TVene krever rett og slett god kvalitet for å gi. Støy er således et mindre problem på en tv, det viktigste er sortnivået, fargegjengivelsen og evnen til å vise detaljer i lyse og mørke områder konstant. På de 3 områdene feiler elfunken stort. Men skal vi gå over til å hjelpe trådstarter igjen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå